Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΙΡΕΤΟ ΤΟΥ ΚΥΣΠΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΜΠΡΑΤΗ ΔΗΜΗΤΡΗ


Νίκος Γεωργιάδης – Πρόδρομος Νίκου
Δάσκαλοι – Υποψήφιοι Διευθυντές Π.Ε.
στις κρίσεις του 2010

       
1970 - 2010 ΔΥΟ ΑΛΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ, ΔΥΟ ΙΔΙΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

Έτσι ...για να μην ξεχνούν οι παλαιότεροι και να μαθαίνουν οι νεότεροι.

Αγαπητέ Συνάδελφε Μπράτη,
Τώρα που ο κουρνιαχτός της επιλογής των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατακάθισε και πριν η αχλύ του μύθου σκεπάσει τα διαδραματισθέντα, ας πούμε κι δυο λόγια για τα γεγονότα… (Άλλωστε το γαϊτανάκι των επιλογών των Σχολικών Συμβούλων καλά κρατεί… και αρχίζει και αυτό των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων)

Ιστορίες από άλλες εποχές!  Θύμησες κακές…
Περίοδος 1970 και επέκεινα. Μαύρα χρόνια! Από τα καπνοχώρια της Δράμας  οι νέοι μεταναστεύουν για τη Γερμανία, παίρνουν το δρόμο του ξενιτεμού, όχι γιατί το θέλουν αλλά γιατί το επιβάλλει η καταραμένη φτώχεια και άλλα …
 Προϋπόθεση όμως, εκτός από το ότι πρέπει να είναι υγιείς και αρτιμελείς, το Πιστοποιητικό Κοινωνικών Φρονημάτων. Ο Σ.Κ. (ας κρατήσουμε μόνο τα αρχικά του) καλείται από το διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος (όπως και πολλοί άλλοι)  για…εξηγήσεις.
«Θες να πας στη Γερμανία!  Εσύ, ο γιος του Κρούτσεφ (αυτό το προσωνύμιο είχαν δώσει στον πατέρα του, παλιό καπνεργάτη, έναν λεβεντόγερο μέχρι εκεί πάνω)! Εσύ που μετέφερες προκηρύξεις από τη … στο … και θέλεις να σου δώσουμε Πιστοποιητικό Κοινωνικών Φρονημάτων; Το θράσος σου δεν έχει όρια!». «Μα, κύριε Διοικητά, εγώ δεν ήξερα τι περιείχε το δεματάκι που μου δώσανε να πάω στο … Και τι ζητάω, κύριε Διοικητά! Να πάω στη Γερμανία να δουλέψω με τη γυναίκα μου για να γυρίσουμε να χτίσουμε το σπίτι μας.»
Αναρωτιόταν ο νέος: «Ποιος μέσα στη θεοσκότεινη νύχτα είδε ότι παρέλαβα το «δεματάκι»; Μια εξυπηρέτηση έκανα και το βρήκα μπροστά μου! Άλλη φορά θα προσέχω! Θα αποφεύγω τις κακοτοπιές!»
Βλέπετε, αυτοί που δώσανε στο Σ.Κ. το «δεματάκι» ήταν τα ίδια κατακάθια που έδιναν «πληροφορίες» στη Χωροφυλακή και στην Ασφάλεια της εποχής για να χρησιμοποιηθούν κατάλληλα στην κατάλληλη στιγμή σε βάρος των μη συμπαθούντων  το καθεστώς.
Πόσο μακρινά, και απόκοσμα, μοιάζουν όλα αυτά!
Ιστορίες από άλλες εποχές! Θύμησες κακές…

Ιστορίες από σύγχρονες εποχές!   Θύμησες κακές…
Κρίσεις υποψηφίων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 2010!
Επεισόδιο πρώτο
Διαδικασία: Ο υποψήφιος διαλέγει ένα φάκελο που περιέχει μια μελέτη περίπτωσης, τη μελετάει και αναπτύσσει τις απόψεις του ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής αναφορικά με το θέμα της. 
Τα μέλη του Συμβουλίου στη συνέχεια υποβάλλουν ερωτήσεις ως προς το θέμα ή σε ζητήματα του βιογραφικού σημειώματος του υποψηφίου. 
Μέλος του Συμβουλίου (Αιρετός του ΚΥΣΠΕ): «Πολύ καλά μας παρουσιάσετε, κύριε Γ., τη μελέτη περίπτωσης. Αλλά τα λόγια απέχουν από τα έργα σας, γιατί έχω μπροστά μου την απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης του Οκτωβρίου 2007, που αναπέμπει Πράξη του ΠΥΣΠΕ Δράμας, του οποίου ήσασταν πρόεδρος, και συγκεκριμένα, (διαβάζει από κείμενο που έχει μπροστά του): «Σας επιστρέφουμε την Πράξη σας ως μη νόμιμη …». Δηλαδή, κ. Γ., παρανομούσατε ως Πρόεδρος του ΠΥΣΠΕ!»
Σταματούμε την περιγραφή της διασκεδαστικής αυτής, κατά τα άλλα, διαδικασίας αν μέναμε μόνο στο γραφικό μέρος της. Ωστόσο με την πρόσφατη εγκύκλιο Α.Π. 94566/Γ6/29-07-2010 της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής του ΥΠΔΜΘ, το ΠΥΣΠΕ Δράμας δικαιώνεται απόλυτα για την απόφασή του, όπως και αλλά ΠΥΣΠΕ που γνωμοδότησαν τότε υπέρ της υποχρέωσης προσφοράς πενταετούς υπηρεσίας σε μονάδες Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης όσων μετεκπαιδεύτηκαν σε Διδασκαλεία Ειδικής Αγωγής. Η απόφασή τους ήταν σωστή όπως αποδεικνύεται τόσο από διοικητική όσο, κυρίως, από κοινωνική άποψη, κάτι που και η ημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αναγνωρίζει ως αναγκαιότητα προσφοράς υπηρεσίας σε μονάδες Ειδικής Αγωγής, αυτών που μετεκπαιδεύτηκαν στα Διδασκαλεία Ειδικής Αγωγής με έξοδα του φορολογούμενου πολίτη, που περιμένει το μορφωτικό κεφάλαιο που απόκτησαν να το προσφέρουν, άμεσα, στο παιδί του. Παρατίθεται το σχετικό απόσπασμα της εγκυκλίου.
«…υποχρεούνται, οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μετά τη μετεκπαίδευση στα τμήματα της ΕιδικήςΑγωγής των Διδασκαλείων Δημοτικής Εκπαίδευσης και Νηπιαγωγών, να εκπληρώνουν την υποχρέωσή τους και να υπηρετούν σε δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για τρία διδακτικά έτη τουλάχιστον, αμέσως μετά τη μετεκπαίδευσή τους με διάθεση ή με απόσπαση (μετά από αντικατάσταση) κατόπιν απόφασης του ΠΥΣΠΕ ή με μετάθεση σε αυτά υποβάλλοντας αίτηση σύμφωνα με τις εγκυκλίους των μεταθέσεων.
Η εκπλήρωση της υποχρέωσης αυτής ισχύει και για τους ήδη μετεκπαιδευθέντες,  οι οποίοι δεν έχουν εκπληρώσει την υποχρέωση υπηρέτησης(δεν υπηρέτησαν) σε δομές της ΕΑΕ, παρά την παρέλευση εύλογου χρονικού διαστήματος από την φοίτησή τους στα διδασκαλεία.»
Εκείνο όμως που προκαλεί κατάπληξη και δεν μπορούμε να το αφήσουμε απαρατήρητο είναι το πώς βρέθηκαν στα χέρια του Αιρετού Εκπροσώπου μας έγγραφα, ασφαλώς δημόσια, τα οποία δεν περιέχονταν ούτε στη μελέτη περίπτωσης ούτε στο βιογραφικό σημείωμα του υποψηφίου.
Τα ζήτησε ο ίδιος ο Αιρετός από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π. & Δ. Εκπαίδευσης ΑΜΘ; Του τα χορήγησαν οι προαναφερόμενες υπηρεσίες χωρίς αυτός να τα ζητήσει; Τα ζήτησε από τη Διεύθυνση Π.Ε. Δράμας; Και αν το έκανε αυτό, το έκανε από τις Διευθύνσεις Π.Ε. όλης της χώρας για όλους τους συναδέλφους - υποψηφίους; Αν όχι, γιατί αυτή η επιλεκτική χρήση στοιχείων; Ή μήπως ενήργησε υπό την επήρεια κάποιων παρακρατικών, οι οποίοι του έδωσαν τις πληροφορίες για να τις χρησιμοποιήσει κατάλληλα την «…κατάλληλη στιγμή» (αλήθεια κάτι θυμίζει αυτό) και αν έγινε έτσι, πώς αυτός ο εκλεγμένος στην ύψιστη τιμητική του Κλάδου μας θέση (Αιρετός του ΚΥΣΠΕ) δέχτηκε να παίξει το ρόλο του ενεργούμενου; Συνεχίζεται…
Επεισόδιο δεύτερο
Συνέντευξη άλλου υποψηφίου (Π.Ν.) ενώπιον του Συμβουλίου επιλογής.
Ερώτηση από Μέλος του Συμβουλίου (Αιρετός του ΚΥΣΠΕ): «Κύριε Ν., από το FAX του σχολείου σας, αποστείλατε επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Πρόεδρο της ΔΟΕ. Έχετε το δικαίωμα να χρησιμοποιείτε τον εξοπλισμό της σχολικής μονάδας για λόγους συνδικαλιστικούς; Επιτρέπεται να χρησιμοποιείτε αυτό το ύφος, στα κείμενά σας προς τον Πρόεδρο της ΔΟΕ, εσείς υποψήφιος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ΕΚπαίδευσης; Και μια ακόμη ερώτηση: Στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου των Εκπαιδευτικών Π.Ε. στη Δράμα απευθυνθήκατε προς τον εκπρόσωπο της ΔΟΕ και ασκήσατε αυστηρότατη κριτική λέγοντας: (διαβάζει από κείμενο τις ακριβείς εκφράσεις που χρησιμοποίησε ο υποψήφιος από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης). Κρίνετε ότι το ύφος αυτό αρμόζει σε υποψήφιο Διευθυντή Π.Ε.;»
Ιδιαίτερα αξιόλογες, επιτυχής, βαθυστόχαστα διερευνητικές οι ερωτήσεις που έθεσε ο Αιρετός Εκπρόσωπός μας και που είχαν στόχο να αναδείξουν την προσωπικότητα του υποψηφίου!!!
Ωστόσο αναφύονται ορισμένοι προβληματισμοί ως προς το πρώτο ερώτημα όπως: «Ποιος όμως έδωσε αυτές τις πληροφορίες στον Αιρετό για να τις χρησιμοποιήσει την «…κατάλληλη στιγμή»; Μήπως ο Πρόεδρος της ΔΟΕ, γιατί στο προσωπικό του e-mail είχαν αποσταλεί οι διαφωνίες» και όχι από FAX. Άλλο ερώτημα: «Έχουν το δικαίωμα τα φυσικά μέλη να ασκούν κριτική στον Πρόεδρο της ΔΟΕ;» Νομίζουμε πως όλοι θα απαντήσουμε «ναι», εκτός από εκείνους που ταυτίζουν τον Πρόεδρο της ΔΟΕ με τον Αριστοτέλη ή τη Βίβλο. Δηλαδή, τις μόνες αλήθειες τις οποίες όποιος αμφισβητούσε (στο Μεσαίωνα) τον εξαπέστελναν στην πυρά.
Ως προς το δεύτερο ερώτημα: «Έχουν το δικαίωμα οι εκπαιδευτικοί να ασκούν κριτική κατά τη διάρκεια των Γενικών Συνελεύσεων των Συλλόγων στα παρευρισκόμενα μέλη της ΔΟΕ;»
Αλήθεια ποιος εκπαιδευτικός που γαλουχήθηκε στην Κοινοβουλευτική μας Δημοκρατία θα θεωρούσε ανεπίτρεπτη την κριτική στα μέλη της ΔΟΕ; Κάποιοι, μάλλον, θέλουν να μας γυρίσουν στις αρχές του ’70, όπου στις Γενικές Συνελεύσεις μόνο «λιβάνι» προσέφεραν στους κρατούντες συνδικαλιστές, ως άλλοι βυζαντινοί παλατιανοί αυλοκόλακες. Άλλη αλήθεια: Ποιος μαγνητοφώνησε τα λεγόμενα του Συναδέλφου στη Γενική Συνέλευση και τα παρέδωσε «ως πληροφορίες» στον Αιρετό του ΚΥΣΠΕ; Ο Πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης; Μήπως καταγράφηκαν στα πρακτικά της Γενικής Συνέλευσης και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Δράμας τα παραχώρησε «…για χρήση» στον Αιρετό;
Και άλλο ερώτημα: «Τελικά υπήρξαν τέτοιου είδους ερωτήσεις και σε υποψηφίους προερχόμενους από άλλες περιοχές ή αυτό έγινε μόνο γι’ αυτούς από τη Δράμα, οπότε τίθεται το εύλογο και συνάμα αποκρουστικό ερώτημα: «Ποιος παρακρατικός μηχανισμός λειτουργεί στη Δράμα που χορήγησε αυτά τα στοιχεία στο Αιρετό Εκπρόσωπο μας στο ΚΥΣΠΕ (και συνάδελφό μας, όπως διατείνόταν στις προσφωνήσεις του); Ποιοι σκοτεινοί μηχανισμοί λειτουργούν στη Δράμα (μόνο;); Ασπάζεται η ΠΑΣΚ αυτή την πρακτική παροχής «…πληροφοριών για χρήση»; Ασπάζεται η ΠΑΣΚ αυτή τη λειτουργία και δράση των κουκουλοφόρων που έρχονται από άλλες εποχές;»
Αν «ναι», τότε οι συνάδελφοι που παίρνουν μέρος στις διαδικασίες των Γενικών Συνελεύσεων να είναι προσεκτικοί και να κουβαλάνε μαζί τους και λιβάνι. Αν «όχι», περιμένουμε οι προαναφερόμενοι να καταδικάσουν τους κουκουλοφόρους, τους ανθρώπους του σκότους, τους μισανθρώπους που στηρίζουν την παρουσία τους στην εμπάθεια, την κακία και τη μικρότητα, αυτούς τους «α-πρόσωπους» παρα-κρατικούς πληροφοριοδότες και παρακεντέδες, αυτά τα λασποβίωτα σαπρόφυτα  που τα τελευταία χρόνια υπηρετώντας την εσωτερική τους ανάγκη για ανέλιξη προσπαθούν άλλοτε με διαβολές, άλλοτε με ψεύδη και ανυπόστατες «πληροφορίες» να μας παραπλανήσουν, δημοκρατικά αμαλγάματα και φτιασίδια της απύθμενης φιλαρχίας τους, διεκδικητές και καλλιεργητές του «τίποτα», του «όχι σε όλα».
Η όποια σιωπή τους θα αποτελεί συνενοχή. Η όποια καταδίκη των πρακτικών αυτών στο παρασκήνιο αποτελεί ομολογία ταύτισης. Θέλουμε καθαρές θέσεις. Απαιτούμε καθαρή στάση. Στάση ζωής. Μόνο η κάθετη απόρριψη αυτού του αίσχους τούς εξιλεώνει στα μάτια μας για να τους θεωρούμε συναδέλφους μας και όχι ντροπή μας, γιατί ασφαλώς τα νέα ήθη που κάποιοι θέλουν να εισάγουν μεταξύ μας δεν αντέχουν στους νέους καιρούς, παρά ταυτίζονται με απολιθωμένες λογικές, φασιζουσών ξεπερασμένων εποχών.
Τους καλούμε να αποδοκιμάσουν τη στάση του (πρώην) Αιρετού Εκπροσώπου στο ΚΥΣΠΕ, γιατί με την άκριτη αποδοχή από μέρους του των «…στοιχείων για την κρίση» που του παρασχέθηκαν για να τα χρησιμοποιήσει κατάλληλα στην «…κατάλληλη στιγμή», συνέβαλε ώστε στη Δράμα να επωάζεται το αυγό του φιδιού. Έτσι, στην τελευτή της δασκαλικής του δράσης, αντί να συμβάλλει στην αποκαθήλωση ξεπερασμένων πρακτικών και να μείνει στη συλλογική μνήμη του κλάδου φωτεινό παράδειγμα υπέρβασης των σκοπιμοτήτων, επέλεξε το δρόμο του αυταρχισμού, της μισαλλοδοξίας και της συνδικαλιστικής παντομίμας για να τροφοδοτήσει την ύπαρξή του και εντέλει να παραμείνει στη μνήμη μας ως εκπαιδευτική απαξία και σαράκι από τη σάρκα μας, ως ντροπή μας και όχι ως συνάδελφός μας. (Λένε ότι ο νεκρός δεδικαίωται. Εμείς προσθέτουμε και ο συνταξιούχος. Αλλά κάποιοι παραμένουν στη μνήμη, την προσωπική και την συλλογική, ως παραδείγματα προς αποφυγή…)

Ο Αιρετός για μας οφείλει να είναι υπόδειγμα ηγέτη με απόλυτη συναίσθηση ευθύνης και πεντακάθαρη ψυχή, χωρίς πολιτικάντικες αναδιπλώσεις. Δεν έχει σημασία αν συμφωνούμε ή όχι με τις πεποιθήσεις του. Σημασία έχει να μην τις προδίδει. Να μένει πιστός και όρθιος, ενσυνείδητος εκφραστής αξιών και όχι λαθρεπιβάτης ιδεολογημάτων. Δεν θέλουμε να είναι αρεστός. Άριστος θέλουμε να είναι, και συνάμα σωστός. Να αντιστέκεται στους Λαιστρυγόνες και τους Κύκλωπες της ματαιόπονης εξουσίας. Με τις μικρές του δυνάμεις να συμβάλει ώστε η σύγχρονη πολιτική, πνευματική και συνδικαλιστική ζωή να γίνεται γονιμότερη. Να μην υποκύπτει σε λάγνες εξουσιαστικές παλινδρομήσεις, έτσι ώστε ο ανώνυμος εκπαιδευτικός της καθημερινής πράξης να αισθάνεται ασφάλεια κοντά του και όχι να τον θεωρεί αντίπαλο.
Δίχως άλλο βιώνουμε τη δημοκρατία της προσωπικής ιδιοτέλειας, που μας έχουν επιβάλει διάφορα κέντρα και παράκεντρα εξουσίας και με τις άναρθρες κραυγές πολιτικής φρίκης και απόγνωσής τους επιδιώκουν να μας ποδηγετήσουν. Ας τους αναγκάσουμε με το παράδειγμά μας και την παρουσία μας να νιώσουν έστω και στο ελάχιστο ότι κάποιοι αντιστέκονται και αποτελούν αξιόπιστους δείκτες κοινωνικού προσανατολισμού και αυτοί δεν άλλοι από το δάσκαλο, τη νηπιαγωγό, το μη αλλοτριωμένο εκπαιδευτικό γενικότερα …
Ιστορίες από σύγχρονες εποχές!   Θύμησες κακές…
Ωστόσο το 1970 και το 2010 είναι δύο άλλες εποχές και δε χωρούν οι ίδιες πρακτικές…

Συνάδελφε Μπράτη, ελπίζουμε να μην αντιγράψεις παλιές πρακτικές και να συμβάλεις σε κάθε πιθανότητα επιβολής τους. Ιδιαίτερα στις δύσκολες εποχές που ζούμε!!!