Απο zcode.info
Συμφωνα με τη Νεοελληνική Γραμματική του Τριανταφυλλίδη στους φθόγγους εχουμε φωνήεντα και σύμφωνα (αυτά που λένε μάλλον οι 140 νεωτεριστές) ΟΜΩΣ και παλι συμφωνα με τη Νεοελληνική Γραμματική του Τριανταφυλλίδη και στα 24 γραμματα εχουμε 7 φωνηεντα και 17 συμφωνα (είναι γραμμένο).
Αυτό δεν το γραφει το βιβλιο της ΝΕΑΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ. Επρεπε να το γράφει.
Που το γράφει; Πουθενά δεν το γράφει «κύριοι 30 κατασκευαστές πλυντηρίων…»
Επιστήμονες οι γλωσσολόγοι θέλουν να λέγονται αλλα με τη κάλυψη του υπ. Παιδείας αγνοούν τη σημασία της επιστημονικής δεοντολογίας.
Διορθώνουμε το βιβλιο κυριοι με σεμνοτητα και δεν κανουμε τσόντες – δηλώσεις σε χρόνο μηδέν… σαν επαρχιώτικος σύλλογος και δη χωρίς επιστημονικό αντίκρυσμα.
Ναι προκειται για συνωμοσία χειρίστης μορφής, όχι μονο γιατι οι 140 και το Υπ. Παιδείας επιβάλλει μια νεα αποψη αλλα γιατι όλοι πανε να την περάσουν με επιστημονικές καμπάνες και ψεύδη. Ειναι γνωστή η πορεία του Παιδαγωγικου Ινστιτουτου.
Αλλο 5 άλλο 7 τα φωνήεντα και αυτά που λενε για τη προφορά των φθόγγων τα ξέρει και η γιαγιά μου… Μονο που η γιαγιά μου – παρότι αγράμματη – ήξερε ότι τα φωνήεντα ήταν επτά. Oταν αρχίζεις να ξεχνας …
Η γλωσσολογία δεν μπορεί να είναι αντίθετη με την Ελληνική παράδοση που θέλει τα φωνήεντα επτά. Το καταλαβαίνουν αυτό ή θέλουν «μεταφυσική» για να το καταλάβουν; Εκαναν τη γλωσσα γενόσημο!
Οσον αφορά τα φωνήνεντα των φθόγγων μπορεί να είναι πάνω απο επτά, αφου το ωμέγα δεν προφέρεται ακριβως το ίδιο με το όμικρον κλπ. Αυτό o Τριανταφυλλίδης δεν το γράφει και καλα κάνει.
Το πιό αστείο είναι όταν διαβάζω το παρακατω κομματι «Mεσαιωνική Πραγματεία περί επιστημοσύνης» των 140 ακριβώς «επιστημόνων» των 7 φωνηνέντων και ακουω το τραγούδι του Μουφλουζέλη, τη λαική παράδοση του τόπου μας (λαογραφία το λεμε). Καντε το και εσείς. Θα δείτε πως η αλήθεια ξεπετάγεται μεσα απο ένα στίχο.
Στα χείλη μου σταζει η πικρα ενός λαού που βυθίζεται στο πενθος και αυτό δεν μπορώ να το ζήσω ατάραχος.
Από τη Χαρτα των 5 φωνηέντων και των 140 συμφώνων…
«Για τους παραπάνω λόγους, ως ειδικοί επιστήμονες στον τομέα της γλωσσολογίας και πανεπιστημιακοί δάσκαλοι Αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν μια εκπαιδευτικός που δεν παραδέχεται στοιχειώδεις αρχές της γλωσσικής επιστήμης, όπως είναι η διαφορά μεταξύ ήχων και γραμμάτων, βασιζόμενη σε παρανοήσεις και αβάσιμα συμπεράσματα να αμφισβητεί την εγκυρότητα ενός διδακτικού εγχειριδίου, που έχει εγκριθεί από τους αρμόδιους φορείς της Πολιτείας και αποτελεί έργο ειδικών επιστημόνων και το οποίο, ως δασκάλα, καλείται να διδάξει. Θεωρούμε θλιβερό το γεγονός ότι ένα άρθρο με τόσο φτωχά, εσφαλμένα και αντιεπιστημονικά επιχειρήματα αναπαράγεται και να διαδίδεται άκριτα στο διαδίκτυο και στα Μ.Μ.Ε. και αναγορεύεται σε μείζον θέμα συζήτησης. Επιβεβαιώνουμε την πέραν πάσης αμφιβολίας επιστημονικά ορθή παρουσίαση των φωνηέντων της Νέας Ελληνικής στο νέο εγχειρίδιο. Ναι, κανένας γλωσσολόγος δεν αμφιβάλλει ότι η Νέα Ελληνική έχει 5 φωνήεντα, τους φθόγγους[α], [ε], [ι], [ο], [ου], οι οποίοι στον γραπτό λόγο αναπαρίστανται με τα επτά γράμματα της αλφαβήτου άλφα, έψιλον, ήτα, γιώτα, ύψιλον, όμικρον, ωμέγα και τους συνδυασμούς των γραμμάτων αυτών ως διψήφων. Καταδικάζουμε την ανάρμοστη στοχοποίηση και διαπόμπευση των συναδέλφων στο διαδίκτυο και την κατασυκοφάντηση του επιστημονικού τους έργου με ανυπόστατες κατηγορίες. Ζητάμε, όπως γίνεται σε κάθε πολιτισμένη χώρα, η κρίση ενός επιστημονικού έργου ή μιας επιστημονικής άποψης ή ενός επιστημονικού ζητήματος να γίνεται με βάση τεκμηριωμένες μεθόδους και αληθή επιχειρήματα από τους ειδικούς στην οικεία επιστήμη. Έτσι λοιπόν, όπως για μια ασθένεια συμβουλευόμαστε τον «γιατρό», για τον σεισμό τον«σεισμολόγο», για ένα νομικό ζήτημα τον«δικηγόρο», για μια γεωργική καλλιέργεια τον«γεωπόνο», για ζητήματα γλώσσας και γλωσσικής εκπαίδευσης, παρά το γλωσσικό μας αισθητήριο, είναι σκόπιμο να συμβουλευόμαστε τον «γλωσσολόγο».
Προσωπικα… εχω πάρα πολλές επιστημονικές ειδικότητες σε πολλά θέματα και δη τεχνολογίας και έρευνας. Εχω δουλεψει σαν κυριος ερευνητής – όχι σαν μαθητής ή γραμματέας καθηγητή – στα καλυτερα πανεπιστήμια του κόσμου. Ποτε όμως και σε κανενα άρθρο μου δεν επιβάλλω την αποψη μου ως σωστή. Ποτε δεν αναφερω τους τιτλους μου, που δεν μου τους χάρισαν…. Αυτό θα ήταν έλλειψη σοβαρών επιχειρημάτων.
Η Ελληνική γλώσσα ειναι ένα χαρισμα για αυτόν που τη χειρίζεται. Η αρτιότητα του λογου μπορεί να πειθει. Οι 140 δεν πειθουν. Χανουν λαδια…! Τι κριμα που ειναι τόσο λιγοι και τόσοι πολλοί ταυτόχρονα. Τα έβαλαν με μια δασκάλα. Τι επίπεδο! Τι ανδρεία. Συνοικιακό συμβούλιο μου θυμίζει. Ωραιος Υπουργός Παιδείας. Ανύπαρκτος και μελλοντικά κηδεύσιμος.
Ελπιζω το προβλημα να διορθωθεί στο βιβλιο, πριν σκασουν οι νεες φωτοτυπίες.
Εμεις δεν θυμώνουμε με κανενα… Την εξαθλιωση δειχνουμε. Την παραδοση, το σκυψιμο… Μου εχουν ξεφυγει κατι τόνοι. Με συγχωρείτε.