Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ του κ. Λ. Ρακιτζή

Το ΟΛΥΜΠΙΑ επανειλημμένα έχει καταγγείλει την παράνομη παραμονή του Λ. Ρακιτζή στη θέση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησηςhttp://olympia.gr/2011/05/30/%CE%AC%CE%BA%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%86%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CF%84%CE%B6%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7/
Ο κ. Λέανδρος Ρακιτζής διορίσθηκε με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου από τις 13 Σεπτεμβρίου 2004 ως Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης και η θητεία του έχει λήξει από τις 14 Σεπτεμβρίου 2009. Η θητεία του δεν έχει ανανεωθεί ούτε ο ίδιος έχει αντικατασταθεί.
Για την παράνομη παραμονή και τις συγκρουσιακές δραστηριότητες του κ. Λ. Ρακιτζή ως Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης διακεκριμένοι Βουλευτές από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, όπως ο Γιάννης Παπαθανασίου από τις 5 Μαΐου 2009
κατέθεσαν Ερωτήσεις στους κατά καιρούς αρμόδιους Υπουργούς οι οποίες δεν απαντήθηκαν επαρκώς.
Ως Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης ο κ. Ρακιτζής μετέχει σε διεθνείς οργανισμούς για την καταπολέμηση της διαφθοράς στην Ελλάδα όπως ΟΗΕ , ομάδα GRECO, κλπ και εκπροσωπεί την Χώρα μας σε διεθνή συνέδρια με θέμα τη διαφθορά και την καταπολέμησή της. Όμως, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. που δεν συμμορφώνεται με το περιεχόμενο των Διεθνών Συνθηκών εναντίον της Διαφθοράς και δεν προστατεύει τους εργοδοτούμενους μάρτυρες που αποκαλύπτουν διαφθορά στην εργασία τους, με τη δικαιολογία του κ. Ρακιτζή ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ισχυρά συνδικάτα που προστατεύουν τους εργαζόμενους!
Για το ίδιο θέμα υπάρχει συγκεκριμένη Ερώτηση του κ. Πολατίδη στη ΒΟΥΛΗ, που ο τότε υπουργός κ. Καστανίδης παρέπεμψε στις καλένδες(επισυνάπτεται)
Σήμερα ο κ. Ρακιτζής και οι προστάτες του εξακολουθούν να τορπιλίζουν κάθε μέτρο εκσυγχρονισμού της Δημόσιας Διοίκησης.
Σχετικό είναι το άρθρο της σημερινής Καθημερινής
Ο Ρακιτζής πρέπει άμεσα να απομακρυνθεί!

Παρακαλώ δείτε Recommendation vi, του παρακάτω Compliance Report for Greece με τον ισχυρισμό του κ. Ρακιτζή!
ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ GRECO με τις απόψεις Ρακιτζή!
που μεταφράζουμε εδώ:
“ΟΜΑΔΑ ΚΡΑΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ (GRECO )
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Στρασβούργο, 15 Φεβρουαρίου 2008
Δημοσίευση
Greco RC-II (2007) 14E
Δεύτερος γύρος αξιολόγησης
Έκθεση συμμόρφωσης για την Ελλάδα
Εγκρίθηκε από την Ομάδα Κρατών κατά της Διαφθοράς (GRECO) κατά την 36η συνεδρίαση της Ολομέλειας (Στρασβούργο, 11-15 Φεβρουαρίου 2008)
Γραμματεία GRECO
Συμβούλιο της Ευρώπης
http://www.coe.int/greco
Τηλέφωνο : +33 3 88 41 20 00
Fax: +33 3 88 41 39 55
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
Σύσταση vi.
33. H GRECO συνέστησε τη θεσμοθέτηση επαρκούς προστασίας για τους αναφέροντες διαφθορά και τη λήψη όλων τα άλλων μέτρων που κρίνονται απαραίτητα για τη διευκόλυνση της αναφοράς πράξεων διαφθοράς.
34. Οι Ελληνικές Αρχές τονίζουν εμφατικά ότι, σύμφωνα με το Ελληνικό Δίκαιο, υπάρχει μια γενική υποχρέωση για τους δημόσιους υπαλλήλους να αναφέρουν ένα έγκλημα στις αρμόδιες αρχές (άρθρο 40 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας). Η υποχρέωση αυτή επαναλαμβάνεται και στο άρθρο 12 του νόμου 3560/2007 για την επικύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης Ποινικού δικαίου για τη διαφθορά και του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της (ο νόμος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως υπ’ αριθ. 103 της 14ης Μαΐου 2007). Επιπλέον, το ίδιο το άρθρο 12 επεκτείνει περαιτέρω την προστασία πληροφοριοδοτών που προβλέπεται στις περιπτώσεις του οργανωμένου εγκλήματος, σε όλα τα πρόσωπα που αναφέρουν και συνεργάζονται στη δίωξη του αδικήματος της δωροδοκίας. Οι Ελληνικές Αρχές, στις πλέον πρόσφατες παρατηρήσεις τους , συμβουλεύουν επιπρόσθετα ότι για ιστορικούς λόγους, υφίσταται μια ισχυρή συνδικαλιστική προστασία προς όλους τους εργαζόμενους στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και όσων αποκαλύπτουν διαφθορά . Η επιβολή αντιποίνων συνεπώς θα ήταν δυσχερής, δεδομένου ότι οι αποφάσεις για την προώθηση, μετάθεση και τη γενική ανέλιξη ενός δημοσίου υπαλλήλου λαμβάνονται από τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια, με την ενεργό συμμετοχή των συνδικαλιστών.
35…..Όσον αφορά την αναφορά της διαφθοράς (είτε εσωτερικά είτε στις εισαγγελικές αρχές), η Ελλάδα δεν εμφανίζεται να έχει υιοθετήσει νέα μέτρα, για τη περαιτέρω έμπρακτη διευκόλυνση της λειτουργίας των υφιστάμενων μηχανισμών υποβολής Εκθέσεων (είτε βάσει του άρθ. 37,2 ή 40 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας). Όπως αναφέρθηκε στην Έκθεση Αξιολόγησης, οι εργαζόμενοι που υποπτεύονται μια διεφθαρμένη πράξη θα απευθύνονταν φυσιολογικά κατά πρώτον στον άμεσο προϊστάμενό τους και αδικήματα διαφθοράς σπάνια καταγγέλλονται (κυρίως ανώνυμα). Η GRECO παροτρύνει τις Ελληνικές Αρχές να επανεξετάσουν επίσης το μέρος αυτό της Σύστασης και να εισαγάγουν μέτρα (ευαισθητοποίηση, ενθάρρυνση, εσωτερική πολιτική)για τη διευκόλυνση της υποβολής Εκθέσεων.
36. Η GRECO συμπεραίνει ότι η Σύσταση vi δεν έχει εφαρμοστεί.”