Του Μάνου Χατζηγιάννη
Με την απόφαση για επιστράτευση να είναι πλέον ειλημμένη η κυβέρνηση ποντάρει στην οργή του κόσμου για τα εκβιαστικά διλήμματα που οι συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών θέτουν ενόψει μάλιστα Πανελλαδικών και πιστεύει πως έτσι θα μετριάσει το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης.
Οπως όλα δείχνουν απο τις 12 το μεσημέρι της 15ης Μαϊου θα τεθεί σε ισχύ η πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Είναι όμως νομότυπη η επιστράτευση; Το "Αγιορείτικο βήμα" σήμερα αποκαλύπτει πως ΟΧΙ!!!
Στις 2 Μαρτίου του 2006 με αφορμή τις κινητοποιήσεις τότε των ναυτεργατών κατά νομοσχεδίου της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ και τα σενάρια που είχαν διαρρεύσει περί επιστράτευσης , ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης και νομικός, Χάρης Καστανίδης με την ιδιότητα τότε του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επί της αρχής και των άρθρων του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας: «Αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της ναυτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» ανέλυσε γιατί «Δε νοείται πολιτική επιστράτευση μετά από πολιτική κινητοποίηση».
Τώρα η κυβέρνηση βρίσκει μπροστά της την εμπεριστατωμένη ομολογουμένως ανάλυση Καστανίδη και προφανώς θα «τραβάει τα μαλλιά της». Ούτως ή άλλως η απόφαση για επιστράτευση ήταν δύσκολη. Μια τέτοια απόφαση είναι προφανές ότι ενέχει τεράστιο πολιτικό κόστος. Πολλώ δε μάλλον όταν η συγκεκριμένη ανάλυση του κ. Καστανίδη την βγάζει ουσιαστικά άκυρη.
Συγκεκριμένα, λοιπόν, το άρθρο 22 του Συντάγματος στην παράγραφο 4 προβλέπει συγκεκριμένους λόγους για τους οποίους μπορεί μια κυβέρνηση να αποφασίσει επιστράτευση και οι λόγοι αυτοί είναι η δημόσια υγεία ή οι θεομηνίες.
Όμως όπως υποστηρίζε ο κ. Καστανίδης στην ανάλυσή του «Το άρθρο 22 για να εφαρμοστεί χρειάζεται εκτελεστικό νόμο. Θα μπορούσε να εφαρμοστεί χωρίς εκτελεστικό νόμο; Θα μπορούσε να εφαρμοστεί, αλλά μη υπάρχοντος εκτελεστικού νόμου που οργανώνει τις προϋποθέσεις εφαρμογής του, έπρεπε να βρείτε μιαν ελάχιστη αντικειμενική βάση που να δικαιολογεί την απόφασή για πολιτική επιστράτευση! Ποια είναι η ελάχιστη βάση; Μια δικαστική απόφαση.»
Στην περίπτωση όμως της συγκεκριμένης απεργίας των εκπαιδευτικών δεν υπάρχει καταδικαστική απόφαση!
Συγκεκριμένα, ο κ. Καστανίδης στην επίμαχη ομιλία του στη Βουλή(όπως αυτή παρατίθεται στο προσωπικό του πολιτικό διαδικτυακό τόπο) είχε πει τα εξής απευθυνόμενος στον αρμόδιο υπουργό:
«Κύριε Υπουργέ, σε συζήτηση στην οποία δεν μπορούσα να σας απαντήσω, όταν, πριν από λίγες μέρες, συνομιλούσατε με το συνάδελφό μου του Νομού Ηρακλείου, τον κ. Στρατάκη, είπατε ότι η επίκληση του προεδρικού διατάγματος 371 από τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ήταν λάθος, διότι δεν αναφέρεται σ’ αυτό η πολιτική επιστράτευση.
Θα σας συνιστούσα να είστε πιο προσεκτικός, όπως ήσασταν πριν, όταν δηλώσατε οικονομολόγος, αλλά όχι έγκυρος νομικός.
Θέλω, λοιπόν, τώρα να σας δώσω την απάντηση γιατί, όπως ξέρετε, στη συζήτηση μεταξύ ερωτώντος Βουλευτού και Υπουργού δεν μπορεί να παρέμβει άλλος και βεβαίως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος.
Κύριε Υπουργέ, η απόφαση του Πρωθυπουργού όπως και η δική σας απόφαση επικαλούνται αφ΄ ενός το άρθρο 22 του Συντάγματος, αφ’ ετέρου δε το νομοθετικό διάταγμα 17/1974 περί πολιτικής σχεδίασης εκτάκτου ανάγκης. Κάνετε δραματικό λάθος και αν από ασύγγνωστη νομική αμέλεια το κάνετε, τότε εκφράζω το φόβο μου, διότι δεν είναι δυνατόν εσείς ή ο Πρωθυπουργός να παίρνετε με αυτόν τον τρόπο αποφάσεις.
Η πολιτική κινητοποίηση κατά το νομοθετικό διάταγμα του 1974 είναι απολύτως συνυφασμένη με τη γενική επιστράτευση. Δε νοείται πολιτική επιστράτευση μετά από πολιτική κινητοποίηση κατά το νομοθετικό διάταγμα του 1974 χωρίς υπάρχουσα γενική επιστράτευση.
Το νομοθετικό διάταγμα του 1974 στο οποίο αναφέρεστε κι εσείς και ο Πρωθυπουργός και που αφορά τη σχεδίαση εκτάκτου ανάγκης λέει ρητά στο άρθρο 20, παράγραφος 2: «Συνέπειες πολιτικής κινητοποιήσεως: Κηρυχθείσης της πολιτικής κινητοποιήσεως, άπαντες οι Έλληνες πολίτες αμφοτέρων των φύλων και ασχέτως ηλικίας υποχρεούνται να συμβάλλουν εις την ικανοποίηση των αναγκών της εθνικής άμυνας. Η συμβολή αύτη δύναται να περιλάβει συμμετοχή στις υπηρεσίες κ.λπ.»
Λίγο παρακάτω, άρθρο 22 για τις επιτάξεις: «Μετά την κήρυξη της πολιτικής κινητοποιήσεως επιτρέπεται όπως δι’ αποφάσεων των αρμοδίων Υπουργών και του Υπουργού Οικονομικών διατάσσονται επιτάξεις προς ικανοποίηση των αναγκών της εθνικής αμύνης».
Άρα, λοιπόν, το νομοθετικό διάταγμα 17/1974 συνδέεται μόνο με πολιτική επιστράτευση η οποία υπηρετεί τις ανάγκες της εθνικής άμυνας και για να υπηρετεί τις ανάγκες της εθνικής άμυνας πρέπει να υπάρχει γενική επιστράτευση. Με το προεδρικό διάταγμα 371 η γενική επιστράτευση καταργήθηκε το Δεκέμβριο του 2003. Εσείς κάνατε την πολιτική επιστράτευση…
Άρα, λοιπόν, η πολιτική κινητοποίηση είναι συνυφασμένη κατά το νομοθετικό διάταγμα 17/1974 πάντοτε με τη γενική επιστράτευση, αλλά το διάταγμα για τη γενική επιστράτευση καταργήθηκε.
Κάνατε την πολιτική κινητοποίηση και επιστράτευση για λόγους εθνικής αμύνης; Όχι, την κάνατε για λόγους υγείας και προστασίας της ομαλότητας της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Άρα, λοιπόν, το συγκεκριμένο νομοθετικό διάταγμα δεν μπορείτε να το επικαλεσθείτε. Είναι παντελώς αβάσιμο αυτό που αποφασίσατε διότι δεν αφορά την εθνική άμυνα, καταργηθείσης της γενικής επιστρατεύσεως με το διάταγμα 371/2003 το μήνα Δεκέμβριο.
Απόδειξη ότι κάνετε δραματικό λάθος, το οποίο όφειλε να γνωρίζει ο Πρωθυπουργός σας και εσείς, είναι τι; Ξέρετε γιατί χρειάζεται κατά το νομοθετικό διάταγμα η εισήγηση του επιτελάρχη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας; Διότι ακριβώς η πολιτική επιστράτευση κατά το 17/1974 αφορά την εθνική άμυνα. Γι’ αυτό προηγουμένως ζητήσατε «την υπ’ αριθμόν 24505/21-2-2006 εισήγηση του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης». Μόνο όταν πρόκειται περί πολιτικής επιστρατεύσεως που αφορά την εθνική άμυνα, τότε μόνο χρειάζεστε την εισήγηση του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης!
Αλλά εσείς κάνατε επιστράτευση για λόγους εθνικής αμύνης, ώστε να χρησιμοποιήσετε το ν.δ. 17/1974; Όχι, διότι όπως σας είπα η πολιτική επιστράτευση γι’ αυτούς τους λόγους είναι απολύτως συνυφασμένη με τη γενική επιστράτευση, που καταργήθηκε όμως διά προεδρικού διατάγματος το Δεκέμβριο του 2003.
Τι οφείλατε να κάνετε; Να επικαλεσθείτε μόνο το άρθρο 22 του Συντάγματος. Το άρθρο 22 του Συντάγματος όμως στην παράγραφο 4 προβλέπει συγκεκριμένους λόγους για τους οποίους μπορείτε να αποφασίσετε επιστράτευση και οι λόγοι αυτοί είναι κυρίως η δημόσια υγεία ή οι θεομηνίες. Επικαλείσθε, λοιπόν, τη δημόσια υγεία, οφείλατε όμως να τεκμηριώσετε στην απόφασή σας πώς προκύπτουν οι λόγοι δημόσιας υγείας.
Το άρθρο 22 για να εφαρμοστεί, όπως ξέρετε, χρειάζεται εκτελεστικό νόμο. Θα μπορούσε να εφαρμοστεί χωρίς εκτελεστικό νόμο; Θα μπορούσε να εφαρμοστεί, αλλά μη υπάρχοντος εκτελεστικού νόμου που οργανώνει τις προϋποθέσεις εφαρμογής του, έπρεπε να βρείτε μιαν ελάχιστη αντικειμενική βάση που να δικαιολογεί την απόφασή σας για πολιτική επιστράτευση! Ποια είναι η ελάχιστη βάση; Μια δικαστική απόφαση.
Η δικαστική όμως απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιώς λίγες μέρες πριν από την απόφαση πολιτικής επιστράτευσης κρίνει εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. Ορίζει, λοιπόν, η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, την οποία διαβάζω σε ένα της απόσπασμα μόνο, γιατί σχετίζεται με την αιτιολογία της δικής σας απόφασης για πολιτική επιστράτευση:
«Πιθανολογείται τέλος ότι από την προπεριγραφείσα απεργιακή κινητοποίηση έχει προκληθεί αριθμός προβλημάτων σχετιζομένων τόσο με την άσκηση του έργου της μεταφοράς προσώπων και αγαθών από και προς τα νησιά της χώρας, όσο και με τη λειτουργία των επιχειρήσεων των εκμεταλλευομένων πλοίων της ακτοπλοΐας.
Τα εν λόγω προβλήματα αξιολογούνται ως σημαντικά, πλην όμως λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι μοναδικό μέσο συλλογικής επιδιώξεως των δικαιωμάτων των ναυτικών είναι η απεργιακή κινητοποίηση, αλλά και του γεγονότος ότι οι ναυτικοί ως επαγγελματικός κλάδος αντιμετωπίζουν πληθώρα χρονιζόντων προβλημάτων, εκτιμάται ότι δεν αρκούν ώστε από μόνη την πρόκλησή τους, η οποία σημειωτέον δεν οφείλεται σε απερίσκεπτη άσκηση του δικαιώματος της απεργίας εκ μέρους των ναυτικών, να κριθεί η ένδικη απεργιακή κινητοποίηση παράνομη ή καταχρηστική».
Άρα, λοιπόν, θα μπορούσατε να επικαλεσθείτε το άρθρο 22, αν είχατε μία ελάχιστη αντικειμενική βάση. Ελάχιστη αντικειμενική βάση όχι μόνο δεν είχατε, αλλά είχατε την ακριβώς αντίθετη ένδειξη από την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς.
Παρ’ όλα αυτά προχωρήσατε και σκεφθήκατε ότι θα κάνετε την επιστράτευση για λόγους υγείας, αλλά με νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την πολιτική επιστράτευση για λόγους εθνικής αμύνης -εξ ου και η εισήγηση των επιτελαρχών- πράγμα όμως που δεν μπορεί να συμβεί ήδη από το Δεκέμβριο του 2003.
Είμαι βέβαιος ότι είστε έγκριτος οικονομολόγος, πιθανότατα έγκριτος νομικός δεν είστε. Φροντίστε όμως να μην παρασύρετε την Κυβέρνηση της χώρας και τον Πρωθυπουργό σε ατοπήματα, για τα οποία πιθανότατα δεν αρκεί μόνο το μειδίαμα αλλά και ο γέλωτας.»
http://www.agioritikovima.gr/politika/21604-apokleitikoido
Με την απόφαση για επιστράτευση να είναι πλέον ειλημμένη η κυβέρνηση ποντάρει στην οργή του κόσμου για τα εκβιαστικά διλήμματα που οι συνδικαλιστές των εκπαιδευτικών θέτουν ενόψει μάλιστα Πανελλαδικών και πιστεύει πως έτσι θα μετριάσει το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας απόφασης.
Οπως όλα δείχνουν απο τις 12 το μεσημέρι της 15ης Μαϊου θα τεθεί σε ισχύ η πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Είναι όμως νομότυπη η επιστράτευση; Το "Αγιορείτικο βήμα" σήμερα αποκαλύπτει πως ΟΧΙ!!!
Στις 2 Μαρτίου του 2006 με αφορμή τις κινητοποιήσεις τότε των ναυτεργατών κατά νομοσχεδίου της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ και τα σενάρια που είχαν διαρρεύσει περί επιστράτευσης , ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης και νομικός, Χάρης Καστανίδης με την ιδιότητα τότε του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ στη Βουλή, κατά τη συζήτηση επί της αρχής και των άρθρων του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας: «Αναβάθμιση και αναδιάρθρωση της ναυτικής εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» ανέλυσε γιατί «Δε νοείται πολιτική επιστράτευση μετά από πολιτική κινητοποίηση».
Τώρα η κυβέρνηση βρίσκει μπροστά της την εμπεριστατωμένη ομολογουμένως ανάλυση Καστανίδη και προφανώς θα «τραβάει τα μαλλιά της». Ούτως ή άλλως η απόφαση για επιστράτευση ήταν δύσκολη. Μια τέτοια απόφαση είναι προφανές ότι ενέχει τεράστιο πολιτικό κόστος. Πολλώ δε μάλλον όταν η συγκεκριμένη ανάλυση του κ. Καστανίδη την βγάζει ουσιαστικά άκυρη.
Συγκεκριμένα, λοιπόν, το άρθρο 22 του Συντάγματος στην παράγραφο 4 προβλέπει συγκεκριμένους λόγους για τους οποίους μπορεί μια κυβέρνηση να αποφασίσει επιστράτευση και οι λόγοι αυτοί είναι η δημόσια υγεία ή οι θεομηνίες.
Όμως όπως υποστηρίζε ο κ. Καστανίδης στην ανάλυσή του «Το άρθρο 22 για να εφαρμοστεί χρειάζεται εκτελεστικό νόμο. Θα μπορούσε να εφαρμοστεί χωρίς εκτελεστικό νόμο; Θα μπορούσε να εφαρμοστεί, αλλά μη υπάρχοντος εκτελεστικού νόμου που οργανώνει τις προϋποθέσεις εφαρμογής του, έπρεπε να βρείτε μιαν ελάχιστη αντικειμενική βάση που να δικαιολογεί την απόφασή για πολιτική επιστράτευση! Ποια είναι η ελάχιστη βάση; Μια δικαστική απόφαση.»
Στην περίπτωση όμως της συγκεκριμένης απεργίας των εκπαιδευτικών δεν υπάρχει καταδικαστική απόφαση!
Συγκεκριμένα, ο κ. Καστανίδης στην επίμαχη ομιλία του στη Βουλή(όπως αυτή παρατίθεται στο προσωπικό του πολιτικό διαδικτυακό τόπο) είχε πει τα εξής απευθυνόμενος στον αρμόδιο υπουργό:
«Κύριε Υπουργέ, σε συζήτηση στην οποία δεν μπορούσα να σας απαντήσω, όταν, πριν από λίγες μέρες, συνομιλούσατε με το συνάδελφό μου του Νομού Ηρακλείου, τον κ. Στρατάκη, είπατε ότι η επίκληση του προεδρικού διατάγματος 371 από τον Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. ήταν λάθος, διότι δεν αναφέρεται σ’ αυτό η πολιτική επιστράτευση.
Θα σας συνιστούσα να είστε πιο προσεκτικός, όπως ήσασταν πριν, όταν δηλώσατε οικονομολόγος, αλλά όχι έγκυρος νομικός.
Θέλω, λοιπόν, τώρα να σας δώσω την απάντηση γιατί, όπως ξέρετε, στη συζήτηση μεταξύ ερωτώντος Βουλευτού και Υπουργού δεν μπορεί να παρέμβει άλλος και βεβαίως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος.
Κύριε Υπουργέ, η απόφαση του Πρωθυπουργού όπως και η δική σας απόφαση επικαλούνται αφ΄ ενός το άρθρο 22 του Συντάγματος, αφ’ ετέρου δε το νομοθετικό διάταγμα 17/1974 περί πολιτικής σχεδίασης εκτάκτου ανάγκης. Κάνετε δραματικό λάθος και αν από ασύγγνωστη νομική αμέλεια το κάνετε, τότε εκφράζω το φόβο μου, διότι δεν είναι δυνατόν εσείς ή ο Πρωθυπουργός να παίρνετε με αυτόν τον τρόπο αποφάσεις.
Η πολιτική κινητοποίηση κατά το νομοθετικό διάταγμα του 1974 είναι απολύτως συνυφασμένη με τη γενική επιστράτευση. Δε νοείται πολιτική επιστράτευση μετά από πολιτική κινητοποίηση κατά το νομοθετικό διάταγμα του 1974 χωρίς υπάρχουσα γενική επιστράτευση.
Το νομοθετικό διάταγμα του 1974 στο οποίο αναφέρεστε κι εσείς και ο Πρωθυπουργός και που αφορά τη σχεδίαση εκτάκτου ανάγκης λέει ρητά στο άρθρο 20, παράγραφος 2: «Συνέπειες πολιτικής κινητοποιήσεως: Κηρυχθείσης της πολιτικής κινητοποιήσεως, άπαντες οι Έλληνες πολίτες αμφοτέρων των φύλων και ασχέτως ηλικίας υποχρεούνται να συμβάλλουν εις την ικανοποίηση των αναγκών της εθνικής άμυνας. Η συμβολή αύτη δύναται να περιλάβει συμμετοχή στις υπηρεσίες κ.λπ.»
Λίγο παρακάτω, άρθρο 22 για τις επιτάξεις: «Μετά την κήρυξη της πολιτικής κινητοποιήσεως επιτρέπεται όπως δι’ αποφάσεων των αρμοδίων Υπουργών και του Υπουργού Οικονομικών διατάσσονται επιτάξεις προς ικανοποίηση των αναγκών της εθνικής αμύνης».
Άρα, λοιπόν, το νομοθετικό διάταγμα 17/1974 συνδέεται μόνο με πολιτική επιστράτευση η οποία υπηρετεί τις ανάγκες της εθνικής άμυνας και για να υπηρετεί τις ανάγκες της εθνικής άμυνας πρέπει να υπάρχει γενική επιστράτευση. Με το προεδρικό διάταγμα 371 η γενική επιστράτευση καταργήθηκε το Δεκέμβριο του 2003. Εσείς κάνατε την πολιτική επιστράτευση…
Άρα, λοιπόν, η πολιτική κινητοποίηση είναι συνυφασμένη κατά το νομοθετικό διάταγμα 17/1974 πάντοτε με τη γενική επιστράτευση, αλλά το διάταγμα για τη γενική επιστράτευση καταργήθηκε.
Κάνατε την πολιτική κινητοποίηση και επιστράτευση για λόγους εθνικής αμύνης; Όχι, την κάνατε για λόγους υγείας και προστασίας της ομαλότητας της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Άρα, λοιπόν, το συγκεκριμένο νομοθετικό διάταγμα δεν μπορείτε να το επικαλεσθείτε. Είναι παντελώς αβάσιμο αυτό που αποφασίσατε διότι δεν αφορά την εθνική άμυνα, καταργηθείσης της γενικής επιστρατεύσεως με το διάταγμα 371/2003 το μήνα Δεκέμβριο.
Απόδειξη ότι κάνετε δραματικό λάθος, το οποίο όφειλε να γνωρίζει ο Πρωθυπουργός σας και εσείς, είναι τι; Ξέρετε γιατί χρειάζεται κατά το νομοθετικό διάταγμα η εισήγηση του επιτελάρχη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας; Διότι ακριβώς η πολιτική επιστράτευση κατά το 17/1974 αφορά την εθνική άμυνα. Γι’ αυτό προηγουμένως ζητήσατε «την υπ’ αριθμόν 24505/21-2-2006 εισήγηση του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης». Μόνο όταν πρόκειται περί πολιτικής επιστρατεύσεως που αφορά την εθνική άμυνα, τότε μόνο χρειάζεστε την εισήγηση του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης!
Αλλά εσείς κάνατε επιστράτευση για λόγους εθνικής αμύνης, ώστε να χρησιμοποιήσετε το ν.δ. 17/1974; Όχι, διότι όπως σας είπα η πολιτική επιστράτευση γι’ αυτούς τους λόγους είναι απολύτως συνυφασμένη με τη γενική επιστράτευση, που καταργήθηκε όμως διά προεδρικού διατάγματος το Δεκέμβριο του 2003.
Τι οφείλατε να κάνετε; Να επικαλεσθείτε μόνο το άρθρο 22 του Συντάγματος. Το άρθρο 22 του Συντάγματος όμως στην παράγραφο 4 προβλέπει συγκεκριμένους λόγους για τους οποίους μπορείτε να αποφασίσετε επιστράτευση και οι λόγοι αυτοί είναι κυρίως η δημόσια υγεία ή οι θεομηνίες. Επικαλείσθε, λοιπόν, τη δημόσια υγεία, οφείλατε όμως να τεκμηριώσετε στην απόφασή σας πώς προκύπτουν οι λόγοι δημόσιας υγείας.
Το άρθρο 22 για να εφαρμοστεί, όπως ξέρετε, χρειάζεται εκτελεστικό νόμο. Θα μπορούσε να εφαρμοστεί χωρίς εκτελεστικό νόμο; Θα μπορούσε να εφαρμοστεί, αλλά μη υπάρχοντος εκτελεστικού νόμου που οργανώνει τις προϋποθέσεις εφαρμογής του, έπρεπε να βρείτε μιαν ελάχιστη αντικειμενική βάση που να δικαιολογεί την απόφασή σας για πολιτική επιστράτευση! Ποια είναι η ελάχιστη βάση; Μια δικαστική απόφαση.
Η δικαστική όμως απόφαση του Πρωτοδικείου Πειραιώς λίγες μέρες πριν από την απόφαση πολιτικής επιστράτευσης κρίνει εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. Ορίζει, λοιπόν, η απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς, την οποία διαβάζω σε ένα της απόσπασμα μόνο, γιατί σχετίζεται με την αιτιολογία της δικής σας απόφασης για πολιτική επιστράτευση:
«Πιθανολογείται τέλος ότι από την προπεριγραφείσα απεργιακή κινητοποίηση έχει προκληθεί αριθμός προβλημάτων σχετιζομένων τόσο με την άσκηση του έργου της μεταφοράς προσώπων και αγαθών από και προς τα νησιά της χώρας, όσο και με τη λειτουργία των επιχειρήσεων των εκμεταλλευομένων πλοίων της ακτοπλοΐας.
Τα εν λόγω προβλήματα αξιολογούνται ως σημαντικά, πλην όμως λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι μοναδικό μέσο συλλογικής επιδιώξεως των δικαιωμάτων των ναυτικών είναι η απεργιακή κινητοποίηση, αλλά και του γεγονότος ότι οι ναυτικοί ως επαγγελματικός κλάδος αντιμετωπίζουν πληθώρα χρονιζόντων προβλημάτων, εκτιμάται ότι δεν αρκούν ώστε από μόνη την πρόκλησή τους, η οποία σημειωτέον δεν οφείλεται σε απερίσκεπτη άσκηση του δικαιώματος της απεργίας εκ μέρους των ναυτικών, να κριθεί η ένδικη απεργιακή κινητοποίηση παράνομη ή καταχρηστική».
Άρα, λοιπόν, θα μπορούσατε να επικαλεσθείτε το άρθρο 22, αν είχατε μία ελάχιστη αντικειμενική βάση. Ελάχιστη αντικειμενική βάση όχι μόνο δεν είχατε, αλλά είχατε την ακριβώς αντίθετη ένδειξη από την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιώς.
Παρ’ όλα αυτά προχωρήσατε και σκεφθήκατε ότι θα κάνετε την επιστράτευση για λόγους υγείας, αλλά με νομοθετικό πλαίσιο που αφορά την πολιτική επιστράτευση για λόγους εθνικής αμύνης -εξ ου και η εισήγηση των επιτελαρχών- πράγμα όμως που δεν μπορεί να συμβεί ήδη από το Δεκέμβριο του 2003.
Είμαι βέβαιος ότι είστε έγκριτος οικονομολόγος, πιθανότατα έγκριτος νομικός δεν είστε. Φροντίστε όμως να μην παρασύρετε την Κυβέρνηση της χώρας και τον Πρωθυπουργό σε ατοπήματα, για τα οποία πιθανότατα δεν αρκεί μόνο το μειδίαμα αλλά και ο γέλωτας.»
http://www.agioritikovima.gr/politika/21604-apokleitikoido