Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ 53ου ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ «ΣΤΑΥΡΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ»

Τα βαθύτερα αίτια της κρίσης αναφέρονται στο κείμενο των συμπερασμάτων του 53ου Παιδαγωγικού Συνεδρίου με τίτλο «Σταυρική πορεία και ανάσταση του γένους». 

Ευθύνες αποδίδονται μεταξύ άλλων στους πολιτικούς, ενώ αναφέρεται ακόμη πως οι Έλληνες διαθέτουμε δύο θησαυροφυλάκια, που αποτελούν πηγές αναγέννησης και ανάπλασης εθνικής και παγκόσµιας: την ορθοδοξία και τον κλασικό ελληνισµο.
Ολόκληρο το κείμενο των συμπερασμάτων έχει ως εξής: 

53ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΘΕΜΑ:  Σταυρική πορεία καί ἀνάσταση τοῦ Γένους 
ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 28/12/2012

ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ

∙ Ζούµε σηµερα τις τραγικές συνέπειες της 6ης πτώχευσης του ελληνικού κράτους µετά την Ελληνική Επανάσταση. Η διεθνής χρηµατοπιστωτική κρίση του 2007-8 υπήρξε µόνο αφορµη της ελληνικής πτώχευσης. Τα αίτιά της οµως είναι βαθύτερα. Η οικονοµική κρίση υπήρξε αποτέλεσµα της επί σχεδόν τέσσερις δεκαετίες κρίσεως της πολιτικής και της κοινωνίας, κρίσεως που εδράζεται στην κατάρρευση της παιδείας, των θεσµων και των αξιών.
∙ Η µυωπική συµπεριφορά και η απληστία πολιτικών, συνδικαλιστών, τραπεζών και ιδιωτών υπήρξαν οι βάσεις της οικονοµικής κατάρρευσης της χώρας µας, ενώ η ατιµωρησία και οι ανάγκες διατήρησης   του φαύλου πελατειακού κράτους εµποδίζουν τη λήψη των µέτρων εκείνων που θα οδηγούσαν στην έξοδο από την κρίση.
∙ «Το πρώτιστον των παρ’ ηµιν αγαθών», η Παιδεία, πάσχει, και ίσως είναι η κυριότερη αιτία της βαθειάς κρίσεως και σήψεως της κοινωνίας. Οι νέες γενιές για δεκαετίες γαλουχήθηκαν µε το δυτικό παιδευτικό µοντέλο, στηριγµένο στη λογικοκρατία, τον υλισµο και τον ατοµισµο. Τούς προσφέρθηκε παιδεία χωρισµένη από την ελληνορθόδοξη παράδοση και αγωγή. Αποτέλεσµα ο θρίαµβος των παθών, ο µηδενισµος, η απαξίωση κάθε αξίας και η παντελής απουσία ήθους.
∙ Η έξοδος από την κρίση είναι εφικτή, και µάλιστα ταχύτερα των προσδοκιών µας, εάν εξασφαλίσουµεέντιµους ηγέτες, εθνική οµοψυχία, σχέδιο εθνικής στρατηγικής, επιστροφή στις αξίες που λοιδορήσαµε (φιλοπατρία, εργατικότητα, τιµιότητα). Απελευθέρωση της δηµιουργικότητας και επινοητικότητας του Έλληνα, κοινωνική δραστηριοποίηση των ανθρώπων της Εκκλησίας, της Παιδείας και του πνεύµατος.
∙ Ειδικώς στον τοµεα της Παιδείας, χρειαζόµαστε παιδεία όπως µας την παρέδωσαν οι πατέρες µας, µε σταθερό ελληνοχριστιανικό προσανατολισµο, που να άγει την ψυχή, να µορφώνει και να ελευθερώνει.
Η ευθύνη του δασκάλου ως προς τούτο είναι τεράστια. Καλείται αυτός να ξανακεντρίσει την όρεξη για παιδεία και µάθηση στα απογοητευµένα σηµερινά παιδιά, κάνοντας την εκπαιδευτική διαδικασία ελκυστική, «ψυχής πανήγυρι». Το καλούν οι καιροί, ο παιδαγωγός να αποβεί µεταλαµπαδευτής αξιών πολιτισµου και ανθρωπισµου στους νέους σηµερα.
∙ Οι Έλληνες διαθέτουµε δύο θησαυροφυλάκια, που αποτελούν πηγές αναγέννησης και ανάπλασης εθνικής και παγκόσµιας: την ορθοδοξία και τον κλασικό ελληνισµο. Καλούµαστε στο να ανακαλύψουµε εκ νέου τους θησαυρούς που κρύβουν οι δύο αυτοί ταµιευτήρες και να εγκύψουµε στη µελέτη και προσοικείωσή τους. Αυτοί εξάλλου διαµόρφωσαν την όλη ιστορική µας πορεία και µεγαλουργία ανά τους αιώνες.
∙ Η παρούσα δυσκολία έχει φοβίσει πολλούς, ώστε µερικοί καταπτοηµένοι να θεωρούν ότι ο Ελληνισµος είναι πιά νεκρός. Οµως αυτό που εξωτερικά φαντάζει ως θάνατος, στην πραγµατικότητα εγκυµονεί τη ζωή. Είναι ο κόκκος του σίτου, για τον οποίο ο Χριστός είπε ότι θάβεται στη γη και πεθαίνει, αλλά αυτός ο θάνατός του είναι ζωηφόρος, φέρνει τη µεγάλη καρποφορία.
Καί ὁ Ἑλληνισµός µέσα ἀπό τόν φαινοµενικό θάνατο προετοιµάζεται ἀπό τόν Θεό νά συµβάλει οὐσιαστικά στήν ἀνάσταση τοῦ κόσµου. Νά γίνει τό προζύµι τῆς µεγάλης ἀλλαγῆς, ὥστε τό φῶς τῆς Ὀρθοδοξίας νά λάµψει ἀπό τό ἕνα µέχρι τό ἄλλο ἄκρο τῆς γῆς.  
Οι εργασίες του Συνεδρίου διεξήχθησαν σε 2 συνεδρίες με τις εξής εισηγήσεις :
α) Διεθνής κρίση και εγχώρια πτώχευση (από τον κ. Χρ. Κατηφόρη, Οικονομολόγο- Διεθνολόγο)
β) Η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό: Η Ελλάδα έχει ελπίδες (από τον κ. Jose -Αναστάσιο Navarro, Καθηγητή Πανεπιστημίου Μαδρίτης- Πρόεδρο EYROCLASSICA)
γ) Η σύγχρονη Ελλάδα υπό το φως της Ιστορίας - Το παράδειγμα των Βαλκανικών πολέμων (από τον κ. Αθ. Καραθανάση, Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.)
δ) Η Παιδεία αντίδοτο στην κρίση: Ένα δάσκαλο γιατί χανόμαστε (από την κ. Ευαγγ. Κουσκουλή, Δρ. Φιλολογίας Π.Α., Καθηγήτρια Εκπαιδευτηρίων  ''Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ'')
ε) Σταυρός και ανάσταση στην Οδύσσεια του Ελληνισμού (από τον κ. Στ. Μποζοβίτη, Θεολόγο -Συγγραφέα)
http://www.agioritikovima.gr/2011-07-14-22-28-56/%CE%91%CE%9D%CE%91%CE%9A%CE%9F%CE%99%CE%9D%CE%A9%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3-%CE%95%CE%9A%CE%94%CE%97%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3/14276-porimata-ou