Αφού επιμένει ποιοι είμαστε εμείς να τις χαλάσουμε χατήρι. Μια την έχουμε…
Για αυτή την πολιτική δεν ευθύνεται κανένα ΔΝΤ. Είναι ντροπή ο ισχυρισμός ότι περιμένουμε το ΔΝΤ να μας υποδείξει :
- ποια είναι η σωστή λειτουργία των σχολείων,
- πώς θα μάθουν τα παιδιά μας καλύτερα γράμματα
- πώς τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου θα πιάνουν πραγματικά τόπο
- πώς ο εκπαιδευτικός θα λειτουργεί σε καλύτερες συνθήκες
FW:
Επειδή το θέμα των συγχωνεύσεων και των ιδρύσεων των σχολικών μονάδων είναι από τα ακανθώδη θέματα όπου υπήρξε τεράστια παραπληροφόρηση και αντιμετωπίσατε πολλές συγκρούσεις από τις τοπικές κοινωνίες, σας στέλνω ένα σημείωμα με το Γιατί και το Πώς. Η τελική πρόταση είναι προς επεξεργασία και θα σας κοινοποιηθεί μόλις πάρει την τελική της μορφή.
Πολιτικό γραφείο
Άννας Διαμαντοπούλου
Άννας Διαμαντοπούλου
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Από 25/02/2011 μέχρι 03/03/2011
Διαμορφώνουμε το ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΑΡΤΗ
Η Παιδεία είναι αυτή που θα προσδιορίσει την Ελλάδα του 21ου αιώνα. Το μεγάλο ζητούμενο είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα μπορεί να παρέχει τις γνώσεις και τα εφόδια, που είναι απαραίτητα σε ένα νέο διεθνές περιβάλλον, έτσι ώστε κάθε νέος και κάθε νέα της πατρίδας μας να μπορεί να κάνει πραγματικότητα τα όνειρά του.
Σε αυτή την κατεύθυνση, το Υπουργείο Παιδείας έχει σχεδιάσει και υλοποιεί μια Νέα Εκπαιδευτική Πολιτική, με κριτήριο το «Πρώτα ο μαθητής». Στην «καρδιά» αυτού του σχεδιασμού βρίσκονται το Νέο Σχολείο και το Νέο Λύκειο, που θα εγγυώνται τηΔημόσια, Δωρεάν και Υψηλής Ποιότητας Παιδεία για Όλους.
Για την επιτυχία αυτού του μεγάλου μεταρρυθμιστικού εγχειρήματος στο χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης υπάρχει ένα πολύ κρίσιμο προαπαιτούμενο: Να διαμορφώσουμε ένα Νέο Σχολικό Χάρτη.
Ø Γιατί είναι αναγκαίος ένας Σχολικός Χάρτης για το 2011; (Συνενώσεις/Ιδρύσεις Σχολείων)
Διότι, με το Νέο Σχολείο και το Νέο Λύκειο:
- Φέρνουμε νέες παιδαγωγικές μεθόδους, όπως είναι η λειτουργία της τάξης σε ομάδες και όχι η μετωπική διδασκαλία .
- Θέλουμε κάθε σχολείο να έχει το δικό του καθηγητή ειδικότητας (στα αγγλικά, τα εικαστικά, την πληροφορική κλπ) με πλήρες ωράριο
- Θέλουμε κάθε τάξη να έχει το δάσκαλό της
- Θέλουμε να επεκτείνουμε το ΟΛΟΗΜΕΡΟ σχολείο
- Θέλουμε τη βέλτιστη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού προς όφελος των μαθητών
- Θέλουμε σχολεία χωρίς διπλοβάρδιες
- Θέλουμε τα παιδιά της κάθε βαθμίδας ( Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου)να έχουν τους δικούς τους διακριτούς χώρους.
- Θέλουμε πλήρη και σωστή αξιοποίηση των υποδομών σε εργαστήρια, αίθουσες πληροφορικής κλπ.
Όλα αυτές οι επιδιώξεις που οδηγούν σε ένα πολύ καλύτερο σχολείο από το σημερινό, απαιτούν και ένα κρίσιμο μέγεθος σχολείου που :
- Για το δημοτικό είναι το δωδεκαθέσιο, με 25 μαθητές ανά τμήμα. Μετά το 12θέσιο, επικεντρώνουμε την προσπάθεια να εξασφαλίζουμε 6θέσιο σχολείο, με κάθε τάξη να έχει το δάσκαλο της.
- Για το Γυμνάσιο και Λύκειο είναι τα 12 – 15 τμήματα, και εδώ με 25 μαθητές ανά τμήμα, συν10% όπου το επιβάλλει η έλλειψη αιθουσών, και όχι 30 μαθητές όπως προβλέπει ο Νόμος.
Ø Γιατί από φέτος νέος σχολικός χάρτης : Διότι,
1.Προχωρά η εφαρμογή του « Νέου Σχολείου» και ότι αυτό προβλέπει.
2. Έχουμε πρώτη εφαρμογή του Καλλικράτη στην Αυτοδιοίκηση και πρέπει όλες οι δράσεις να συντονιστούν με το νέο πλαίσιο.
3. Φέτος λήγει η θητεία των Δ/ντών των Σχολείων και επομένως οι θέσεις που θα καλυφθούν πρέπει να ανταποκρίνονται στο νέο σχολικό χάρτη.
Ø Τι διαδικασία ακολουθήσαμε:
1. Ουσιαστικά εφαρμόζουμε τον Ν. 1566, όπως αναμορφώθηκε το 2006,-με ανοχή και ελαστικότητα-όπου αυτό υπαγορεύεται από αντικειμενικές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες όπως, νησιωτικότητα, ορεινότητα ή συνθήκες που δεν επιτρέπουν την ευχερή και ασφαλή μετακίνηση των μαθητών.
2. Προηγήθηκε καταγραφή όλων των πραγματικών δεδομένων των σχολείων, με ευθύνη των Περιφερειακών Διευθυντών, Διευθυντών Διευθύνσεων, Γραφείων και Σχολείων. Η πραγματική αποτύπωση ατών των στοιχείων είναι ευθύνη όλων, και του Υπουργείου, και των περιφερειακών στελεχών αλλά και των στελεχών της Αυτοδιοίκησης.3. Ζητήσαμε από τους Διευθυντές να έλθουν σε επικοινωνία με τις Δημοτικές Αρχές για την λεπτομερή ενημέρωσή τους σχετικά με τον παιδαγωγικό σκοπό που θα υπηρετεί ο νέος σχολικός χάρτης.
4. Εγκαινιάσαμε μια μορφή διαβούλευσης πάνω στις προτάσεις μας – παρότι δεν προβλέπεται και δεν υπάρχει καμμία αλλαγή της υπάρχουσας νομοθεσίας- για να πετύχουμε ένα ευρύτερο και γονιμότερο διάλογο. Είναι γεγονός ότι υπήρξαν διορθωτικές επισημάνσεις, αλλά και σε ελάχιστες ευτυχώς περιπτώσεις. άρνηση για κάθε μεταβολή,
Ø Παραδείγματα ανορθολογισμού
Από την αποτύπωση προέκυψαν στοιχεία του ανορθολογισμού που κυριάρχησε τα προηγούμενα χρόνια
Eνδεικτικά παραδείγματα:
- Είναι δυνατόν να λειτουργούν τρία ανεξάρτητα Γυμνάσια σε μια ακτίνα 20 χλμ. με μόλις 18 έως 20 μαθητές το καθένα;
- Είναι δυνατόν να συστεγάζονται δυο σχολεία με κάτω από 100 μαθητές το καθένα , με χωριστές διευθύνσεις και εναλλαγή πρωί- απόγευμα;
- Είναι δυνατό να αφήνουμε τα παιδιά μας σε μονοθέσιο δημοτικό με 7 ή 10 παιδιά όταν σε κοντινή απόσταση μπορεί να λειτουργήσει 6θέσιο με όλα τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά πλεονεκτήματα μιας ολοκληρωμένης σχολικής μονάδας.
- Είναι δυνατόν σε δύο όμορα κτιριακά συγκροτήματα να συστεγάζονται στο καθένα δημοτικό και γυμνάσιο, σε αυλές χωρισμένες με συρματοπλέγματα για να απομονωθούν τα δημοτικά από τα γυμνάσια;
- Είναι δυνατόν να υπάρχουν ιδρυμένα ειδικά σχολεία, και αυτά να μη λειτουργούν από έλλειψη στέγης, όταν ένας απλός εξορθολογισμός μπορεί να μας δώσει χώρο;
Είναι δυνατόν να λειτουργούν σχολεία σε διπλοβάρδια (στην Αθήνα το 15%), όταν με απλή ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού και των σχολικών μονάδων μπορούν να γίνουν όλα τα σχολεία πρωϊνά;
Για αυτή την πολιτική δεν ευθύνεται κανένα ΔΝΤ. Είναι ντροπή ο ισχυρισμός ότι περιμένουμε το ΔΝΤ να μας υποδείξει :
• ποια είναι η σωστή λειτουργία των σχολείων,
• πώς θα μάθουν τα παιδιά μας καλύτερα γράμματα
• πώς τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου θα πιάνουν πραγματικά τόπο
• πώς ο εκπαιδευτικός θα λειτουργεί σε καλύτερες συνθήκες
Αυτοί είναι οι στόχοι που επιδιώκουμε να επιτύχουμε με το ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΧΑΡΤΗ. Αποτελεί προτεραιότητά μας η ορθολογική αξιοποίηση υποδομών και ανθρώπινου δυναμικού για τα βέλτιστα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
================
Σχόλιο: Στο κλείσιμο σχολείων ακολουθείται το εξής τυπικό. Υπάρχει μια μωβ η μαύρη κορδέλα που είναι κομμένη στα δύο και ενώνεται με ένα μισάνοιχτο λουκέτο. Δίπλα στην υπουργό υπάρχει ο μητροπολίτης με ένα χρυσό δίσκο πάνω στο οποίο είναι το κλειδί για το λουκέτο.
Λίγα λεπτά πριν την τελετή ξεθάβεται από τα θεμέλια η πλάκα που τέθηκε στην θεμελίωση του κτηρίου και πάνω της χαράσσεται το όνομα του υπουργού που την εκθεμελίωσε. Μετά η πλάκα ξαναθάβεται. Ο Μητροπολίτης αντί για αγιασμό διαβάζει την εξόδιος ακολουθία και ο υπουργός παίρνει το κλειδί και ποζάρει χαμογελαστός. Τι κλικ από το λουκέτο πνίγεται στα φλας των φωτογράφων.