Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

Από την αποσταθεροποίηση στη διάλυση;


Του Ιωάννη Μιχαλέτου 

Οι πυρκαγιές του θέρους του 2007 που ήταν η μεγαλύτερη εμπρηστική επίθεση στην Ελληνική ύπαιθρο από την εποχή του Ιμπραήμ Πασά της Αιγύπτου το 1827, έβαλε για τα καλά την χώρα στη σφαίρα των ασύμμετρων απειλών και των εκστρατειών αποσταθεροποίησης παγκοσμίων κέντρων εξουσίας και πλούτου που προσπαθούν να ποδηγετήσουν έθνη και κυβερνήσεις προκειμένου να ελέγξουν πλουτοπαραγωγικές πηγές και ευαίσθητα γεωστρατηγικά κέντρα, όπως είναι η Ελλαδική επικράτεια.


Η εποχή της παγκοσμιοποίησης επέφερε το αδυνάτισμα του εθνικού κράτους και μια πρόσφατη έκθεση των Αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών που τιτλοφορείται ως "Ο κόσμος το 2025", περιγράφει την επικράτηση του οργανωμένου εγκλήματος για μεγάλο μέρος του πλανήτη στα αμέσως επόμενα έτη.



Ουσιαστικά λόγω της εισβολής λαθρομεταναστών στην Ελληνική κοινωνία, πολυποίκιλα εγκληματικά συμφέροντα εισήλθαν που βαθμιαία αναλαμβάνουν το έλεγχο τμημάτων των αστικών κέντρων και αποκτούν συνδέσμους με την πολιτική και επιχειρηματική ντόπια εξουσία. Προκειμένου να καλύψουν τόσο τις ζημιές στη ροή "μαύρου χρήματος" που προκάλεσε η τωρινή παγκόσμια οικονομική κρίση, όσο και για να πιέσουν για παραχωρήσεις την Ελληνική κοινωνία, έχουν κυριολεκτικά εξαπολύσει ένα παλιρροιακού μεγέθους κύμα εγκληματικότητας, μέσω του οποίου συσσωρεύουν κεφάλαιο και προσπαθούν να εξευτελίσουν τα σώματα ασφαλείας και να κάμψουν τις αντιστάσεις του κοινωνικού συνόλου.

Στο όλο σκηνικό που διαμορφώνεται εμπλέκονται ξένες μυστικές υπηρεσίες που ανήκουν σε εχθρικά προς την Ελλάδα κράτη, τοπικά κέντρα πολιτικό-οικονομικής εξουσίας που εκμεταλλεύονται τις εξελίξεις και η πάγια δυσκινησία του ίδιου του κρατικού μηχανισμού που αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων για μια ακόμη φορά.


Σε ότι αφορά τα εγκληματικά δίκτυα αυτά σε αδρές γραμμές μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες και επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο είναι αυτό των λεγόμενων εθνικών μαφιών όπως οι Αλβανοί, Γεωργιανοί, Κούρδοι, Πακιστανοί, Νιγηριανοί και άλλοι οι οποίοι αντιμάχονται αλλήλους για κατάκτηση "μεριδίων αγορών" στις συνοικίες κυρίως των Αθηνών και επιπλέον στοχοποιούν την Αστυνομία με την αγαστή συνέργεια ντόπιων οργανώσεων ώστε να συνεχίζουν απερίσπαστοι με τις παράνομες δραστηριότητες τους.


Το δεύτερο επίπεδο αφορά τα παγκοσμιοποιημένα εγκληματικά συμφέροντα που διαπλέκονται σε μεγάλο βαθμό με τις νόμιμες επιχειρήσεις και επιδιώκουν να ελέγξουν περιοχές του πλανήτη ώστε να έχουν και κρατικές βάσεις. Έως ένα βαθμό μπορούμε να περιγράψουμε μια νέο-φεουδαρχική διαμορφούμενη κατάσταση που σε ότι αφορά τα Βαλκάνια έχει ήδη επιτευχθεί απολύτως στο Κόσοβο και σε πολύ μεγάλο βαθμό για όλα τα υπόλοιπα κράτη... η Ελλάδα που ειρήσθω εν παρόδω αποτελεί την έξοδο στη Μεσόγειο για όλα τα παραπάνω, αντέχει ακόμα στα σχέδια υπαγωγής της σε διεθνή μη-κρατικά δίκτυα εγκληματικής ισχύς, εάν και ως κρατικός μηχανισμός έχει δεχθεί μεγάλα πλήγματα. Πρέπει να σημειωθεί ότι παρόμοιες καταστάσεις έχουν εμφανιστεί και σε άλλα Ευρωπαϊκά κράτη, μόνο που εκεί αφορά συγκεκριμένες περιοχές εντός της επικράτειας, όπως το Νότιο Λονδίνο, τα Βόρειο-Ανατολικά προάστια των Παρισίων, συνοικίες του Βερολίνου, κ.α.

Μέχρι στιγμής το μόνο μέσο πίεσης έναντι της Ελλάδας σε ότι αφορά τις σχέσεις της με αλλά κράτη η εγκληματικά δίκτυα, αποτελεί η λαθρομετανάστευση η οποία αγγίζει πλέον την ασφάλεια του λεγόμενου μέσου πολίτη και στοιχίζει πλέον δυσβάσταχτα ποσά στα δημοσιονομικά της χώρας. Συνεπώς το παρόν ζήτημα της εγκληματικότητας δεν πρόκειται να σταματήσει να απασχολεί την Ελληνική κοινωνία εάν και εφόσον δεν ληφθούν συγκεκριμένες δέσμες μέτρων και μάλιστα άμεσα ώστε να καταδειχθεί σε όλους τους τόνους εντός και εκτός της χώρας, ότι υπάρχει η απαραίτητη βούληση να τεθεί το ζήτημα προς μια διαδικασία λύσης ή έστω σημαντικής μείωσης των επιπτώσεων του.


Βήματα εξόδου από το αδιέξοδο;

  1. Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου με αναγόρευση της διευκόλυνσης της λαθρομετανάστευσης ως ιδιώνυμο έγκλημα που να επιφέρει βαριές ποινές, παραλλήλως με την υιοθέτηση Ευρωπαϊκών οδηγιών περί της τιμωρίας των εργοδοτών που απασχολούν λαθρομετανάστες
  2. Εξάρθρωση με ταχείες διαδικασίες όλων των ντόπιων κυκλωμάτων που συμμετέχουν στην παράνομη βιομηχανία της λαθρομετανάστευσης. Η Πολιτεία δεν πρέπει να φεισθεί έναντι ουδενός ο οποίος με σκοπό το παράνομο κέρδος καταστρέφει συστηματικά και ανεπανόρθωτα την κοινωνία.
  3. Ο ρόλος της Τουρκίας αλλά και χωρών όπως το Πακιστάν πρέπει να τύχουν ιδιαίτερης προβολής και μνείας προς όλα τα διεθνή ΜΜΕ και διακρατικούς οργανισμούς με προτροπή της Ελλάδας σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους.
  4. Σε συνέχεια του προηγούμενου, τα κράτη από τα οποία προέρχονται οι λαθρομετανάστες πρέπει να γνωρίζουν ότι οι καλές σχέσεις με την Ελλάδα αλλά και την ΕΕ παίρνουν διαμέσου της αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης. Παράλληλα πρέπει να υπάρξει σαφέστατη αλλαγή των συμφωνιών που έχει υπογράψει η χώρα, όπως το "Δουβλίνο 2".
  5. Εφαρμογή του νόμου και απέλαση λαθρομεταναστών από την Επικράτεια
  6. Διευκόλυνση εξόδου λαθρομεταναστών προς το "Νέο Κόσμο" και συγκεκριμένα προς τη Λατινική Αμερική, κατά το πρότυπο εξόδου των Ελλήνων και Ιταλών ληστών προς τη Βόρεια Αμερική στις αρχές του 20ου αιώνα, η οποία είχε επιτευχθεί στην Ελλάδα από τη κυβέρνηση Θεοτόκη.
  7. Συνεννόηση με τις χώρες προέλευσης των λαθρομεταναστών με την εφαρμογή ανθρωπιστικών και άλλων προγραμμάτων ώστε οι χώρες αυτές να είναι σε θέση να υποδεχθούν πίσω τους μεγάλους αριθμούς των συμπατριωτών τους.
  8. Αλλαγή της οργάνωσης, επάνδρωσης της Αστυνομία εντασσόμενη σε τρία επίπεδα: Βραχυπρόθεσμο, μέσο και μακροπρόθεσμο.
    Αυτό περιλαμβάνει αλλαγή της τρέχουσας διαδικασίας εισαγωγής αστυνομικών που γίνεται μόνο μέσω των πανελληνίων εξετάσεων, εκσυγχρονισμός του οπλισμού τους και εκπαίδευσης, αναδιάταξη του προσφερόμενου ανθρώπινου δυναμικού, δημιουργία τμημάτων με εξειδίκευση στη λαθρομετανάστευση, εφαρμογή πεζών περιπολιών σε συνδυασμό με δημοτική αστυνομία και ομάδες πολιτών που μπορούν να επικουρούν το έργο των αρχών (Neighborhood Watch), ευμεγέθης διεύρυνση του δικτύου πληροφοριών της Αστυνομίας, δημιουργία τμημάτων συλλογής-ανάλυσης πληροφοριών σε συνδυασμό με τεχνικές ψυχολογικών επιχειρήσεων με έμφαση στο οργανωμένο έγκλημα, ακόμα και πλήρη αναδιοργάνωση όλων των αρχών με την ίδρυση "Αρχής Κρατικής Ασφάλειας" της χώρας που θα ασχολείται με τη εσωτερική ασφάλεια στην Ελληνική επικράτεια αφήνοντας τα στρατιωτικά θέματα στο ΓΕΕΘΑ και αυτά του εξωτερικού στην ΕΥΠ.
    Τέλος συγκρότηση σε μόνιμη βάση ευέλικτων ομάδων που θα μπορούν να παρεμβαίνουν σε ολόκληρη τη χώρα για έκτακτες περιπτώσεις με σκοπό τον περιορισμό του χρόνου που απαιτείται για τη μετακίνηση προσωπικού σε περιόδους κρίσεως.
  9. "Κλείσιμο" θαλάσσιων περασμάτων με τη Τουρκία έως ότου το πρόβλημα σταθεροποιηθεί. Αλλαγή των κανόνων εμπλοκής στα σύνορα ώστε να αντιμετωπίζεται η λαθραία παραβίαση των συνόρων ως εισβολή. Ανασυγκρότηση του Λιμενικού σώματος με σκοπό τα αστυνομικά καθήκοντα και περιορισμός ή και εξάλειψη των καθηκόντων των λιμενικών που σχετίζονται με ναυτιλιακά θέματα τα οποία μπορούν να μεταφερθούν είτε στους κατά τόπους οργανισμούς λιμένων, στις Νομαρχίες και σε άλλους φορείς. Σε ένα δεύτερο επίπεδο το Λιμενικό σώμα μπορεί να υπαχθεί στην "Αρχή Κρατικής Ασφάλειας" ως το ναυτικό βραχίονα της.
  10. Συγκρότηση με βάση την Ελλάδα οργανισμών μελέτης των θεμάτων ασφάλειας που άπτονται της λαθρομετανάστευσης σε παγκόσμιο επίπεδο, διοργάνωση παρεμφερών συνεδρίων και κυρίως ενεργοποίηση της διπλωματίας με σκοπό τη συγκρότηση συμμαχιών με άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα. Σε αυτό το σημείο η ενεργοποίηση των πολιτών είναι αναγκαία γιατί μέχρι στιγμής είναι ολίγοι όσοι συστηματικά ασχολούνται με αυτά τα θέματα.
  11. Απόλυτη διακομματική διαβεβαίωση από την Ελληνική Πολιτεία ότι δεν πρόκειται να υπάρξει σύντομα κύμα νομιμοποιήσεων και παραχώρηση υπηκοοτήτων σε μετανάστες και λαθρομετανάστες ώστε αυτό να λειτουργήσει αποτρεπτικά σε νέες απόπειρες εισβολής και από άλλους λαθραίους.
  12. Εφαρμογή προγράμματος ταυτοποίησης των στοιχείων συμπεριλαμβανομένου και του DNA, όλων των κατοίκων της χώρας -λαθραίων ή μη- ώστε να διευκολύνεται η εξιχνίαση εγκλημάτων. Το παρόν μπορεί νομοθετικά να ισχύει για την εξιχνίαση των σοβαρών εγκλημάτων και αυτών που αφορούν την ασφάλεια του κράτους.
Τα χρήματα που απαιτούνται για τα ανωτέρω μπορούν να εξευρεθούν άμεσα από την περικοπή όλων των "μη-παραγωγικών" υπηρεσιών και υποδομών του κράτους.

Πηγή RIMSE 
http://kostasxan.blogspot.gr/2013/06/blog-post_1196.html