Παρασκευή 16 Αυγούστου 2013

Μαρτυρία – φωτιά: Ο βρώμικος ρόλος της Τουρκίας στις απαγωγές των επισκοπων.


20130816-010205.jpg
ΚΑΡΕ /ΚΑΡΕ Η ΑΠΑΓΩΓΗ TΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΧΑΛΕΠΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΠΙΖΩΝΤΑ ΦΟΥΑΝΤ ΕΛΙΑ
Βρυξέλλες,Δ.Πορφύρης/Π.Σταφυλά
Ακατάσχετη ροή πληροφοριών για το δράμα των επισκόπων από τον αραβικό τύπο.Το 4ο πρόσωπο μετά τις αποκαλυπτικές καταθέσεις των ανέλπιστων μαρτύρων διοχετεύει στον τύπο την δική του εμπλουτισμένη εκδοχή. Ο αιφνιδιασμός και οι πρώτες αντιδράσεις των επισκόπων,το « μποτιλιάρισμα» που δημιουργήθηκε κατά την απαγωγή,οι 8 τσετσένοι με το 
4×4 και τα καλάσνικοφ….
Τα αραβικά Manar και Αssafir, επιβεβαιώνουν τα δημοσιεύματα των al Manar,systreet,chretienté info, christianophobie,IRIB περί θανάτου των επισκόπων(βλ.σχ.άρθρο μας οι Επίσκοποι σκοτώθηκαν). Επικαλούνται τις ίδιες πηγές από τις μυστικές υπηρεσίες αραβικής χώρας και Τουρκίας αλλά και τα αποτελέσματα των ερευνών του ίδιου του FSA (« ελεύθερος συριακός στρατός » της αντιπολίτευσης) .
Συμβάλουν με νέα στοιχεία στη διελεύκανση της υπόθεσης, προερχόμενα από το μέχρι πρότινος άγνωστο « 4ο πρόσωπο » της υπόθεσης της απαγωγής και μοναδικό επιζώντα, Φουάντ Ελία (φωτό).
20130816-010247.jpg

Η ταυτότητά του ήταν επτασφράγιστο μυστικό για το διεθνή, αραβικό και ελληνικό τύπο,έως πριν λίγες μέρες. Από 10/06/13 είχαμε αποκαλύψει το όνομά του αλλά και τον ύποπτο ρόλο του ως ενεργό μέλος της συριακής αντιπολίτευσης και της -αμερικανικών συμφερόντων-, Πρεσβυτεριανής Εκκλησίας (βλ.Υπερατλαντική προστασία στο σύνδεσμο-ενέδρα του επισκόπου Παύλου).Τα αραβικά μέσα πρόσφατα κατήγγειλαν τον ύποπτο ρόλο του αλλά και τις διασυνδέσεις του με Αραβικά Εμιράτα και ΗΠΑ και οικογενειακούς του δεσμούς με τον τέως αρχηγό της συριακής αντιπολίτευσης G.Sabra . Για πρώτη φορά δημοσιεύεται η εκδοχή της απαγωγής κατά Φουάντ Ελία, σε μια προσπάθειά του να απενοχοποιηθεί στην κοινή γνώμη :


« Στις 22 Απριλίου έγινε η απαγωγή. Μας έκλεισε το δρόμο ένα τετρακίνητο όχημα σκούρου μπλε χρώματος.Αυτό σταμάτησε το δικό μας το ασημί KIA Serato.Σ’ αυτό επέβαιναν ο οδηγός Φ. (Σμτφ βρέθηκε νεκρός από πυροβολισμούς), οι δύο επίσκοποι και εγώ.Όταν περνάγαμε το μπλόκο του FSA της Μανσούρα οι στρατιώτες που ήταν ντόπιοι χαιρέτισαν τους μητροπολίτες αφού τους αναγνώρισαν από την αμφίεση.Έλεγαν χαρακτηριστικά : ανοίξτε τον δρόμο για τον Φατούχ (o οδηγός του Γιοχάννα). Μετά από κάποια λεπτά προσέξαμε ότι μας κατεδίωκε ένα τετρακίνητο αμάξι με 8 ενόπλους.Δύο χιλιόμετρα μετά το check point κατέβηκαν οι ένοπλοι και περικύκλωσαν το αυτοκίνητό μας.Το μπλόκο του FSA ήταν σε τέτοια απόσταση που δεν αντιλήφθηκε τι είχε συμβεί. Και κανείς απ’αυτούς δεν κινήθηκε προς εμάς στη Νότια Ρασεντίν.Εκείνη την ημέρα δεν είχε πολύ κίνηση στα τουρκοσυριακά σύνορα στην θέση « Μπαμπ αλ Χάουα » και οι άντρες του FSA δεν ήταν στις θέσεις τους στα φυλάκια και στα μπλόκα. Ούτε στη Ν. Ρασεντίν, διαφορετικά θα είχαν προσέξει τι συνέβαινε με τους μητροπολίτες.Κανένα από τα διερχομένα αυτοκίνητα δεν ελάττωσε ταχύτητα για να δει τι συμβαίνει αλλά και κανένας από τους πολίτες της περιοχής δεν ενδιαφέρθηκε.Όταν μας σταμάτησαν την ώρα της απαγωγής είχε σταματήσει η κυκλοφορία και είχε δημιουργηθεί πίσω μας ουρά από αμάξια που παρακολουθούσαν τη σκηνή.Ένας από τους ενόπλους άνοιξε την μπροστινή πόρτα και πέταξε έξω τον οδηγό.Έπιασε αυτός το τιμόνι.Μετά από μισή ώρα είδα τον οδηγό από μακριά να έχει περάσει το μπλόκο του συριακού στρατού στην Αλ Ρασεντίν πριν βρεθεί νεκρός από σφαίρα ελεύθερου σκοπευτή στη βιομηχανική ζώνη.Τα πυρά προήλθαν από το επιστημονικό ερευνητικό κέντρο που ήταν στα χέρια στρατιωτών φιλοκυβερνητικών.Μετέφεραν το σώμα του στο Καφρ ελ Ντάελ που είναι κοντά και τηλεφώνησαν στους συγγενείς του και και έτσι διαδόθηκε ότι απήχθησαν οι μητροπολίτες. Οι 4 από τους 8 ενόπλους καθυστέρησαν λίγο και μου είπαν να κοιτάξω καλά τα πρόσωπά τους που ήταν ακάλυπτα.Τα ρούχα τους ήταν τσετσένων, καυκασιανά.Ένας απαγωγέας φανερά εκνευρισμένος με έδειχνε με το ένα χέρι και με το άλλο με απειλούσε με το καλάσνικοφ.Του είπα ότι αρνούμαι να φύγω γιατί συνοδεύω ανθρώπους της θρησκείας.Στο πίσω δεξί κάθισμα και ενώ διαδραματίζονταν όλα αυτά ο Παύλος Γιαζίζι ήταν απόλυτα ήρεμος και δεν έδειχνε αγωνία,ούτε αντέδρασε καθόλου. Ο Γιοχάννα με πολύ καλό τρόπο τους είπε :Είμαστε άνθρωποι της θρησκείας , του Θεού, με πολύ ήσυχη και καλή φωνή.Τότε ο τσετσένος αγρίεψε και με το όπλο έσπασε το τζάμι του παραθύρου από την αριστερή πλευρά του πίσω καθίσματος όπου ήταν ο Γιοχάννα.Αυτά ήταν τα μόνα λόγια που αντάλλαξαν μεταξύ τους. Στο δεκάλεπτο ένας άλλος τσετσένος με έβγαλε έξω από το αμάξι τραβώντας με.Το τετρακίνητο με τους έξι ενόπλους κινήθηκε βόρεια προς τα σύνορα με Τουρκία προς Μπαμπ Αλ Χάουα.Οι μητροπολίτες φώναζαν από τα παράθυρα,είχαν κολήσει τα στόματα στα παράθυρα.Ο Γιοχάννα φώναζε από το παράθυρο και είχε βγάλει έξω το χέρι.Εκείνη την ώρα κι ένας νεαρός άρχισε να φωνάζει : Απήγαγαν τον Αμπού Ράμι (Ραμί ήταν το κοσμικό όνομα του Παύλου και Αμπού σημαίνει γέροντας) και τον Γιοχάννα Ιμπραήμ. Αυτές ήταν και οι τελευταίες εικόνες που είχα από τους επισκόπους πριν χαθούν στη σκόνη που σήκωνε το αμάξι… »
Ο μυστηριωδώς μοναδικός διασωθείς της καλοσχεδιασμένης επιχείρησης, κ. Φουάντ Ελία, παραδέχεται τις συνθήκες απαγωγής όπως τις περιέγραψαν στο Souria baladi oι αυτόπτες μάρτυρες προσθέτοντας και νέες λεπτομέρειες αλλά και ανακρίβειες.Υπεραμύνεται διακριτικά του ρόλου του Ελεύθερου συριακού Στρατού (FSA) που χάνει έδαφος λόγω της εμπλοκής του στη δολοφονία των επισκόπων. Αναφέρει ότι πέρασαν το μπλόκο της ένοπλης αντιπολίτευσης και μετά δέχθηκαν την επίθεση αλλά και άλλες παρόμοιες λεπτομέρειες. Οι αυτόπτες της απαγωγής αλλά και οι εργάτες του Χαλεπίου, αντίθετα κατέθεσαν ότι το μπλόκο εκείνη την ημέρα είχε νέα άγνωστα πρόσωπα. Επίσης προσπαθεί να δικαιολογήσει τη στυγνή δολοφονία του 70χρονου οδηγού του Γιοχάννα λέγοντας ότι αυτός αφέθηκε ελεύθερος από τους απαγωγείς και πυροβολήθηκε μέσα από το ερευνητικό επιστημονικό κέντρο του Χαλεπίου που στεγάζει φιλοκυβερνητικούς. Οι αυτόπτες μάρτυρες είχαν δώσει την εκδοχή της δολοφονίας του οδηγού από τους ενόπλους.

Οι αρθρογράφοι των δυο αραβικών μέσων που έκαναν εκτενέστατο ρεπορτάζ για την υπόθεση αποκαλύπτουν ότι ο Παύλος έφυγε με ταξί από την Αντάκεια της Τουρκίας για να συναντήσει τον Γιοχάννα στη συνοριακή θέση « Μπαμπ αλ Χάουα ». Ο Παύλος από Τουρκία έφθασε λοιπόν με ταξί στα σύνορα μεταξύ 12.30 με 13.00 , το αργότερο 14.00, ήταν η ώρα που οι δυο επίσκοποι συναντήθηκαν στα σύνορα.
​Από την αρχή είχαμε δημοσιεύσει, ότι σε ανακοίνωσή της η συροορθόδοξη εκκλησία είχε τονίσει ότι οι οδηγίες των απαγωγέων των δυο ιερέων Καγιάλ και Μαχφούζ -οι οποίοι αγνοούνται από τον φεβρουάριο-και τους οποίους επρόκειτο να απελευθερώσουν οι επίσκοποι εκείνη την ημέρα ήταν σαφείς : o Γιοχάννα έπρεπε να ξεκινήσει από Χαλέπι με κατεύθυνση τα συροτουρκικά σύνορα ενώ ο Παύλος όφειλε να ακολουθήσει την ακριβώς αντίθετη διεύθυνση, δηλαδή από Τουρκία προς Συρία. Μέχρι τώρα δεν είχε διαρρεύσει με τι όχημα ο Παύλος έφτασε στο προκαθορισμένο σημείο. Ωστόσο η απαίτηση των απαγωγέων να φύγει από τουρκικό έδαφος ίσως να υποδηλώνει εμπλοκή τουρκικών παραγόντων.