Διαλύει τις ζωές των εκπαιδευτικών το υπουργείο Παιδείας, ετοιμάζοντας φύλλα πορείας για χιλιάδες εκπαιδευτικούς που φρόντισε να κάνει πλεονάζοντες. Μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου, η ομάδα κρούσης του υπουργείου, οι διορισμένοι περιφερειάρχες, θα έχουν καταρτίσει τις λίστες με τα φύλλα πορείας, που αυτή τη φορά μπορεί να είναι και για άλλο νομό!
Το σχολείο της εποχής του Μνημονίου δεν έχει έλεος για κανέναν!
Με πρόσχημα «την ορθολογική διαχείριση, την εξασφάλιση της πληρότητας των σχολικών μονάδων σε εκπαιδευτικό δυναμικό και την απρόσκοπτη και άρτια λειτουργία αυτών», η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιτίθεται με μένος κατά των εκπαιδευτικών αλλάζοντας το εργασιακό καθεστώς ακόμη και των μόνιμων.
Σύμφωνα με εγκύκλιο που εστάλη στους περιφερειακούς διευθυντές και στις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, «ο εκπαιδευτικός που πλεονάζει στη σχολική μονάδα όπου ανήκει οργανικά»,αποσπάται ακόμα και εκτός νομού.
Η εγκύκλιος προβλέπει τρία... δρομολόγια. Το καλύτερο είναι να αποσπαστεί σε άλλη σχολική μονάδα μένοντας εντός των ορίων του νομού όπου υπηρετεί. Το δεύτερο σενάριο είναι να πάει σε σχολική μονάδα "άλλου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ίδιας περιφερειακής διεύθυνσης". Αυτό σημαίνει ότι αλλάζει νομό και άρα... ξεσπιτώνεται. Την απόφαση για τις περιπτώσεις αυτές λαμβάνει ο περιφερειάρχης εκπαίδευσης μετά από πρόταση του ανώτερου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου. Αλλά υπάρχουν και χειρότερα. Να φύγει εντελώς από τα όρια της περιφέρειας και να πάει όπου τον στείλουν, τραγουδώντας το άσμα «άλλος για Χίο τράβηξε κι άλλος για Μυτιλήνη»...
Στη γλώσσα της γραφειοκρατίας, η διάλυση της ζωής ενός ανθρώπου και της οικογένειάς του ονομάζεται απόσπαση «σε περιοχή μετάθεσης άλλης περιφερειακής διεύθυνσης»! Τη μοίρα αυτών που θα εξαναγκαστούν να αλλάξουν τόπο διαμονής ή, αν έχουν οικογένεια, να μπουν στην περιπέτεια των δύο σπιτιών, θα την αποφασίζει η ίδια η υπουργός, μετά από πρόταση του αρμόδιου ανώτερου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.
Οι «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικοί αποτελούν δημιούργημα της εποχής του Μνημονίου. Το υπουργείο Παιδείας δεν θα είχε «πλεόνασμα» αν δεν φρόντιζε να σβήσει από τον χάρτη 2.000 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να ξεχειλώσει τις τάξεις με παραπανίσιους μαθητές, καταργώντας εκατοντάδες τμήματα. Ακόμη να συρρικνώσει τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας, να καταργήσει τα τμήματα υποδοχής και όλους τους θεσμούς ενισχυτικής διδασκαλίας. Τέλος, να θέσει προϋποθέσεις λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου.
Αν δεν τα είχε κάνει αυτά η υπουργός Παιδείας, κανείς δάσκαλος ή εκπαιδευτικός δεν θα αντιμετώπιζε σήμερα το ενδεχόμενο να αλλάξει «σχολικό περιβάλλον». Να για ποιο λόγο οι διορισμοί ήταν φέτος μόλις 570, όταν οι συνταξιοδοτήσεις φτάνουν τις 6.000!
Πηγή: Αποσπάσματα από άρθρο της Πίκιας Στεφανάκου στην ΑΥΓΗ, 8/9/2011
http://www.alfavita.gr/artrog.php?id=44502