Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Η μονιμοποίηση θα περνάει από την τάξη

Τον θεσμό του «δόκιμου» εκπαιδευτικού εισάγει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για δασκάλους και καθηγητές


ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

Από διετή αξιολόγηση θα περνούν οι εκπαιδευτικοί προτού μονιμοποιηθούν. Η αξιολόγηση περνάει έτσι από τα πανεπιστήμια στα γυμνάσια και στα λύκεια της χώρας με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζεται σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο. Με τον θεσμό του «δόκιμου» εκπαιδευτικού, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα ελέγχονται τα πρώτα χρόνια της θητείας τους, προτού αποκτήσουν μόνιμες θέσεις στα σχολεία τους. Ακόμη θεσπίζεται το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας, το οποίο θα είναι πλέον απαραίτητη προϋπόθεση για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών. Ηδη στην κατεύθυνση αυτή διαβιβάστηκε στα σχολεία εγκύκλιος για την αυτοαξιολόγησή τους. Το υπουργείο θεσπίζει ακόμη το κριτήριο της επιτυχίας στον ΑΣΕΠ ως κύριο προσόν για προσλήψεις στα σχολεία, αλλά και πιστοποιητικό διοικητικής επάρκειας για τα στελέχη της εκπαίδευσης με στόχο τον έλεγχο στη διοίκηση και στο εκπαιδευτικό έργο μιας σχολικής μονάδας.

Παράλληλα όμως το νέο νομοσχέδιο αναμένεται ότι θα έχει «λίγο απ΄ όλα». Οι διαδικασίες ελέγχου και αδειοδότησης των κολεγίων θα περιλαμβάνονται στις διατάξεις του ώστε να επανασυσταθεί άμεσα η αρμόδια ομάδα του υπουργείου Παιδείας και να προχωρήσει στις πρώτες άδειες σε ιδιοκτήτες κολεγίων. Η κίνηση αυτή θα συνδυαστεί με την τυπική ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας για τα επαγγελματικά δικαιώματα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία θα προχωρήσει άμεσα μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που έδωσε το «πράσινο φως» στο υπουργείο Παιδείας. Ετσι ως τον Ιούνιο περίπου 25.000 απόφοιτοι κολεγίων που είναι παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων στη χώρα μας θα διεκδικήσουν μια θέση στην αγορά εργασίας της Ελλάδας με νέα «αναβαθμισμένα» πτυχία.

Με το νέο νομοσχέδιο θεσπίζονται οι νέες διατάξεις για τις αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα των γυμνασίων και λυκείων της χώρας (μείωση ύλης, μαθήματα επιλογής, ζώνες πολιτισμού και ολοήμερα σχολεία), η πραγματοποίηση μεταθέσεων και αποσπάσεων εκπαιδευτικών μόνο με βάση τα πραγματικά κενά των σχολείων και πραγματικές ανάγκες και αντικειμενικές διαδικασίες, καθώς και το νέο σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών.

Παράλληλα περιλαμβάνονται οι αλλαγές στον νόμο-πλαίσιο των ΑΕΙ που είχαν ζητηθεί επίμονα από τα πανεπιστήμια, αλλά καμία διάταξη για την αλλαγή των πρυτανικών εκλογών σχετικά με τη δυνατότητα εκλογής των διοικήσεών τους για δεύτερη θητεία.
Το ΒΗΜΑ