Μείωση Μαθημάτων από 4 σε 6
Πρέπει τα μαθήματα να είναι λιγότερα κατά δύο. Να είναι πλέον τέσσερα αντί έξι που ήταν μέχρι τώρα. Οι εξετάσεις δε πρέπει να αποτελούν δοκιμασία των αντοχών των μαθητών μας αλλά δοκιμασία των γνώσεων και της κριτικής τους σκέψης στα βασικά μαθήματα.
Όχι στις απολύσεις εκπαιδευτικών
Καμία απόλυση εκπαιδευτικού, κομμένες οι αποσπάσεις, ελάχιστες υποχρεωτικές μεταθέσεις και μόνο όπου είναι αναγκαίες, νοικοκύρεμα του συστήματος και των διαδικασιών, μείωση της δαπάνης και αξιοποίηση των πόρων για εντατικοποίηση των
σπουδών.
σπουδών.
Όχι στη βάση του 10 πριν την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της εφαρμογής του «Σχεδίου Αθηνά».
Η βάση του 10 είναι ένα εργαλείο για τη θεραπεία της εισαγωγής υποψηφίων με χαμηλές βάσεις, το οποίο ύστερα από πολύ σκέψη αποφασίσαμε να μην αξιοποιήσουμε φέτος. Αναμένουμε ότι με τον εξορθολογισμό του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας που πραγματοποιήσαμε η κατάσταση θα βελτιωθεί. Θα δούμε λοιπόν τα αποτελέσματα των φετινών πανελλαδικών και θα επανεξετάσουμε το θέμα.
Για το «Νέο Διπολισμό»
Το στοίχημα του συνεδρίου μας είναι η επικαιροποίηση του προτάγματος του κοινωνικού φιλελευθερισμού έναντι της ανακύκλωσης των υλικών του χθες. Αυτή την περίοδο περνάμε από τον πολυκερματισμό στην επανασύνθεση του πολιτικού σκηνικού. Και η επανασύνθεση δε γίνεται με όρους διαμοιρασμού παλαιοκομματικών τιμαρίων και φεούδων, αλλά με όρους ιδεολογίας. Το νέο περιεχόμενο του «διπολισμού» στο ελληνικό πολιτικό περιβάλλον έχει ήδη διαμορφωθεί. Από τη μία βρίσκεται η Ελλάδα του χθες των συντεχνιών της διαίρεσης και των αγκυλώσεων και από την άλλη η σύγχρονη μεταμνημονιακή Ελλάδα, η Ελλάδα της Ευρώπης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της βιώσιμης ανάπτυξης.
Για το αντιρατσιστικό
Υπάρχει ήδη νομικό πλαίσιο, το οποίο μπορούμε να συζητήσουμε ένα χρήζει κάποιων βελτιώσεων, ενώ είναι απαραίτητη η ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Το πρόβλημα ξεκινά όταν ένα νομοθέτημα γίνεται αντικείμενο διαμάχης των άκρων. Ο ρατσισμός και η μισαλλοδοξία είναι φαινόμενα ανησυχητικά. Αντιμετωπίζονται με την αλλαγή νοοτροπίας μέσα από την παιδεία, και με την τήρηση των όρων του κοινωνικού συμβολαίου του κράτους με τους πολίτες του