Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

Προβλήματα στις κρίσεις των διευθυντών σχολείων



Της Στελίνας Μαργαριτίδου

Σωρεία προβλημάτων καθώς και ενστάσεων έχει προκαλέσει η διαδικασία επιλογής των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων που άρχισε στις αρχές του καλοκαιριού το υπουργείο Παιδείας.
Οι διαμαρτυρίες που κατατίθενται υψώνονται... βουνά στα αρμόδια γραφεία του υπουργείου, ενώ ένας υποψήφιος διευθυντής έχει προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια καταγγέλλοντας "σειρά παραβάσεων, παρατυπιών και παρανομιών κατά τη διαδικασία της συνέντευξης από τα μέλη του συμβουλίου επιλογής". Σε δημοτικό σχολείο της Σαντορίνης ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων έβαλε λουκέτο διαμαρτυρόμενος για την "άδικη απόφαση του συμβουλίου επιλογής διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Κυκλάδων, με την οποία δεν ανανεώθηκε η θητεία τού μέχρι πρότινος διευθυντή".
Πέρα από τα ευτράπελα, όμως, που αναδεικνύονται τις τελευταίες ημέρες, όλοι παραδέχονται πως η διαδικασία επιλογής διευθυντών κυριολεκτικά στήθηκε στο παρά πέντε και με ιδιαίτερη προχειρότητα για ένα τόσο δύσκολο και ποικιλόμορφο εγχείρημα.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, επανεξετάζονται και διασταυρώνονται οι τίτλοι όλων των μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών των υποψήφιων διευθυντών. Σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να εξεταστούν 132 μεταπτυχιακά και 42 τίτλοι διδακτορικών διατριβών, γεγονός που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και σίγουρα περισσότερο χρόνο. Με αυτές τις καθυστερήσεις όμως και ενώ βαίνουμε προς τα μέσα του Αυγούστου, είναι τελικά αμφίβολο κατά πόσο η διαδικασία τοποθετήσεων νέων διευθυντών σχολικών μονάδων θα ολοκληρωθεί πριν από τις αρχές Σεπτεμβρίου, που ανοίγουν τα σχολεία.
"Η όλη διαδικασία είναι σωστή. Θα έπρεπε όμως να είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Τουλάχιστον θα μπορούσε να παραταθεί η θητεία των διευθυντών μέχρι το τέλος του χρόνου και αμέσως μετά να ξεκινήσει η διαδικασία των κρίσεων", επισημαίνει ο Κώστας Ανθόπουλος, διευθυντής του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, αιρετός στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 4/8/2011