Μετά τις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις του τελευταίου δεκαπενθημέρου
και την κοινωνική κατακραυγή κατά της Κυβέρνησης που τις συνόδεψε, η πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με «διαρροές» και δηλώσεις της προς τα Μ.Μ.Ε.
εμφανίζεται να επανεξετάζει τις συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και καταργήσεις
σχολικών μονάδων.
Ευελπιστούμε η παραπάνω κίνηση
να έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα και να μην εντάσσεται σε επικοινωνιακό «κόλπο» ή
σε μια προσωρινή αναδίπλωση.
Ευελπιστούμε να πάρουν πίσω τις «ακρότητες» που παρουσίασαν και να
αντιληφθούν το λάθος σχεδιασμό τους.
Θυμίζουμε ότι χωρίς ουσιαστικό διάλογο πρότειναν το σχέδιό τους με
προχειρότητα προτάσσοντας κομματικά και «λογιστικά» κριτήρια.
Σε μια εποχή που επιβάλλεται να γίνει επένδυση στη γνώση, σε
μία περίοδο που η κοινωνία μας ζητά κίνητρα και πρότυπα, η κυβερνητική πολιτική
μοιάζει με «τσουνάμι» που σαρώνει και καταστρέφει τα πάντα στο διάβα της. Οι
κυβερνητικές προτάσεις – εάν εφαρμοστούν – θα οδηγήσουν στην αβεβαιότητα
χιλιάδες εκπαιδευτικούς και στην ανεργία εκατοντάδες αναπληρωτές και
ωρομισθίους, θα δημιουργήσουν ενδοπεριφερειακές ανισότητες, θα ενισχύσουν τάσεις
ερήμωσης της ελληνικής περιφέρειας, θα εντείνουν παιδαγωγικά προβλήματα και θα
οδηγήσουν σε ταλαιπωρία μαθητές και γονείς.
Αναφέρουμε ορισμένα χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Στο νομό Κοζάνης από το νηπιαγωγείο
Κρανιδίων που καταργείται, οι μικροί μαθητές (νήπια και προνήπια) θα πρέπει να
διανύουν 15 ολόκληρα χιλιόμετρα δύσβατου οδικού δικτύου προκειμένου να φτάσουν
στο 4ο Νηπιαγωγείο Σερβίων με το οποίο συνενώνεται.
Οι
συγχωνεύσεις – υποβιβασμοί – καταργήσεις των Δημοτικών σχολείων στο Ν.
Φλώρινας ανέρχονται σε ποσοστό 52% και των Νηπιαγωγείων σε
ποσοστό 40%.
Σύμφωνα με υπολογισμούς, στη Θεσσαλία
«χάνονται» περισσότερες από 350 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών στην
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Επιλεκτικές συγχωνεύσεις έχουν
πραγματοποιηθεί σε όλη τη χώρα, με πιο χαρακτηριστικές τις περιπτώσεις στην Ξάνθη,
στα Ιωάννινα, στη Χαλκιδική, στην Κέρκυρα και στην Κρήτη.
Περισσότερα
από 570 παιδιά, 22 τμήματα δημοτικού
σχολείου και 5 τμήματα νηπιαγωγείου θα στεγάζει από του χρόνου το σχολικό
συγκρότημα που μέχρι σήμερα φιλοξενούσε το 9ο, το 11ο και το 31ο Δημοτικά Σχολεία
Πειραιά, ενώ παρόμοιες περιπτώσεις υπάρχουν κα σε άλλα αστικά κέντρα, όπως στην
Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα.
Οργή έχουν προκαλέσει οι προτάσεις του Υπουργείου
στη Νάξο και την Κάρπαθο, ενώ στη Σύρο,
κατά την παρέλαση της 25ης Μαρτίου, μαθητές και εκπαιδευτικοί
έστρεψαν το βλέμμα τους όχι προς την εξέδρα των επισήμων αλλά προς την
αντίθετη κατεύθυνση διαμαρτυρόμενοι κατ’ αυτό τον τρόπο για τις αλλαγές στις
σχολικές μονάδες στο νησί.
Καλούμε:
ü
Το Υπουργείο Παιδείας να
αλλάξει πολιτική.
ü
Την εκπαιδευτική κοινότητα
σε διαρκή επαγρύπνηση.
Γιατί:
ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΓΩΝΑΣ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟΣ.
Για τη
Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
|
||
Ο Πρόεδρος
|
|
Ο Γενικός Γραμματέας
|
|
|
|
Κόκκινος Χαράλαμπος
|
|
Ανδρουλάκης Μάνος
|