Σάββατο 30 Ιουλίου 2011

ΝΟΜΟΣ ΑΕΙ: ΗΧΗΡΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ



Αναρτήθηκε από τον/την exomatiakaivlepo στο Ιουλίου 30, 2011
Λόγω της κρισιμότητας των εξελίξεων στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σας ανακοινώνουμε ένα κείμενο που αφορά τις αλλαγές που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που η κυβέρνηση προωθεί προς ψήφιση για τις βαθμίδες του Λέκτορα και του Επίκουρου Καθηγητή.
Με το νομοσχέδιο «ΔΟΜΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ» καταργείται η βαθμίδα του Λέκτορα και υποβαθμίζεται η βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή ενώ δεν διευκρινίζονται ούτε κατ΄ελάχιστον τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις εξέλιξης τους, αφού αυτές ουσιαστικά θα καθοριστούν από τον Οργανισμό του Ιδρύματος τον οποίο θα επιβάλει με Προεδρικό διάταγμα το Υπουργείο Παιδείας, αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Εάν συμφωνείτε με τις εκτιμήσεις του κειμένου αυτού και τη στάση που πρέπει να κρατήσει ο ακαδημαϊκός κόσμος παρακαλώ να υπογράψετε στην παρακάτω διεύθυνση:
Η κατάργηση της βαθμίδας του Λέκτορα και η υποβάθμιση του Επίκουρου Καθηγητή (νέα εισαγωγική βαθμίδα, 6 χρόνια στην ίδια βαθμίδα, χωρίς δυνατότητα μονιμοποίησης, χωρίς δικαίωμα συμμετοχής σε εκλεκτορικό σώμα για εκλογή επίκουρου καθηγητή, με δυνατότητα λήψης εκπαιδευτικής άδειας μόνο μετά από 6 χρόνια θητείας), ενώ δεν δίνεται η δυνατότητα εξέλιξης όσων ήδη υπηρετούν ή θα υπηρετούν στις βαθμίδες αυτές αν δεν υπάρξει κενή θέση, παραπέμπουν σε καταστάσεις του παρελθόντος που είχαν στιγματίσει την πορεία και την πρόοδο του Πανεπιστημίου. Ουσιαστικά οδηγούμαστε στην εξαφάνιση της δυναμικότερης μερίδας του προσωπικού των Πανεπιστημίων, η οποία προσφέρει νυχθημερόν, με πενιχρές αμοιβές, το μεγαλύτερο μέρος του διδακτικού και ερευνητικού έργου που παράγεται στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν ευθύνονται οι Λέκτορες και οι Επίκουροι Καθηγητές για τα κακώς κείμενα των Πανεπιστημίων και η κοινωνία αυτό το γνωρίζει. Γιατί στοχοποιείται η νέα γενιά, το μέλλον του Πανεπιστημίου; Διεκδικούμε υψηλής ποιότητας Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν, προσανατολισμένη στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας, με αξιοπρεπείς εργασιακές σχέσεις και προοπτικές ανάπτυξης και προόδου. Για ένα Πανεπιστήμιο, χώρο δημιουργίας, έρευνας και αναζήτησης, σφυρηλάτησης κοινωνικής συνείδησης που βασίζεται στο ελεύθερο φρόνημα, την κοινωνική προσφορά και αλληλεγγύη και το δημοκρατικό ήθος. Διεκδικούμε αυτό για το οποίο εκλεχτήκαμε.