Μέρες τώρα παρακολουθούμε ένα
θέατρο – παρωδία παραγωγής αλληλοσυγκρουόμενων
«Διευκρινιστικών» εγκυκλίων του ΥΠΔΒΜΘ σχετικά με τον τρόπο μοριοδότησης των
Διοικητικών ή άλλων επιστημονικών ή επιμορφωτικών προσόντων των υποψηφίων
διευθυντών σχολικών μονάδων Π.Ε. & Δ.Ε.. Είναι σαφές ότι ο Ν. 3848/10
παρουσίασε τόσες και τέτοιες ασάφειες που εγείρει όχι μόνο εύκολα ενστάσεις για
τη διαύγεια και την αντικειμενικότητα που τελικά επιφέρει στο χώρο της εκπαίδευσης
αλλά δημιουργεί και αρνητικούς συνειρμούς επιστροφής σε εποχές που
καταδικάστηκαν συνολικά απ’ την εκπαιδευτική μας κοινότητα.
Η τελευταία παράσταση αυτής της
παρωδίας παίζεται αυτές τις ώρες με έσχατο επίτευγμα των πεφωτισμένων του
Υπουργείου την άκρως προσβλητική και
εξόφθαλμη καταδίκη των εκπαιδευτικών που τίμησαν με την παρουσία τους, τους ΟΤΑ
α΄ και β΄ βαθμού, υπηρετώντας ως εκλεγμένοι ΑΙΡΕΤΟΙ της ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ μεταξύ
των άλλων και σε θέσεις Διοίκησης Φορέων είτε ως πρόεδροι είτε ως μέλη (σε μονομελή και συλλογικά διοικητικά όργανα)
των Δήμων ή των Νομών τους (Ν.Π.Δ.Δ.).
Συγκεκριμένα ο Ν. 3848/10,άρθρο 14,
§3, εδάφιο β, περ. ββ, αναφέρει: «…και άσκηση
καθηκόντων σε θέσεις διοίκησης φορέων του Δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου
τομέα, νομάρχη ή αντινομάρχη, δημάρχου ή αντιδημάρχου: 0,25 μονάδες για
κάθε έτος συμμετοχής και έως 3 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο…». Η σαφής αναφορά
προφανής. Μοριοδοτούνται όλοι όσοι
άσκησαν τα αντίστοιχα καθήκοντα. Η ξεχωριστή μνεία των κορυφαίων
Αυτοδιοικητικών θέσεων των Δημάρχων – Νομαρχών ή Αντιδημάρχων – Αντινομαρχών
(τους διέφυγε η περίπτωση των Περιφερειαρχών – Αντιπεριφερειαρχών) προσέδωσε
την πρέπουσα τιμή στους πραγματικά ελαχίστους αλλά εκλεκτούς συναδέλφους που
τίμησαν τους κλάδους των εκπαιδευτικών από αυτές τις θέσεις.
Ακολούθως με την υπ’ αρ. 71567/Δ2/24-6-2011 Διευκρινιστική
εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που εκδόθηκε και στην §6 υπάρχει αναφορά στο
θέμα με πολύ συγκεκριμένη διατύπωση: «Σχετικά με την άσκηση καθηκόντων σε
θέσεις διοίκησης φορέα του Δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα που
αναφέρονται στο άρθρο 14, §3, εδάφιο β, περ. ββ, του Ν. 3848/2010 μοριοδοτούνται μόνο οι θέσεις Προέδρου –
Διοικητή και Αντιπροέδρου – Υποδιοικητή». Με μια πρόχειρη ανάγνωση εύκολα
διαπιστώνει κανείς την προσπάθεια των αρμοδίων να … «συμμαζέψουν» τα αντίστοιχα
μόρια των υποψηφίων Διευθυντών για λόγους που μόνον αυτοί γνωρίζουν. Εδώ μοριοδοτούνται και πάλι όλοι όσοι
άσκησαν τα αντίστοιχα καθήκοντα στις θέσεις αυτές.
Κάτι όμως δεν άρεσε ωστόσο
στους πεφωτισμένους συντάκτες και με νέα
…Διευκρινιστική (την υπ’ αρ. 71567(α)/Δ2/29-6-2011),
ολοκληρώνουν το τιτάνιο έργο της
παροχής ερμηνειών – οδηγιών και εξηγήσεων σχετικά με το θέμα ως εξής: §3 «Ως
θέσεις διοίκησης φορέων που αναφέρεται στο άρθρο 14, §3, εδάφιο β, περ. ββ, του
Ν. 3848/2010 νοούνται τα μονομελή και συλλογικά διοικητικά όργανα των φορέων
του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα καθώς και οι θέσεις των
προϊσταμένων των οργανικών τους μονάδων (επίπεδο Γραφείου, Τμήματος, Διεύθυνσης
κλπ.). Ειδικά ως προς τους αιρετούς
Τοπικής Αυτοδιοίκησης μοριοδοτούνται μόνο οι θέσεις που αναφέρονται περιοριστικά
στο άρθρο 14, §3, εδάφιο β, περ. ββ, του εν λόγω Νόμου».
Παγκόσμια πρωτοτυπία αντίληψης
ισονομίας και ισοπολιτείας. Μοριοδοτείται για την άσκηση καθηκόντων διοίκησης στην ίδια θέση ο (δι)ορισμένος από τη
Δημοτική ή Νομαρχιακή ή Περιφερειακή ή Πολιτική Αρχή εκπαιδευτικός (που συνήθως
είναι και μη εκλεγείς υποψήφιος ή αρεστός… ) και τιμωρείται με τον όρο περιοριστικά (ως μη ικανός μοριοδότησης)
ο εκπαιδευτικός που είναι Αιρετός ΟΤΑ κάθε βαθμού. Προσβλητική όσο και απαξιωτική διατύπωση που κρίνει προφανώς
(αξιολογώντας) ως …μη ικανή μοριοδότησης την άσκηση διοίκησης στους Φορείς του
Δημοσίου (Ν.Π.Δ.Δ.), συνολικά πλέον όλων των Αιρετών ΟΤΑ (ανεξαρτήτως εάν είναι
εκπαιδευτικοί …που ωστόσο θα μπορούσαν και να είναι…). Θα έχει μεγάλο
ενδιαφέρον η άποψη (χωρίς περιορισμούς)
του συνόλου των μελών όλων των πτερύγων του Δημοτικού Συμβουλίου Κοζάνης, του
Δημάρχου και Αντιδημάρχων (με την ιδιότητα των διατελεσάντων Δημοτικών Συμβούλων) και της Αιρετής
Περιφέρειας, μηδέ εξαιρουμένου του Υφυπουργού Εσωτερικών κ. Π. Κουκουλόπουλου (καθώς περιοριστικά μεν, αξιολογείται δε ως τ. Αιρετός ΟΤΑ και ο ίδιος).
Ο απηνής διωγμός των Αυτοδιοικητικών
εκπαιδευτικών ξεπέρασε κάθε όριο. Η τιμή και εμπιστοσύνη των πολιτών κάθε Δήμου
ή Περιφερειακής Ενότητας που μετουσιώνεται σε εκλογή και εκπροσώπηση στις
τοπικές κοινωνίες Δεν Πυροβολείται!
Κάθε εκλογή εκπαιδευτικού στους ΟΤΑ σημαίνει πρώτα απ’ όλα αναγνώριση του Λειτουργήματός
τους ως εκπαιδευτικών (καταξίωση) και στη συνέχεια ως ελπιδοφόρων εκπροσώπων
τους. Αποτελεί ισχυρό πλήγμα για τις ΔΟΕ
- ΟΛΜΕ ο ευτελισμός μελών τους που τιμήθηκαν από τις Τοπικές Κοινωνίες στις
όποιες Αυτοδιοικητικές εκλογές με το να εξαιρούνται (τιμωρούνται;) τόσο προκλητικά
από μοριοδότηση της ίδιας θέσης, συγκρινόμενοι με όλους τους άλλους που άσκησαν
Διοικητικά καθήκοντα σε Φορείς του Δημοσίου.
Αν δεν είναι αποτέλεσμα ανθρώπινου «λάθους» μήπως τελικά αποτελεί «φωτογραφική
διευκρινιστική …αθλιότητα;». Το βέβαιο είναι ότι προσβάλλει βάναυσα τη
νοημοσύνη μας ξεπερνώντας και την πιο
νοσηρή φαντασία. Η θερινή ραστώνη ας μην αποτελέσει άλλοθι των εκπαιδευτικών
Ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Η αξιοπρέπεια του κάθε Εκπαιδευτικού απαιτεί και τη
δική σας άμεση και αποτελεσματική συμπαράσταση.
Χρήστος Ιωάν. Κακαβάς
Δάσκαλος
Δημοτικός Σύμβουλος Κοζάνης (2006-2010) – Αντιπρόεδρος Δημοτικού
Συμβουλίου(2010)