Διαβάστε το παρακάτω δημοσίευμα της "Δημοκρατίας" για να καταλάβετε για πιο λόγο ο εθνικός εργολάβος και το Έθνος στηρίζουν την κυβέρνηση και τον Αντώνη Σαμαρά. Άλλωστε τίποτε δεν είναι τυχαίο!
ΣΤΑΣΥ... κερνάει, Μπόμπολας πίνει!
Λίγους μήνες μετά την ολοκλήρωση -έπειτα από πολλές παρατάσεις- των έργων εγκατάστασης νέων γραμμών στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) ετοιμάζεται να δαπανήσει άλλα 6.000.000 ευρώ για τον ίδιο σκοπό.
Πριν από λίγες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της ΣΤΑΣΥ αποφάσισε να κατακυρώσει στην εταιρία ΚΑΣΤΩΡ, που ανήκει στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τον διαγωνισμό για τη λείανση των νέων σιδηροτροχιών (που τοποθετήθηκαν προ μηνών!) και την εγκατάσταση ηχοαπορροφητικών πλακών επί του σιδηροδρομικού διαδρόμου σταθερής επιδομής, που πρόσφατα ολοκληρώθηκε.
Το απίστευτο της υπόθεσης είναι ότι η ΣΤΑΣΥ (που απορρόφησε τους ΗΣΑΠ) πλήρωσε πρόσφατα περισσότερα από 110.000.000 ευρώ στην ΑΚΤΩΡ για να εγκαταστήσει νέες γραμμές ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα των συρμών του ηλεκτρικού και να περιοριστεί ο θόρυβος. Λίγους μήνες μετά προκηρύσσει νέο έργο, που κατά σύμπτωση πάει πάλι στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, για λείανση...
Πριν από λίγες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της ΣΤΑΣΥ αποφάσισε να κατακυρώσει στην εταιρία ΚΑΣΤΩΡ, που ανήκει στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, τον διαγωνισμό για τη λείανση των νέων σιδηροτροχιών (που τοποθετήθηκαν προ μηνών!) και την εγκατάσταση ηχοαπορροφητικών πλακών επί του σιδηροδρομικού διαδρόμου σταθερής επιδομής, που πρόσφατα ολοκληρώθηκε.
Το απίστευτο της υπόθεσης είναι ότι η ΣΤΑΣΥ (που απορρόφησε τους ΗΣΑΠ) πλήρωσε πρόσφατα περισσότερα από 110.000.000 ευρώ στην ΑΚΤΩΡ για να εγκαταστήσει νέες γραμμές ώστε να αυξηθεί η ταχύτητα των συρμών του ηλεκτρικού και να περιοριστεί ο θόρυβος. Λίγους μήνες μετά προκηρύσσει νέο έργο, που κατά σύμπτωση πάει πάλι στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, για λείανση...
της γραμμής και ηχοαπορροφητικές πλάκες ώστε να μειωθεί ο παραγόμενος θόρυβος! Επιπλέον με τη λείανση επιτυγχάνεται μείωση του κόστους συντήρησης σιδηροτροχιάς και τροχαίου υλικού.
Με βάση την προκήρυξη ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνούσε τα 16.000.000 ευρώ και ο ανάδοχος θα αναλάμβανε την εγκατάσταση ηχοαπορροφητικών πλακών σε όλο το μήκος γραμμής (22.352,74 μέτρα μονής γραμμής) και τη λείανση της σιδηροδρομικής γραμμής σε μήκος 49.000 μέτρων (μονής γραμμής, συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών τροχιάς). Στον διαγωνισμό υπέβαλαν προσφορές επτά εταιρίες και μειοδότησε η ΚΑΣΤΩΡ προσφέροντας έκπτωση 53,21%, με δεύτερο μειοδότη τη Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ, που προσέφερε έκπτωση 49,20%, και τρίτο τη Θεμέλη με έκπτωση 48,81%.
Οι απαιτήσεις του διαγωνισμού για παράλληλη λείανση των δύο κατευθύνσεων της σιδηροδρομικής γραμμής προκάλεσαν αντιδράσεις από τους υποψηφίους. «Προς τι η βιασύνη», αναρωτήθηκαν, «όταν σερνόταν επί τόσους μήνες το έργο αναβάθμισης της γραμμής;». Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΣΤΑΣΥ απέρριψε, πάντως, προ ημερών τις ενστάσεις που είχαν υποβάλει η Θεμέλη και η Χρ. Δ. Κωνσταντινίδης και προχώρησε στην κατακύρωση του έργου.
Αντίστοιχες αντιδράσεις υπήρχαν για το υψηλό κόστος του έργου (όπως προαναφέρθηκε, ξεκίνησε με προϋπολογισμό άνω των 16.000.000 ευρώ) καθώς κάποιοι θεωρούν ότι θα μπορούσε να περιοριστεί σημαντικά με βάση τις σημερινές τιμές. Προς απόδειξη αναφέρουν το γεγονός ότι το αρχικό κόστος είχε υπολογιστεί αρκετά χαμηλότερα από το επίπεδο που καθορίστηκε από τη μελέτη.