Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Συνάντηση με ειδ. γραμματέα του Υπουργείου παιδείας: στον αστερισμό της νέας δανειακής σύμβασης, της αδιοριστίας και των απολύσεων


Δήλωση
των εκπροσώπων
των Παρεμβάσεων – Κινήσεων - Συσπειρώσεων
στο Δ.Σ της ΔΟΕ
Καλούση Ακρίτα 6974750410
 Παπασπύρου Νίκου 6975308409
 paremvasisdoe@gmail.com,   http://www.paremvasis.gr/

Το υπουργείο παιδείας  στον αστερισμό
της νέας απεχθούς δανειακής σύμβασης ,
του «νέου σχολείου» της αγοράς και των απολύσεων
Σήμερα 30/01/2012 έγινε συνάντηση στο υπουργείο παιδείας με τον ειδικό γραμματέα Π.Ε και Δ.Ε. Κο Κοντογιάννη  και τους συμβούλους της υπουργού, Κα Μπούντα, Κο Σηφακάκη και Κα Ζνέλη. Η συνάντηση έγινε με αφορμή την κινητοποίηση που είχαν διοργανώσει από κοινού η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ,  ο ΠΕΣΥΘ, η ΠΕΑΕ και το Συντονιστικό Ωρομισθίων - Αναπληρωτών, ο ΣΕΗ. Έξω από το υπουργείο , παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες συγκεντρώθηκαν αρκετοί  συνάδελφοι και συναδέλφισσες με μαχητικό πνεύμα και διάθεση. Χαρακτηριστικό ήταν και το γεγονός ότι περίμεναν στο κρύο για περίπου 3 ώρες.
Από τη συνάντηση και από αυτά που ειπώθηκαν μπορούμε να κρατήσουμε τα εξής:
1. Την επιβεβαίωση  του υπουργείου για μια ακόμη φορά ότι φέτος δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών οποιασδήποτε ειδικότητας όπως χαρακτηριστικά είπε ο ειδικός γραμματέας λόγω ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ. Γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το υπουργείο κινείται στον αστερισμό των περικοπών , του ΔΝΤ και της Ε.Ε. Μάλιστα, διαμαρτυρήθηκαν γιατί δεν καταλαβαίνουν το λόγο ανησυχίας που διακατέχει τους συναδέλφους.
2. Επέκταση των σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) σε άλλα 350 περίπου φτάνοντας το συνολικό αριθμός σε 1300. Το υπουργείο και η κυβέρνηση πάει για ένα νέο γερό κύκλο συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων. Κάτι τέτοιο επιβεβαιώνεται και με έγγραφο που ήρθε στη δημοσιότητα όπου τίθεται το θέμα στους διευθυντές ΠΥΣΠΕ , στους περιφερειακούς  διευθυντές εκπαίδευσης και στους καλλικρατικούς δήμους.
(http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=56197).
Γεγονός που σημαίνει κατάργηση οργανικών θέσεων και άμεσες απολύσεις μέσω της αξιολόγησης που προωθείται στην εκπαίδευση αλλά και συνολικά στο Δημόσιο. Αυτό συμβαίνει τώρα , τη στιγμή που «παίζεται»  εκτός των άλλων  και το ζήτημα της νέα δανειακής σύμβασης και του ΜΗΜΟΝΙΟΥ PLUS για συνολικές απολύσεις στο δημόσιο 150.000 υπαλλήλων. Το «νέο» σχολείο  της αγοράς αποτελεί το μοντέλο σχολείο που θέλει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και ότι αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης.
3. Στα σχολεία ΕΑΕΠ θα διατηρηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα αλλά θα «κουμπώσει» όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε  το πρόγραμμα σπουδών των πιλοτικών σχολείων, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ ως «Νέο σχολείο-Σχολείο του 21ου αιώνα». Ένα πρόγραμμα σπουδών που έχει  τέσσερις κυρίους άξονες : Γλώσσα, μαθηματικά, ξένη γλώσσα και πληροφορική και θεματικές δραστηριότητες(Πολιτισμός, κοινωνικές επιστήμες, σπουδές του ανθρώπου κ.ά). Μάλιστα  ειπώθηκε και από τον  ειδικό γραμματέα  ότι τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα ειδικοτήτων, όπου δεν «υπάρχουν» ειδικότητες (sic) θα τα κάνουν οι δάσκαλοι, πράγμα που σημαίνει άμεσα και αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Είπε συγκεκριμένα: « Το να κάνουν  οι δάσκαλοι τέτοιου είδους μαθήματα δεν είναι κακό».
4. Ειπώθηκε ότι θα ιδρυθούν κλάδοι των θεατρολόγων, των εικαστικών, πληροφορικής, γερμανικών, γαλλικών  κ.ά ειδικοτήτων στα σχολεία ΕΑΕΠ. Δε θα γίνουν  μόνιμοι διορισμοί και ότι θα συνεχισθεί η πολιτική της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου  και του υπουργείου για προσλήψεις εκπαιδευτικών με ελαστικές σχάσεις εργασίας (αναπληρωτές κρατικού προϋπολογισμού, αναπληρωτές ΕΣΠΑ, αναπληρωτές Α.Μ.Ω,  ωρομίσθιοι και ΜΚΟ). Πράγμα που μας θυμίζει την ανάλογη περίπτωση των συναδέλφων πληροφορικής όπου θα γίνουν μετατάξεις από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση χωρίς να γίνουν νέοι μόνιμοι διορισμοί.
5. Για το ζήτημα της κατάταξης των αναπληρωτών στο βαθμό ΣΤ΄ στο νέο μισθολόγιο χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία και το ζήτημα της 20% περικοπής των μισθών των συναδέλφων που εργάζονται με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου μέσω ΕΣΠΑ δήλωσαν άγνοια. Για τους διοριστέους συναδέλφους ειπώθηκε πως θα προχωρήσουν σε επέκταση της ισχύος του πίνακα μέχρι να γίνουν μόνιμοι διορισμοί! Για την 8μηνη σύμβαση ειπώθηκε ότι θα εξετασθεί τι ακριβώς θέλει το Υπ. Εσωτερικών δηλώνοντας άγνοια.
6. Προσπάθεια να διεξαχθεί ο διαγωνισμός της πρωτοβάθμια εκπαίδευση για Ειδική  Αγωγή, κοινώς ακόμα και ο Ιούνης δεν είναι σίγουρος.
Απέναντι στο τοπίο της εργασιακής βαρβαρότητας  που διαμορφώνεται, στο «νέο σχολείο» της αγοράς, στο φθηνό για το κράτος και ακριβό για την εργαζόμενη πλειοψηφία, το ευέλικτο από εργασιακές σχέσεις, στο ιεραρχικό και αυταρχικό που επιδιώκει εκπαιδευτικούς «υπηκόους», στο αγοραίο με την είσοδο των χορηγών και των ιδιωτών,  ένας δρόμος υπάρχει: Ο δρόμος της οργάνωσης και της συλλογικής δράσης. Με αυτοοργάνωση, αλληλεγγύη και αποφασιστικότητα, μόνιμοι και ελαστικά εργαζόμενοι συμμετέχουμε στις εργατικές κινητοποιήσεις, οργανώνουμε τη δράση μας σε κάθε σύλλογο ενάντια στην απύθμενη σιωπή και τη συναίνεση των κυβερνητικών παρατάξεων ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ, συντονιζόμαστε με τους συναδέλφους σε άλλους συλλόγους, συμμετέχουμε στο συντονισμό συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ, στο  συντονισμό  Πρωτοβάθμιων Σωματείων Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα. Για την ανατροπή της συγκυβέρνησης  του μαύρου μετώπου (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ), της Ε.Ε. και του ΔΝΤ και κάθε κυβέρνησης που εφαρμόζει αυτή την πολιτική.
           Απαιτούμε:
• Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π.
• Όχι στο «νέο σχολείο» της αγοράς. Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Υποχρεωτικό Σχολείο. Δίχρονη δημόσια και δωρεάν υποχρεωτική προσχολική αγωγή.
• Καμία συγχώνευση/κατάργηση σχολείου. Καμία περικοπή δαπανών, διορισμών, προσλήψεων, μισθών και επιδομάτων.
• Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Κατάργηση της ωρομισθίας, του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου, του αναπληρωτή και του αναπληρωτή ΕΣΠΑ. Όχι στην ελαστική εργασία και στην άρση της μονιμότητας. Κάλυψη όλων των αναγκών, πραγματικών και λειτουργικών, με νέες οργανικές θέσεις και με μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, μαζικοί διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου. Μόνιμος διορισμός όλων των εκπαιδευτικών που έχουν εργαστεί στο δημόσιο σχολείο. Να καταργηθεί το νέο βαθμολόγιο – μισθολόγιο. Αξιοπρεπείς μισθούς με αυξήσεις για όλους. Όχι στην αξιολόγηση-ιδεολογική χειραγώγηση. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στα σχολεία
http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=56221