Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο: «Όσο πιο πολλοί είναι οι μαθητές στο σχολείο τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης επιθετικών πράξεων που εκδηλώνονται από τους μαθητές», του Χρήστου Κάτσικα


Άννα Διαμαντοπούλου: «Οι συνενώσεις σχολείων γίνονται για παιδαγωγικούς λόγους και έχουν στο κέντρο τους μαθητές - Το κεντρικό στοιχείο είναι το παιδαγωγικό» (Από την Ομιλία της Υπουργού στην ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας με τους Δημάρχους της χώρας – 28/2/2011)


To 2000 το Υπουργείο Παιδείας και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κυκλοφόρησαν στα σχολεία ένα φυλλάδιο με τίτλο  «Όταν τα πράγματα στο σχολείο… αγριεύουν!». Στο εισαγωγικό σημείωμα του τότε Προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Θ. Εξαρχάκου σημειώνεται ότι πρόκειται για τα «πορίσματα μιας μεγάλης πανελλαδικής έρευνας σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας από κοινωνικούς επιστήμονες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου». Παράλληλα στο Εισαγωγικό Σημείωμα του Υπεύθυνου του Έργου κ. Νικόλαου Πετρόπουλου, Συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου τονίζεται ότι «στόχοι της έρευνας ήταν α. να καταγράψουμε όλες τις μορφές της βίαιης και επιθετικής συμπεριφοράς β. να εξετάσουμε τις κοινωνικές συνθήκες που τις προκαλούν και γ. να προτείνουμε μέτρα στην πολιτεία, στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές για την αντιμετώπιση και πρόληψή τους»
    Ποιοι είναι λοιπόν, σύμφωνα με τη μεγάλη έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, οι παράγοντες που λιπαίνουν το έδαφος της επιθετικής συμπεριφοράς των μαθητών στους σχολικούς χώρους; Ποιο είναι το πόρισμα της επίσημης αυτής έρευνας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου; Διαβάστε: «Όσο πιο πολλοί είναι οι μαθητές στο σχολείο τόσο υψηλότερη είναι η συχνότητα εμφάνισης επιθετικών πράξεων  που εκδηλώνονται από τους μαθητές." (σελίδα 8).
    Σήμερα η Υπουργός Παιδείας υποστηρίζει με κάθε ευκαιρία ότι οι «συνενώσεις» (ουσιαστικά πρόκειται για καταργήσεις σχολικών μονάδων) σχολείων γίνονται αποκλειστικά για παιδαγωγικούς λόγους. Ότι δεν έχουν σχέση με το μνημόνιο, δεν έχουν σχέση με την πολιτική των περικοπών. Να τι λέει η Υπουργός Παιδείας: «Δεν υπάρχει καμία αναφορά στο μνημόνιο σε οτιδήποτε που να αφορά συνενώσεις ή επιλογές για θέματα σχολείων ή Πανεπιστημίων. Απολύτως καμία. Αν υπήρχε θα είχε δημοσιευτεί. Δεν έχουμε καμία δέσμευση. Είναι ένας χώρος στον οποίο και η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν μπορεί να παρέμβει, αλλά και το συγκεκριμένο μνημόνιο δεν έχει καμία παρέμβαση, γιατί δεν είναι οικονομικό θέμα. Είναι πραγματικά έξω από κάθε ρεαλιστική ανάλυση το να προκύψει οικονομικό όφελος από τη συνένωση σχολείων ή Πανεπιστημίων». (Από την Ομιλία της Υπουργού στην ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου του Υπουργείου Παιδείας με τους Δημάρχους της χώρας – 28/2/2011)
     Χρησιμοποιεί τη γλώσσα του Αισώπου η Υπουργός Παιδείας. Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε. Ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό το ψέμα με σκοπό την εξαπάτηση και την παραπλάνηση έχει γίνει το πιο διαδεδομένο σπορ σε όλο το κυβερνητικό επιτελείο.
     Το έχουμε πει ξανά: Οι συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων συνδέονται άμεσα με τη λογική των περικοπών, τη λογική του φθηνού σχολείου, τη λογική του ιδιωτικοποιημένου σχολείου.
Υστερόγραφο: Το φυλλάδιο μας το έφερε στη μνήμη ο Κλεάνθης Βασδόκας που υπηρετεί στο 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης ως φυσικός