25/3/2011
Για άλλη μια φορά επιχειρείται μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ να περάσουν αντιδραστικές ρυθμίσεις στην εκπαίδευση και βέβαια τα ‘’πειραματόζωα’’ είναι και πάλι οι αναπληρωτές. Το όχημα είναι αυτή τη φορά η ‘’επιμόρφωση’’ των αναπληρωτών που απασχολούνται στην παράλληλη στήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και που μέσω αυτής δοκιμάζεται μία αυστηρή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των συναδέλφων. Να αναφέρουμε εδώ, ότι όλο το κομμάτι της επιμόρφωσης περνάει πλέον στα φθηνά, σεμιναριακού τύπου προγράμματα των ΕΣΠΑ, καταργώντας μια επιστημονικού τύπου επιμόρφωση-μετεκπαίδευση, όπως ίσχυε με τα διδασκαλεία ή την ΑΣΠΑΙΤΕ.
Για τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προβλεπόταν μέχρι τώρα η υποστήριξη του έργου τους, από τους εργαζόμενους των ΚΕΔΔΥ, σε συνδυασμό με το σύμβουλο ειδικής αγωγής, κάτι το οποίο βέβαια σε μεγάλο βαθμό δε γίνονταν -κακώς- λόγω έλλειψης κύρια σε προσωπικό των ΚΕΔΔΥ. Τώρα για τους αναπληρωτές στην παράλληλη στήριξη, το παραπάνω υποστηρικτικό μέρος, εντατικοποιείται προβλέποντας:
Συναντήσεις ανά 10ημερο με τους εργαζόμενους των ΚΕΔΔΥ. Συναντήσεις των παραπάνω ανά μήνα με το σύμβουλο ειδικής αγωγής, και συναντήσεις κεντρικά στην Αθήνα. Συμπλήρωση φύλλων παρατήρησης που θα αφορά τα προβλήματα-γενικά χαρακτηριστικά του παιδιού που υποστηρίζεται, άλλων που θα αφορά την καθημερινή του πορεία με τις ιδιαίτερες αντιδράσεις του παιδιού και άλλων που αφορά τους ανά 10ημερο εκπαιδευτικούς στόχους που μπαίνουν από το διδάσκοντα, τις μεθόδους-δράσεις που χρησιμοποιήθηκαν κλπ. Όλη η παραπάνω διαδικασία, όπως και ο δάσκαλος θα αξιολογείται από μια κεντρική υπηρεσία του υπουργείου, χωρίς βέβαια να αναφέρεται στο που αποσκοπεί μια τέτοια αξιολόγηση και ποιες οι τυχόν συνέπειες για το συνάδελφο.
Προφανώς το όλο πρόγραμμα, που ελάχιστη σχέση έχει με επιμόρφωση, πέρα από την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και το μοίρασμα τους σε επιχειρηματίες και ημέτερους, στοχεύει στην εφαρμογή της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού, σε μια υπέρμετρη εντατικοποίηση του, καθώς και στο συνεχή έλεγχο του εκπ/κού έργου. Επιλέγεται ο πιο αδύναμος κρίκος για να δοκιμαστεί ο στόχος αυτός, οι αναπληρωτές των ΕΣΠΑ μάλιστα (στη συγκεκριμένη περίπτωση, κατά κύριο λόγο δάσκαλοι γενικής που εργάζονται στην παράλληλη στήριξη) με τα τόσα προβλήματα, που αντί πραγματικά να επιμορφωθούν για το δύσκολο έργο τους, τους αξιολογούν, τους αναγκάζουν να συμπληρώνουν άχρηστα χαρτιά για τα μάτια των από πάνω και τους στέλνουν δεξιά και αριστερά χωρίς να πληρώνονται εγκαίρως οδοιπορικά.
Θέλοντας να μας επιβάλλουν μια εργασία χωρίς δικαιώματα, αλλά με πολλαπλές υποχρεώσεις, ως ΣΕΑΕ στηρίζουμε τους συναδέλφους και τους καλούμε:
Να αρνηθούν όλο το κομμάτι της αξιολόγησης, επομένως και τη συμπλήρωση φύλλων που αφορά το εκπαιδευτικό τους έργο.
Να αρνηθούν συναντήσεις εκτός ωραρίου και αυτές που αφορούν τη διαδικασία αξιολόγησης, καθώς τους αποσπούν άσκοπα απ’ το εκπαιδευτικό τους έργο. Να απαιτούν να πληρώνονται έγκαιρα οδοιπορικά –καθότι απλήρωτοι- για τα τυχόν εκτός έδρας.
Να ζητήσουν απ’ το σύλλογο διδασκόντων του αντίστοιχου σχολείου να αποφασίσει τη στήριξη τους.
Επίσης, καλούμε τη ΔΟΕ στην έκδοση ανάλογης απόφασης, που να καλύπτει τους συναδέλφους.
Καλούμε τέλος τους εργαζόμενους των ΚΕΔΔΥ, τη στιγμή μάλιστα που καταργούν τα ιατροδιαγνωστικά κέντρα και εντατικοποιείται και η δική τους εργασία, καθώς και τους συμβούλους ειδικής αγωγής να αρνηθούν το ρόλο του αξιολογητή και να συμβάλλουν πραγματικά στον υποστηρικτικό-συμβουλευτικό τομέα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.