Η περίπτωση της Λένας Διβανη, που κατάφερε να κερδίσει την προσοχή του πανελλήνιου όχι με το λεγόμενο συγγραφικό της έργο, αλλα με ένα εξυπνακιδιστικο, κυνικό, καθωσπερικο και άκρως γλυφτικό προς την εξουσία σχόλιο στο twitter, δεν είναι ούτε τυχαία, ούτε, δυστυχώς η μοναδική στη χώρα αυτή.
Αυθεντική προφανώς εκπρόσωπος ενός μετριου, παρακμιακού, εξαρτημένου και δουλικού σε κάθε είδους εξουσία "πνευματικού κόσμου"' η κυρία Διβάνη έκανε αυτό ακριβώς που συνηθίζουν οι περισσότεροι του είδους:
Κρίνουν την κοινωνία απο το σαλόνι τους, με την αυταρεσκεια και την αλαζονεία του "ευφυούς"έχοντας κανά νου μόνο την ιδιοτέλειά τους. Το πώς δηλαδή θα τα έχουν καλά με την κυρίαρχη άποψη, το συστημικό πλαίσιο ιδεών. Το πως θα εμφανιστούν δήθεν άτεγκτοι και αντιλαϊκιστές, υπεύθυνοι και μεταρρυθμιστές. Απλώς και μόνο για να έχουν να λένε στους ελιτίστικους κύκλους, στους οποίους κυκλοφορούν ότι είπαν κάτι αρεστό στους κυβερνώντες.
Κρίνουν την κοινωνία απο το σαλόνι τους, με την αυταρεσκεια και την αλαζονεία του "ευφυούς"έχοντας κανά νου μόνο την ιδιοτέλειά τους. Το πώς δηλαδή θα τα έχουν καλά με την κυρίαρχη άποψη, το συστημικό πλαίσιο ιδεών. Το πως θα εμφανιστούν δήθεν άτεγκτοι και αντιλαϊκιστές, υπεύθυνοι και μεταρρυθμιστές. Απλώς και μόνο για να έχουν να λένε στους ελιτίστικους κύκλους, στους οποίους κυκλοφορούν ότι είπαν κάτι αρεστό στους κυβερνώντες.
Φυσικα για να το εξαργυρωσουν στη συνεχεια ποικιλοτρόπως. Μαθημένοι στο απυρόβλητο και στις δημόσιες σχέσεις, που τους εξασφαλίζουν προνομιακες θέσεις, επιχορηγήσεις και προβολή. Γι' αυτούς δεν υπάρχει κρίση, παρά μόνο ευκαιρίες. Δεν υπάρχουν προβλήματα, παρά μόνο εμπνεύσεις για το, τρομάρα τους, καλλιτεχνικό έργο τους.
Υπαρχει βέβαια και το άλλο. Μην έχοντας καμία επαφή με τον πραγματικό κόσμο κάνουν και γκάφες ολκής, που τους εκθέτουν. Η κυρία Διβανη για παράδειγμα μπορεί να μην κατάλαβε ότι το σημαντικότερο με την τραγωδία στο Περιστέρι -το οποίο πιθανόν είναι μια άγνωστη χώρα για την ίδια- είναι ο θάνατος ενός παιδιού, ανεξάρτητα απο τα επιμέρους περιστατικά. Και απλά, εκεί που όλοι έδειχναν το φεγγάρι, αυτή να κοιτούσε το δάκτυλο. Το έχουν αυτό οι "καλλιτέχνες" του σαλονιού και της ήσυχης, πολυτελούς ζωής. Προφανώς δεν είχε καμία σημασία γι αυτήν το πώς έφτασε να αντιδράσει έτσι ένα παιδί.
Υπαρχει βέβαια και το άλλο. Μην έχοντας καμία επαφή με τον πραγματικό κόσμο κάνουν και γκάφες ολκής, που τους εκθέτουν. Η κυρία Διβανη για παράδειγμα μπορεί να μην κατάλαβε ότι το σημαντικότερο με την τραγωδία στο Περιστέρι -το οποίο πιθανόν είναι μια άγνωστη χώρα για την ίδια- είναι ο θάνατος ενός παιδιού, ανεξάρτητα απο τα επιμέρους περιστατικά. Και απλά, εκεί που όλοι έδειχναν το φεγγάρι, αυτή να κοιτούσε το δάκτυλο. Το έχουν αυτό οι "καλλιτέχνες" του σαλονιού και της ήσυχης, πολυτελούς ζωής. Προφανώς δεν είχε καμία σημασία γι αυτήν το πώς έφτασε να αντιδράσει έτσι ένα παιδί.
Η κυρία Διβανη έδειξε μάλιστα ότι είναι και βαθιά αμόρφωτη. Διότι τσαμπατζής είναι εκείνος, που δεν θελει να πληρώσει και με θράσος αδιαφορεί για τους νόμους. Ο 19χρονος όμως έδειξε με την αντιδρασή του, ότι είχε περισσότερο φιλότιμο και ένιωθε ντροπή για την αδυναμία του να πληρώσει - σίγουρα περισσότερη ντροπή απο αυτή που ένιωσαν ποτέ οι όμοιοι της κάθε Διβανη στη ζωή τους ακόμη και για τα μεγαλύτερά τους λάθη.
Οσο για τους Χωμενιδη και Τατσοπουλο, τους αυτοκλητους υπερασπιστές της κυρίας Διβάνη, μόνο οργή και απορία μπορεί να νιώσει κάποιος. Δηλαδή μπορεί η κυρία Διβάνη να λιθοβολεί τη μνήμη ενός ανθρώπου, που έχασε τη ζωή του τόσο άδικα, αλλα δεν μπορεί κανείς να την επικρίνει;
Πολύ ευαίσθητοι μας βγήκατε κύριοι, καιτοι η συμπεριφορά σας είναι τόσο κυνικη... εκτός κι αν θεωρείτε ότι είστε παιδιά ανώτερου θεού και δεν επιτρέπεται να σας αμφισβητεί κανείς... Τσαμπατζηδες της ζωής δηλαδή κανονικά...
Γιάννης Μακρυγιάννης - protothema.gr
Γιάννης Μακρυγιάννης - protothema.gr