Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Σκέψεις για τις ημερίδες της ΔΟΕ, του Γιάννη Μελιόπουλου

dakepekoz: Όσο η τακτική της ΔΟΕ παραμένει η ίδια και αποπροσανατολίζει από τα δραματικά προβλήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών, της κοινωνίας, τόσο θα είναι άδειες οι αίθουσες των γενικών συνελεύσεων!
Την ώρα που θα υπερβεί τις συντεχνιακές της διεκδικήσεις, όχι απεμπολώντας τες, αλλά εντάσσοντάς τες σε ένα πλαίσιο όπου θα κυριαρχεί η ανάγκη της ανάδειξης των αγκυλώσεων, στρεβλώσεων της ελληνικής παιδείας, έλλειψης στόχων που θα δώσουν όραμα και διέξοδο στον Έλληνα μαθητή, την ώρα αυτή θα στραφεί σε αυτούς και η εκπαιδευτική κοινότητα και ολόκληρη η κοινωνία!

Δεν είμαστε από θέση αρχής ενάντια στις ημερίδες που διοργανώνονται από συνδικαλιστικά όργανα υψηλού επιπέδου,όταν αυτές γίνονται με σκοπό να φωτιστεί ένα πολύ σημαντικό θέμα που απασχολεί εκπαιδευτικούς και εκπαίδευση γενικότερα και όταν επίσης μέσα από τις ημερίδες ή τα συνέδρια μπορεί ν'ανοίξει δρόμος,αγωνιστικός που θα συσπειρώσει σε αγωνιστική βάση τον εργαζόμενο εκπαιδευτικό,για το αντιπάλεμα των αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών πολιτικών.
Αυτά σε γενικές γραμμές.
Μας γεννιούνται ,όμως ορισμένα ερωτήματα και σκέψεις
για τις δράσεις σε αυτήν την κατεύθυνση του Δ.Σ. της ΔΟΕ-προφανώς η απόφαση προήλθε από την πλειοψηφία του-για τη διοργάνωση εκδήλωσης-συζήτησης -την αφίσα της οποίας παρουσιάζουμε ,όπως επίσης και την ανακοίνωση της ΔΟΕ προς τους Συλλόγους  στην περιφέρεια της Κρήτης-τα οποία θα θέλαμε να καταθέσουμε για προβληματισμό.
Η ΔΟΕ βαφτίζει με αυταρέσκεια την εκδήλωση - συζήτηση,ως επιστημονική εκδήλωση.Δε θα υπήρχε καμία απολύτως αντίρρηση, αν στην αφίσα της αναγράφονταν οι ομιλητές,για να μπορούμε εκ των προτέρων να γνωρίζουμε το βάθος της επιστημονικότητας, που αυτή θα έχει Ασφαλώς ένα όργανο , όπως η ΔΟΕ , έχει κάθε δικαίωμα να ονομάζει τις εκδηλώσεις της επιστημονικές,κάτι που δε συμβαίνει για παράδειγμα,με τις εκδηλώσεις συζητήσεις που γίνονται ανά την επικράτεια με το ίδιο θέμα και διοργανώνονται από Συλλόγους ή παρατάξεις εκπαιδευτικών που εναντιώνονται στην προωθούμενη αξιολόγηση -οι οποίες με βάση αυτή τη λογική δεν διαθέτουν το επιστημονικό κύρος της.
Το ίδιο το θέμα της Εκδήλωσης -Συζήτησης:«Αξιολόγηση - Χειραγώγηση ή Αξιολόγηση - εργαλείο ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας»,είναι ενδεικτικό για την άποψη που είναι κυρίαρχη σχετικά με το κεφαλαιώδες για τον εκπαιδευτικό και την εκπαίδευση αυτό ζήτημα.Προκρίνει ως βάση συζήτησης από τη μια την"Αξιολόγηση-Χειραγώγηση"-πράγμα σωστό- και ενώ θα περίμενε κάποιος το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο ημών των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας να αναφέρεται με τα μελανότερα χρώματα σ'αυτή τη Δαμόκλεια σπάθη που κρέμεται πάνω από τα κεφάλια μας και ολοκληρώνει την αποδόμηση και μετατροπή της Δημόσιας εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού ,το θέμα παίρνει άλλη μορφή με το δεύτερο σκέλος του "Αξιολόγηση-εργαλείο ανατροφοδότησης της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας".Κύριοι των παρατάξεων που κυριαρχείται στη ΔΟΕ ή δεν έχετε καταλάβει το μέγεθος της επίθεσης που δέχεται ο εκπαιδευτικός και η εκπαιδευτική διαδικασία ή -πράγμα που συμβαίνει-προσπαθείτε να ξεγελάσετε τους εκπαιδευτικούς γι'ακόμη μία φορά;Να τους ξεγελάσετε κρύβοντας το πραγματικό περιεχόμενο της,σπέρνοντας αυταπάτες για το θέμα της αξιολόγησης ιδιαίτερα σε περίοδο Μνημονίων και βαθιάς αντιλαϊκής επίθεσης όπως αυτή που ζει ο λαός μας τα τελευταία χρόνια.Παίζετε μάλλον για άλλη μία φορά το παιχνίδι των πολιτικών σας προϊσταμένων και σκοπό έχετε να σταματήσετε  τις ζυμώσεις που γίνονται σε σωστή κατεύθυνση και πολύ περισσότερο τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών.
Δεν είναι κατανοητό επίσης με ποιο σκεπτικό καλείται ένας !!!συνάδελφος από κάθε σχολική μονάδα(από διθέσιο και πάνω) για να εκπροσωπήσει το σχολείο του,και μάλιστα σε μια περίοδο που σκοπός της ΔΟΕ θα έπρεπε να ήταν, να κάνει ό,τι είναι δυνατόν,ώστε να συσπειρώσει την πλειοψηφία του κλάδου για την αγωνιστική αντιμετώπιση του θέματος.
Συνάδελφοι της ΔΟΕ.Τη στιγμή κατά την οποία ο νεοεπιθεωρητισμός έχει ανοίξει την πόρτα της εκπαίδευσης και κοντεύει να θρονιαστεί για τα καλά με την αξιολόγηση να αποτελεί το όχημα για την άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών,τις απολύσεις,τη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση , την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή του σε ερείπια,αυτή τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αναβρασμό βλέποντας μπροστά στα μάτια τους το ζοφερό μέλλον που τους απειλεί και πρέπει με κάθε τρόπο να οργανώσουν τον αγώνα τους , με μαζικότητα και πίστη ότι μπορούν να ανατρέψουν τις πολιτικές αυτές,αυτή τη στιγμή αποτελεί αν μη τι άλλο κοροϊδία των συμφερόντων των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης , να ετοιμάζονται ημερίδες μ'ένα τέτοιο αποπροσανατολιστικό περιεχόμενο.
Εδώ ισχύει  η παροιμία των αρχαίων μας προγόνων,φίλοι της ΔΟΕ
"Καίγεται το σπίτι μας και μεις(εσείς) τραγουδάμε"
για την αντιγραφή
Γιάννης Μελιόπουλος