Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

Παπακωνσταντίνου: Δεν είδα τα ονόματα των συγγενών μου στη λίστα


Παπακωνσταντίνου: Δεν είδα τα ονόματα των συγγενών μου στη λίστα
Ο κ. Παπακωνσταντίνου ισχυρίστηκε ότι παρέλαβε τον ψηφιακό δίσκο με τα στοιχεία σε τον Οκτώβριο του 2010, χωρίς όμως να διευκρινίζει την ακριβή ημερομηνία.
Ο πρώην «τσάρος» της ελληνικής οικονομίας υποστήριξε ότι ο ίδιος είχε ζητήσει τη συνολική εικόνα της λίστας και τους μεγαλοκαταθέτες, με το άθροισμα των καταθέσεων να φτάνει τα 2 δισ. ευρώ περίπου.
«Ο συνεργάτης μου μου έδωσε σε χαρτί τα ονόματα με τις υψηλότερες καταθέσεις. Τα ονόματα αυτά είναι περίπου 20», υποστήριξε ο κ. Παπακωνσταντίνου
«Εγώ ζήτησα τη λίστα, εγώ είμαι αρμόδιος για τον έλεγχο, εγώ παρέδωσα στον κ. Διώτη το στικάκι, μετά την μετάθεσή μου σε άλλο υπουργείο», δήλωσε ο υπουργός της κυβέρνησης Παπανδρέου, παραλείποντας ωστόσο να ξεκαθαρίσει που πήγε το αρχικό CD που πήρε στα χέρια του.
Ο πρώην υπουργός τόνισε ότι η μη εμπλοκή στην αλλοίωση της λίστας αποδείχτηκε από την έρευνα των εισαγγελικών αρχών που κατέληξαν ότι το USB που έχουν στα χέρια τους δεν είναι αυτό που έδωσε ο ίδιος στον κ. Διώτη.
«Θεωρώ ότι οι εξελίξεις των τελευταίων ημερών από την έρευνα των Οικονομικών Εισαγγελέων διαμορφώνουν μία τελείως διαφορετική εικόνα. Με απλά λόγια, δεν εμπλέκομαι για τον πολύ απλό λόγο ότι το usb από το οποίο λείπουν τα ονόματα δεν είναι αυτό που εγώ παρέδωσα».
Ο κ. Παπακωνσταντίνου άφησε αιχμές κατά των κυρίων Διώτη και Βενιζέλου, τονίζοντας ότι «σήμερα όλοι ξέρουμε ότι αυτό δεν είναι το usb που εγώ παρέδωσα. Είναι ένα άλλο που έχει δημιουργηθεί σχεδόν ένα μήνα αφότου είχα αποχωρήσει από το Υπουργείο» είπε.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι δεν μπορούσε να πρωτοκολλήσει ένα αρχείο στη Βουλή, το οποίο κατείχε παράνομα από τις ελεβετικές αρχές.
Ο κ. Παπακωνσταντίνου υποστήριξε ότι αντέγραψε το αρχείο σε USB γιατί είναι πιο ασφαλές.
«Είναι δυνατόν, να μην δω τα ονόματα των συγγενών μου; Η λίστα είχε 2.000 ονόματα και δεν ήταν δουλειά μου να τα ελέγξω. Και φυσικά δεν είδα τα ονόματα των συγγενών μου. Είδα μόνο των 20 υψηλότερων καταθέσεων», δήλωσε ο πρώην υπουργός.
Αναφορικά με το πώς έχασε το επίμαχο CD, ο κ. Παπακωνσταντίνου ισχυρίστηκε ότι «δεν το έχασα, το έδωσα στη γραμματέα μου για φύλαξη και από εκεί, δεν ξέρω πού πήγε. Είναι προφανές ότι φέρω ευθύνη για όλα αυτά».  
Ο πρώην υπουργός Οικονομικών τόνισε ότι «δεν αλλοίωσε καμία λίστα» και πως προσπαθούν να τον ενοχοποιήσουν άδικα.
«Είναι αντίθετο με τις αρχές μου. Και γιατί να μην σβήσω ακόμα περισσότερα; Προσπαθούν να με ενοχοποιήσουν άδικα. Έμαθα ότι λείπουν τα ονόματα των συγγενών μου, στις 28 Δεκεμβρίου, τότε που το έμαθε και όλος ο κόσμος», υποστήριξε ο κ. Παπακωνσταντίνου.
Ο υπουργός της κυβέρνησης του Γιώργου Παπανδρέου αναφέρθηκε στο έργο που έγινε επί υπουργίας του όσον αφορά τη φοροδιαφυγή. «Έγιναν όλα τα βασικά βήματα της καταπολέμησης της επώνυμης φοροδιαφυγής με αλλαγές ουσιαστικές. Εγώ ήμουν εκείνος που ζήτησε και έφερε στην Ελλάδα την λίστα Λαγκάρντ. Αν δεν την είχα ζητήσει, δεν θα ήμουν σήμερα εδώ να δώσω εξηγήσεις».
Ο κ. Παπακωνσταντίνου τόνισε στην Ολομέλεια της Βουλής ότι δεν έχει Offshore, δεν έχει καταθέσεις στην Ελβετία, αλλά μόνο δάνεια.
«Εύχομαι κανείς να μην ζήσει αυτό που ζω εγώ και η οικογένειά μου τον τελευταίο καιρό. Δεν είμαι απλά αθώος, είμαι θύμα χοντροκομμένης απόπειρας ενοχοποίησης», τόνισε ο κ. Παπακωνσταντίνου.


Read more: http://www.newsbomb.gr/politikh/story/271283/papakonstantinoy-den-eida-ta-onomata-ton-syggenon-moy-sti-lista#ixzz2IFG5Qphl