Σάββατο 22 Μαΐου 2010

Επισπεύδονται για τον Ιούλιο τα νέα μέτρα


Επιβεβαιώνονται όσα αποκαλύψαμε χθες: Έρχονται νέες ανατροπές όπως μείωση μισθών, ψαλίδι στις αποζημιώσεις λόγω απολύσεων, απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων, κατώτερα ημερομίσθια για τους νεοπροσλαμβανόμενους, αλλαγές στις συμβάσεις εργασίας, τετραήμερα ή και λιγότερο με περικοπές μισθών, εργασιακές σχέσεις – λάστιχο σύμφωνα με τις απαιτήσεις των εργοδοτών (Η κοινωνική έκρηξη επισπεύδεται)

Έτσι τα σημερινά ΝΕΑ επιβεβαιώνουν ότι η νέα «καμπάνα» για την Ελλάδα- που προοιωνίζεται νέο γύρο σκληρών μέτρων- θα περιέχεται σε κοινή έκθεση που θα συντάξουν οι εμπειρογνώμονες της Κομισιόν, της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.
Στην έκθεση δεν θα επισημαίνεται απλώς η ανάγκη μείωσης των μισθών στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και η καθυστέρηση της κυβέρνησης να υλοποιήσει βασικές δεσμεύεις που έχει αναλάβει με το μνημόνιο. Πρόσφατα στις Βρυξέλλες άλλωστε ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, είπε με νόημα ότι «περάσαμε τις βασικές αρχές, όχι όμως όλα τα μέτρα του μνημονίου».
Κοινοτικές πηγές έλεγαν πως ήδη έχουν εντοπιστεί καθυστερήσεις ή αθετήσεις δεσμεύσεων σε τουλάχιστον τέσσερις τομείς:

Το Ασφαλιστικό, στο οποίο απαιτούν δημοσιονομικό όφελος πολύ νωρίτερα- ακόμη και από το 2012. Σημειώνεται ότι το ασφαλιστικό νομοσχέδιο πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο πρώτο 10ήμερο του Ιουνίου.

Οι αποζημιώσεις. Το δεύτερο ζήτημα που έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα τους «κηδεμόνες» της ελληνικής οικονομίας είναι οι… ντρίμπλες της κυβέρνησης όσον αφορά την απελευθέρωση της αγοράς εργασίας. Κι αναφέρουν χαρακτηριστικά πως το ζήτημα τη μείωσης του ποσού που δίδεται ως αποζημίωση σε περίπτωση απόλυσης έχει παραπεμφθεί για προεδρικό διάταγμα- κάτι που στις Βρυξέλλες εκλαμβάνεται ως… ελληνικές καλένδες. Έτσι όπως γράψαμε χθες ο κ. Α. Λοβέρδος κάλεσε σε διαβούλευση τους κοινωνικούς εταίρους, ενώ προσανατολίζεται να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις

Τα «κλειστά επαγγέλματα». Παρά τις εξαγγελίες περί απελευθέρωσης στις μεταφορές, μέχρι χθες η βούληση της κυβέρνησης ήταν να υποχωρήσει στα αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών που εκτελούν μεταφορές και να διατηρήσει κατά το μάλλον ή ήττον το υπάρχον καθεστώς. «Σκοπός είναι να εξυπηρετηθεί ο ανταγωνισμός και όχι τα συμφέροντα των σημερινών ιδιοκτητών», σημείωσαν οι «κηδεμόνες», με αποτέλεσμα να αλλάξει στάση η κυβέρνηση

Η εξυγίανση ΟΣΕ. Ακόμη, οι κοινοτικοί δεν είναι ικανοποιημένοι με τον ρυθμό που σχεδιάζει η κυβέρνηση να μειώσει τις κρατικές δαπάνες. Παραδείγματος χάριν, για το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, που πρόκειται να παρουσιαστεί στην οριστική του μορφή τον Ιούνιο, δεν έχουν πειστεί ότι είναι αρκετά δραστικό. «Δεν έχουν καταλάβει», σημειώνει πηγή του υπουργείου Οικονομικών, «ότι σύμφωνα με το μνημόνιο οι ζημιές του ΟΣΕ το 2011 πρέπει να είναι μηδέν, όχι απλώς μικρότερες από φέτος».

Φυσικά υπάρχουν και άλλα
antinews.gr