Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Υπουργείο παιδείας: Αναβαθμιστές ή υποβαθμιστές του ελληνικού σχολείου;


Τους στρατηγικούς στόχους του νέου σχολείου παρουσίασε πριν 2 μέρες η υφυπουργός παιδείας κ. Ε. Χριστοφιλοπουλου. Το νέο σχολείο σύμφωνα με την κ. Χριστοφιλοπούλου θα έχει επίκεντρο το μαθητή και όχι την ύλη. Η κ. Χριστοφιλοπουλου ανακοίνωσε για δεύτερη φορά, σε διάστημα λίγων μηνών, την ίδρυση των 800 ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα, μέσα από το παράδειγμα του 4ου δημοτικού σχολείου Θέρμης.
Ως γνωστό, η λειτουργία των 800 ολοήμερων Δημοτικών σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο και αφορά 204.206 χιλιάδες μαθητές σε ολόκληρη τη χώρα. Τα πολλά όμως προβλήματα που έχει δημιουργήσει η μεγάλη χρονική καθυστέρηση της στελέχωσής τους με εκπαιδευτικό προσωπικό κάνουν, κατά γενική ομολογία, εξαιρετικά δύσκολη την σχολική πραγματικότητα με την αποκλειστική ευθύνη για τη μη εύρυθμη λειτουργία τους να ανήκει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με το αναμορφωμένο πρόγραμμα κάθε ένα από τα 800 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία διαθέτει 52 ώρες την εβδομάδα για τη φυσική αγωγή και το χορό. Στα περισσότερα όμως από τα εν λόγω σχολεία οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής που τα στελεχώνουν δεν ξεπερνούν τον έναν, την ώρα που σύμφωνα με το πρόγραμμα είναι απαραίτητοι τρεις. Πρόκειται βεβαίως για εξέλιξη αρνητική, η οποία έχει ως άμεσο αποτέλεσμα τις ώρες της φυσικής αγωγής να υποαπασχολεί τους μαθητές ο δάσκαλος της τάξης. Το γεγονός δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών, έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, δεν υπάρχει ουσιαστικό αθλητικό και μαθησιακό αποτέλεσμα, δεν προωθεί τη γενική αρχή της ισότητας των ευκαιριών μέσα από την ισότιμη συμμετοχή από τη στιγμή που ένα ποσοστό μαθητών διδάσκεται το μάθημα από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής και σε άλλα σχολεία ή τμήματα οι μαθητές τρέχουν ανοργάνωτα στο προαύλιο, αλλά και γενικότερα, δεν προωθεί τον επιθυμητό στόχο που είναι η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας σε όλα τα ελληνικά σχολεία χωρίς εξαίρεση.
Η ίδια κατάσταση, ίσως και χειρότερη, επικρατεί και στα παλιού τύπου ολοήμερα. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς απουσιάζουν αρκετοί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Ειδικά με το μάθημα του αθλητισμού -χορού η κατάσταση είναι δραματική καθώς μέχρι και σήμερα, σε ολόκληρη την Ελλάδα, δεν έχει προσληφθεί για τα ολοήμερα σχολεία ούτε ένας! εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής.
Αντί όμως το υπουργείο παιδείας να φροντίσει να στελεχώσει τα δημοτικά σχολεία με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων [ φυσικής αγωγής, κ.α.] με ανακοίνωση στο εκπαιδευτικό site esos.gr, σε απάντηση στο άρθρο της κ. Ολυμπίας Λιάτσου στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία» με τίτλο «Τα ολοήμερα της μισής ημέρας» η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δηλώνει αλλ΄ αντ' άλλων, καθώς υποστηρίζουν, χωρίς να αναφέρουν τη συγκεκριμένη διάταξη, επειδή δεν υπάρχει διάταξη στους ελληνικούς νόμους που να προβλέπει τοποθετήσεις δασκάλων για τη διδασκαλία του μαθήματος της φυσικής αγωγής, ότι : “Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, οι δάσκαλοι των δημοτικών σχολείων, έχουν το δικαίωμα να καλύπτουν λειτουργικά κενά άλλων ειδικοτήτων, εφόσον υπάρχει πλεόνασμα διδακτικών ωρών. Στο εν λόγω σχολείο, έχει διατεθεί ένας επιπλέον δάσκαλος (εκπαιδευτικός ΠΕ70), για την ομαλή λειτουργία του σχολείου (3οΔημοτικό Σχολείο Κερατσινίου) και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Φυσικής Αγωγής”.
Τα συμπεράσματα δικά σας...