Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας η ηλεκτρονική καταγραφή όλων των αριθμητικών δεδομένων για κάθε σχολική μονάδα
Θα μπορέσει το υπουργείο Παιδείας να κερδίσει το στοίχημα της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων τον Σεπτέμβριο Από τη μία, οι μηδενικές προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών εξαιτίας της δύσκολης δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας κι από την άλλη το νέο κύμα συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών στο τέλος της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει έλλειμμα τουλάχιστον 12.000 θέσεων δασκάλων και καθηγητών. Κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα, στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούνται αλλεπάλληλες συσκέψεις για την προετοιμασία της ερχόμενης σχολικής χρονιάς (2013 2014) και αναζητούνται οι λύσεις εκείνες που θα οδηγήσουν, με τις λιγότερες αντιδράσεις, στη μεγαλύτερη εξοικονόμηση προσωπικού.
ΑΝΑΚΑΤΑΝΟΜΗ
Στα σχολεία αναμένεται να επιστρέψουν εκπαιδευτικοί που βρίσκονται αποσπασμένοι σε διοικητικές υπηρεσίες και φορείς, ενώ θα γίνουν προσπάθειες να περιοριστούν φαινόμενα πλασματικών αναρρωτικών αδειών
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, προκρίνεται η κάλυψη των κενών θέσεων να αντιμετωπιστεί με ανακατανομή του προσωπικού που θα περιλαμβάνει μεταθέσεις εκπαιδευτικών από τη σημερινή τους περιφέρεια σε άλλες με κενά, καθώς και μετακινήσεις από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, στα σχολεία αναμένεται να επιστρέψουν εκπαιδευτικοί που βρίσκονται αποσπασμένοι σε διοικητικές υπηρεσίες και φορείς, ενώ θα καταβληθούν προσπάθειες να περιοριστούν τυχόν φαινόμενα πλασματικών αναρρωτικών αδειών σε εκπαιδευτικούς με αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος των υγειονομικών επιτροπών. Ανοικτό παραμένει, βεβαίως, το ενδεχόμενο αύξησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά δύο ώρες εβδομαδιαίως. Παρότι η λύση αυτή έχει υπολογισθεί ότι μπορεί να εξοικονομήσει περί τις 8.000 10.000 θέσεις αναπληρωτών, πηγές από το υπουργείο Παιδείας τονίζουν ότι θα χρησιμοποιηθεί μόνο αν δεν αποδώσουν οι προηγούμενες. Το ζήτημα αποτελεί αιτία πολέμου για τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και μπορεί να απειλήσει την ομαλή λειτουργία της σχολικής χρονιάς. Ειδικότερα, κατά το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας η ηλεκτρονική καταγραφή όλων των αριθμητικών δεδομένων για κάθε σχολική μονάδα της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο θα γνωρίζει με ακρίβεια στοιχεία που αφορούν, για παράδειγμα, στον αριθμό των εκπαιδευτικών και το ωράριο λειτουργίας τους, καθώς και τον αριθμό των μαθητών και, έτσι, θα μπορέσει να εκτιμήσει τις πραγματικές ανάγκες σε κάθε σχολείο. Στόχος είναι να γίνει ορθολογική κατανομή του προσωπικού ώστε μη συσσωρεύονται μεγάλα πλεονάσματα εκπαιδευτικών σε κάποιες περιφέρειες και ελλείμματα σε άλλες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ανακατανομή θα ξεκινήσει με εθελοντικές με τη χορήγηση κινήτρων ενδεχομένως όμως ακόμη και υποχρεωτικές μεταθέσεις μονίμων εκπαιδευτικών που πλεονάζουν ή υποαπασχολούνται από τη σημερινή τους περιφέρεια σε άλλες με κενά. Ταυτόχρονα, σε διάφορες περιφέρειες μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα μετακινηθούν στην πρωτοβάθμια. Πρόκειται, κυρίως, για εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι νεοδιόριστοι και όσοι έχουν έως 10 χρόνια προϋπηρεσία θα κληθούν να διδάξουν 26 ώρες την εβδομάδα από 24 που ισχύει σήμερα όπως ξένων γλωσσών, πληροφορικής, φυσικής αγωγής και καλλιτεχνικών μαθημάτων.
ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΚΑΛΗΜΕΡΗ / ΗΜΕΡΗΣΙΑ