Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Καταργούνται χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών



Σε περισσότερους από 2.500 εκπαιδευτικούς ξενόγλωσσης εκπαίδευσης δείχνει την πόρτα εξόδου το υπουργείο Παιδείας. Σύμφωνα με στοιχεία των ενώσεων καθηγητών Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, ο ακρωτηριασμός της δυνατότητας επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας σε δημοτικά και γυμνάσια καταργεί την 1η Σεπτεμβρίου του επόμενου σχολικού έτους 2.575 οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Έπεται δραματική συνέχεια, χωρίς να αποκλείεται ακόμα και η πλήρης κατάργηση της διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας, που εκτός των άλλων θα επιφέρει την απώλεια τουλάχιστον 5.000 θέσεων ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών.
Με ερωτηματολόγια σε παιδιά μεθοδεύουν το τέλος της διδασκαλίας δεύτερης ξένης γλώσσας
Ήδη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προλειαίνει το έδαφος για αφανισμό της ξενόγλωσσης παιδείας και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, καθώς τα κοινοτικά κονδύλια για την πολυγλωσσία τελειώνουν και, όπως συνέβη και με άλλα προγράμματα, η κυβέρνηση αποσύρεται από τη χρηματοδότησή τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι εστάλη ερωτηματολόγιο στα δημοτικά με το οποίο ερωτώνται οι μαθητές και οι γονείς για την αποτελεσματικότητα του πρόγραμματος εκμάθησης δεύτερης ξένης γλώσσας.
Δεκάχρονοι και εντεκάχρονοι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως "αν θέλουν να συνεχίσουν το μάθημα δεύτερης ξένης γλώσσας στο σχολείο", "αν θέλουν να συνεχιστεί το πρόγραμμα της δεύτερης ξένης γλώσσας", ενώ από τους γονείς τους ζητείται να αξιολογήσουν το πρόγραμμα που παρακολούθησε το παιδί τους!
Είναι πλέον σαφές ότι η υπόθεση "δεύτερη ξένη γλώσσα" εξελίσσεται σε πρόβα τζενεράλε της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας τόσο για την κατάργηση των οργανικών θέσεων στην εκπαίδευση και της μονιμότητας των εκπαιδευτικών όσο και για την πλήρη ανατροπή του εργασιακού τους πλαισίου. Χιλιάδες άνθρωποι καταδικάζονται σε εργασιακή περιπλάνηση ή και απόλυση, ενώ από τους ξενόγλωσσους εκπαιδευτικούς θα ξεκινήσει το πείραμα της δεύτερης ανάθεσης.
Όπως δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων, οι καθηγητές αυτοί, αν δεν συμπληρώνουν ωράριο, θα έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν λογοτεχνία και ίσως και κάποιο άλλο μάθημα! Επιπλέον, με πρόσχημα την ξένη γλώσσα που επιθυμεί να παρακολουθήσει κάθε παιδί, μεθοδεύεται η καθιέρωση της γονικής επιλογής σχολείου, η οποία όπου έχει εφαρμοστεί οδηγεί σε κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με βάση τις επιδόσεις τους και το οικογενειακό εισόδημα.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καλεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να αποσύρει τις υπουργικές αποφάσεις για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας. Σε διαφορετική περίπτωση απειλεί με αποχή από τη βαθμολόγηση των γραπτών των μαθημάτων ξένων γλώσσων που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις. Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, πέρα από τις μαθησιακές και οικονομικές επιπτώσεις που έχει η κατάργηση της δυνατότητας επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας, αμφισβητείται και η νομικά κατοχυρωμένη «χωροταξική κατανομή» των μαθητών στα σχολεία. Τέλος, η απόφαση αυτή θα επιφέρει περαιτέρω συρρίκνωση των σχολείων και διαχωρισμό τους.
http://avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=622463