Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

Η ΝΕΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ… ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΗΛΩΣΗ: ΒΓΑΛΤΕ ΤΑ ΠΕΡΑ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ!

Μ ε επείγουσα εγκύκλιο προς τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων, η Υφυπουργός τους καλεί να ενεργοποιήσουν άμεσα τα Σχολικά Συμβούλια έτσι ώστε να λύσουν θέματα όπως: «ελλείψεις σχολικών βιβλίων, αξιοποίηση ποικίλου/εναλλακτικού εκπαιδευτικού υλικού, μέσα διδασκαλίας, υποδομές, εξοπλισμός, προγράμματα και υποστηρικτικές παρεμβάσεις, ενδοσχολικές σχέσεις, προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, και κυρίως η ομαλή λειτουργία των σχολείων αντιμετωπίζεται ήδη με τη μεγαλύτερη δυνατή συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση.»
Όλο αυτό… καλά, μια και ο σωστός Δ/ντής μέσα στις υποχρεώσεις του πρέπει να έχει ενεργοποιημένα τα όργανα διοίκησης του σχολείου, αν θέλει πραγματικά να πετύχει στο ρόλο του.
Όμως η σχετική εγκύκλιος έρχεται σε μια στιγμή που τα προβλήματα στα σχολεία αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται και με οδηγεί στο συμπέρασμα πως εκδόθηκε με μοναδικό στόχο την αποποίηση των ευθυνών του Υπουργείου και την ανάληψή των ευθυνών από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και την τοπική κοινωνία… με ότι συνεπάγεται αυτό.
Η μειωμένη χρηματοδότηση των δήμων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, οι ελλείγεις των βιβλίων, η προσπάθεια της μείωσης του κόστους του ολοήμερου σχολείου και πολλά άλλα μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως με αυτή την εγκύκλιο καλούνται όλοι οι φορείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του σχολείου να φροντίσουν αν χρειαστει ακόμη και για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών… κάποιοι το προσπάθησαν από την προηγούμενη χρονιά.
Δημόσια παιδεία… η αρχή του τέλους!
Το συμπέρασμά μας το στηρίζουμε κυρίως από την περσινή λειτουργία και χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών αλλά και από τα πρωτοφανή email που λαμβάνουμε στα σχολεία, που καλούν τους Δ/ντές να ενημερώσουν τους γονείς των μαθητών πως έχουν στη διάθεσή τους τα βιβλία του οργανισμού που δεν έχουν τα σχολεία.
Καλώ τους/τις συναδέλφους να μην καταργήσουν το ίδιο το Σύνταγμα… αντίθετα να χρησιμοποιήσουν τα Σχολικά Συμβούλια ως πίεση προς την κεντρική εξουσία να κάνει το καθήκον της… που δεν είναι άλλο από την εξασφαλιση Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας για όλα τα παιδιά.
Διαβάστε παρακάτω την εγκύκλιο και βγάλτε και τα δικά σας συμπεράσματα!
ΘΕΜΑ: «Λειτουργία σχολικών μονάδων»
Το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, που σηματοδοτεί την έναρξη του Νέου Λυκείου, την πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών στην υποχρεωτική εκπαίδευση, τα 960 ολοήμερα δημοτικά σχολεία και σειρά άλλων πρωτοβουλιών, επισκιάζεται από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία της χώρας καθώς και από μια σειρά δυσκολιών που έχουν να αντιμετωπίσουν τα σχολεία.
Θέματα όπως: ελλείψεις σχολικών βιβλίων, αξιοποίηση ποικίλου/εναλλακτικού εκπαιδευτικού υλικού, μέσα διδασκαλίας, υποδομές, εξοπλισμός, προγράμματα και υποστηρικτικές παρεμβάσεις, ενδοσχολικές σχέσεις, προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, και κυρίως η ομαλή λειτουργία των σχολείων αντιμετωπίζεται ήδη με τη μεγαλύτερη δυνατή συνεργασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση.
Στην κατεύθυνση αυτή και λαμβάνοντας υπόψη τις υπάρχουσες συνθήκες καλούνται τα στελέχη της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων να αξιοποιήσουν και να ενεργοποιήσουν όλα τα συλλογικά όργανα διοίκησης των σχολείων.
Ιδιαίτερο ρόλο μπορούν να παίξουν τα Σχολικά Συμβούλια στα οποία συμμετέχουν εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και Τοπική Αυτοδιοίκηση. Τα Σχολικά Συμβούλια μπορούν να αξιοποιηθούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς ως προνομιακός χώρος ανάπτυξης διαλόγου, ανάδειξης, πρόληψης και επίλυσης προβλημάτων και εξασφάλισης αρμονικής συνεργασίας. Ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που εμφανίζονται σοβαρά προβλήματα δυσλειτουργίας των σχολείων οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων οφείλουν να συγκαλούν άμεσα το σχολικό συμβούλιο για την αντιμετώπισή τους.
Ο τρόπος αυτός πρέπει να αξιοποιηθεί προκειμένου να αντιμετωπιστούν προληπτικά και παιδαγωγικά τα προβλήματα δυσλειτουργίας τα οποία υποβαθμίζουν το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο, τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και βάζουν εμπόδια στην ομαλή φοίτηση ανατρέποντας το πρόγραμμα των μαθητών και των οικογενειών τους.
Σήμερα περισσότερο από ποτέ με απόλυτη αίσθηση ευθύνης και με όλες μας τις δυνάμεις οφείλουμε να προστατέψουμε το δημόσιο αγαθό της παιδείας   διασφαλίζοντας το μέλλον των παιδιών μας.
/
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ