Σύμφωνα με στελέχη της διοίκησης του ομίλου ένας φύλακας βάρδιας μαζί με τις υπερωρίες εισπράττει ετησίως 110.000 ευρώ. Ένας τραπεζοκόμος παίρνει 74.000 ευρώ ετησίως, κλητήρας 67.000 ευρώ, αποθηκάριος 78.000 ευρώ, οδηγός 67.000 και οδηγός πυροσβεστικού 88.000 ευρώ.
Οι εργαζόμενοι των ΕΛ.ΠΕ είναι από τους καλύτερα αμειβόμενους σε σχέση με τους συναδέλφους τους στην Ε.Ε. Βέβαια, οι μέρες απασχόλησής τους είναι οι λιγότερες. Οι Έλληνες δουλεύουν 197 μέρες το χρόνο, στην Ισπανία 211, στην Ιταλία 232, στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία 244 και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία 261 μέρες.
Σε μία περίοδο οικονομικής ύφεσης και λιτότητας για το σύνολο σχεδόν των μισθωτών και συνταξιούχων, το Σωματείο των εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η διοίκηση του ομίλου, ζητά αυξήσεις 18%. Οι συνδικαλιστές είναι σε διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση εργασίας και όπως σημειώνουν στελέχη του ομίλου ζητούν αύξηση 4,7% συν 3% που είναι το χρονοεπίδομα και μαζί με διάφορα θεσμικά αιτήματα, το σύνολο των αυξήσεων φτάνει στο 18%. Το 2009 και το 2010 οι εργαζόμενοι είχαν λάβει αυξήσεις 7% και 7%.
Μάλιστα, το ΠΣΕΕΠ (Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στα Ελληνικά Πετρέλαια) επειδή δεν ικανοποιούνται τα αιτήματα έχει κηρύξει από την ερχόμενη Κυριακή 3 Απριλίου δύο επαναλαμβανόμενες 10ήμερες απεργίες, που απειλούν να στεγνώσουν την αγορά.
Σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ τα διυλιστήρια έχουν έλλειμμα παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας. Στελέχη του ομίλου, λένε μάλιστα ότι.....
"οι μισθοί είναι ευρωπαϊκοί, και καλώς είναι έτσι, αλλά η παραγωγικότητα είναι Αιγύπτου, Τουρκίας κλπ. Η νοοτροπία είναι Δημόσιο..."
Σύμφωνα με πηγές, η διοίκηση του ομίλου προτείνει στο Σωματείο των εργαζομένων "πάγωμα" μισθών, αύξηση των ωρών απασχόλησης από τις 38 εβδομαδιαίως στις 40 αλλά και είσοδο των νεοπροσλαμβανόμενων σε χαμηλότερο κλιμάκιο.
Πάντως η διοίκηση παραμένει αισιόδοξη ως προς την έκβαση των διαπραγματεύσεων.
Εξάλλου, από έρευνες που έχει κάνει η εταιρία έχει διαπιστώσει τη μισθολογική διαφορά ανάμεσα στους εργαζόμενους των ΕΛ.ΠΕ κι άλλων συναδέλφων τους σε χώρες. Για παράδειγμα ο επόπτης των ελληνικών διυλιστηρίων παίρνει 104.300 ευρώ ετησίως, όταν στο Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Γερμανία παίρνει 78.700 ευρώ. Ο αντίστοιχος Ιταλός και Ισπανός επόπτης παίρνει 64.300 ευρώ και στην Ουγγαρία, τη Ρωσία και τη Ρουμανία οι ετήσιες αποδοχές του είναι 35.300 ευρώ.
Στις 61.800 ευρώ είναι οι μικτές αποδοχές του χειριστή Α' και τεχνίτη Α΄ όταν οι αντίστοιχες στη Γερμανία είναι 52.400 και στην Ιταλία 41.500 ευρώ.
Αξιοζήλευτα είναι τα προνόμια των εργαζομένων στον όμιλο των ΕΛ.ΠΕ. Όπως υποστηρίζει η διοίκηση, απολαμβάνουν τετραήμερες πληρωμένες διακοπές σε ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων, ενώ στην ΕΚΟ υπάρχει επίδομα άγαμου!
Πιο συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι στα διυλιστήρια παίρνουν 17,8 μισθούς ετησίως. Οι τρεις λογίζονται ως πριμ παραγωγικότητας και τους παίρνουν κάθε χρόνο. "Βρέξει χιονίσει" εισπράττουν αύξηση 2,5% κάθε χρόνο (χρονοεπίδομα).
Επίσης έχουν κάθε μέρα δωρεάν φαγητό στην εταιρία, αλλά και 200 ευρώ ετησίως ως επίδομα κυλικείου (καφέ κλπ.) Τα παιδιά των εργαζομένων έχουν δωρεάν βρεφονηπιακούς σταθμούς και κατασκηνώσεις, αλλά και απονομή βραβείων στους αριστούχους.
Επίσης η εταιρία έχει κάνει για λογαριασμό τους πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης, ενώ η μεταφορά τους στα γραφεία της εταιρίας όπως και στα διυλιστήρια γίνεται δωρεάν με λεωφορεία.
Πέραν αυτών οι προσαυξήσεις βάρδιας είναι 39,5% (+22% πάνω από την αγορά), ενώ η προσαυξήσεις κανονικής άδειας είναι στο 44%. Οι υπερωρίες που δίνονται είναι 12% πάνω από τη νομοθεσία.
Έχουν επίσης αυτόματες μισθολογικές αυξήσεις στην τριετία, 15ετία και 25ετία αλλά και επίδομα πολυετίας.
Οι αποζημιώσεις είναι στο 100%.
(imerisia.gr)