Πέμπτη 21 Απριλίου 2011

Το ντόμινο Alter, οι σφραγισμένες επιταγές διαφημιστικών, οι απειλές αποκαλύψεων και οι επιπτώσεις

 Σε θρίλερ για γερά νεύρα εξελίσσεται η υπόθεση Alter για τις διαφημιστικές εταιρίες τα μέσα ενημέρωσης και τους διαφημιζόμενους. Και αυτό διότι ακόμα και αν δεν καταρρεύσει το κανάλι οι περιπλοκές είναι τεράστιες και ξεκινούν από τη σχέση που είχε αναπτυχθεί μεταξύ των διαφημιστικών και του τηλεοπτικού σταθμού.
Το κρόουλ που ανέβηκε στο πρόγραμμα του σταθμού από την περασμένη Τετάρτη φαίνεται να αποτελεί μια πρόγευση του τι θα επακολουθήσει.
Και αυτό διότι ουσιαστικά καλούνται οι διαφημιστικές «να επιστρέψουν αμέσως τα δεκάδες εκατομμύρια που παράνομα έχουν αρπάξει από το Alter για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, οι φόροι και να συνεχίσει το κανάλι τη λειτουργία του. Το πάρτι τέλειωσε. Θα τα βγάλουμε όλα στη φόρα».
Ουσιαστικά δηλαδή οι μέτοχοι του σταθμού απειλούν ξεκάθαρα τις διαφημιστικές εταιρίες ότι θα κάνουν αποκαλύψεις για τις σχέσεις που είχαν μαζί τους.
Σχέσεις που οδήγησαν στο να έχουν εκδοθεί από το κανάλι προς διαφημιστικές εταιρίες επιταγές ύψους 183 εκ Ευρώ.
Όπως ήδη έχει αποκαλύψει το Newscode σφραγίστηκε επιταγή διαφημιστικής ύψους 500.000 Ευρώ από μεγάλη ελληνική τράπεζα παρά το γεγονός ότι ατύπως είχε συζητηθεί μια παράταση επιταγών που έληγαν στο τέλος Μαρτίου μέχρι το τέλος Μαΐου.
Η εν λόγω διαφημιστική σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες παρά τις προσπάθειες που έκανε δεν κατόρθωσε να καλύψει την επιταγή ενώ φαίνεται να αντιμετωπίζει πολύ σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας.
Άλλη διαφημιστική μέλος ξένου ομίλου προκειμένου να προλάβει ανάλογες εξελίξεις αναμένεται να καταθέσει μετρητό 20 εκ Ευρώ και να ανακαλέσει τις επιταγές του Alter. Από τη διαφημιστική ισχυρίζονται ότι αυτό γίνεται για την προστασία τους ενώ στη συνέχεια θα κινηθούν δικαστικά.
Είναι όμως αμφίβολο αν μπορούν να κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση όχι μόνο η εν λόγω διαφημιστική αλλά το σύνολο των διαφημιστικών καθώς ουσιαστικά οι επιταγές που κυκλοφορούν είναι αποτέλεσμα συναλλαγών που κινούνται στα όρια της νομιμότητας. Διότι έχουμε προαγορά χρόνου διαφήμισης, μεγάλες επιστροφές αλλά και όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές τριγωνικές συναλλαγές με τρίτες εταιρίες οι οποίες είναι συνδεδεμένες είτε με διαφημιστικές είτε με βασικούς μετόχους του καναλιού.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι γίνεται με οφειλές της διαφημιστικής προς τα μέσα σε περίπτωση που αυτή καταρρεύσει αλλά και τι θα συμβεί με τους πελάτες της.
Σε περίπτωση που ένας διαφημιζόμενος έχει καταβάλλει στη διαφημιστική τα ποσά για διαφημίσεις που έχουν γίνει τότε υπόχρεος έναντι των μέσων είναι διαφημιστική και γίνεται αντιληπτό ότι θα χαθούν χρήματα.
Η μόνη περίπτωση να μην χαθούν για τα μέσα ενημέρωσης χρήματα είναι ο διαφημιζόμενος να πληρώσει την οφειλή που προκύπτει για τη διαφήμιση και εν συνεχεία να στραφεί εναντίον της διαφημιστικής.
Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά καθώς μεσολαβούν και τα περίφημα media shops ενώ είναι άγνωστο ποιος και σε ποιο χρονικό διάστημα θα πιστοποιήσει ποιος έχει δημιουργήσει την οφειλή.
Απλούστερη θεωρείται η περίπτωση να μην έχει πληρώσει ο διαφημιζόμενος τη διαφημιστική καθώς τότε μεταφέρει το λογαριασμό σε άλλη διαφημιστική η οποία αναλαμβάνει να καλύψει τις υποχρεώσεις και τις απαιτήσεις που υπάρχουν.
Οι παραπάνω εκδοχές είναι προφανές πως έχουν απλουστευτικά χαρακτηριστικά καθώς η κατάσταση είναι πολύ πιο σύνθετη λόγω του τρόπου που οι διαφημιστικές κινούνται προκειμένου να λάβουν φουσκωμένες επιστροφές.
Και το ερώτημα που τίθεται είναι αν η κατάρρευση των διαφημιστικών μπορεί να παρασύρει και μέσα ενημέρωσης δημιουργώντας επίσης τεράστια προβλήματα στο τραπεζικό σύστημα το οποίο έχει τεράστιες ευθύνες για τον υπερδανεισμό ορισμένων μέσων ενημέρωσης με προφανή την απουσία τραπεζικών κριτηρίων χρηματοδότησης.
http://www.newscode.gr