Προς την Υπουργό Παιδείας κα Άννα Διαμαντοπούλου
Κυρία Υπουργέ,
Αναφορικά με τη συνολική πολιτική σας πρόταση για ένα Νέο Σχολείο με επίκεντρο τον μαθητή (ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ) και βασικό πρωταγωνιστή της υλοποίησης τον εκπαιδευτικό, πολύ φοβάμαι ότι, αφού εγκαταλείψατε την προεκλογική δέσμευση του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για 5% του ΑΕΠ στην Παιδεία, οραματίζεστε το… Νέο Σχολείο. Μόνο που, το δικό σας… Νέο Σχολείο, πέραν του ότι σε μεγάλο ποσοστό θα μείνει ένα… όνειρο απατηλό, μιας και, ως γνωστόν, «νηστικό αρκούδι δε χορεύει», στην Ευρώπη, ήδη, θεωρείται… παλιό.
Οι φωτογραφίες που συνοδεύουν το κείμενο αυτό έχουν τραβηχτεί στο Δημοτικό Σχολείο Agrupamento de Escolas de Infante D. Pedro – E.B.I. Infante D. Pedro της πόλης Penela της Πορτογαλίας το οποίο επισκέφθηκα πρόσφατα, στα πλαίσια της συμμετοχής μου στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης/ Comenius Πολυμερείς Σχολικές Συμπράξεις, με τίτλο: «Know your past, Live the present, Innovate your future!» (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η πόλη Penela είναι έδρα του ομώνυμου Δήμου, με συνολικό πληθυσμό… 6.300 κατοίκων, καταρρίπτοντας έτσι πανηγυρικά τους ισχυρισμούς των οπαδών του «Καλλικράτη», περί… «μεγάλων και ισχυρών Δήμων»).
Τί είδαν τα μάτια μου, τα μάτια των δύο άλλων συναδέλφων μου που ανήκουν στην παιδαγωγική ομάδα και των επτά μαθητών που συμμετέχουν στο εν λόγω πρόγραμμα στο σχολείο αυτό;
Αίθουσα Φυσικών Επιστημών με ΟΛΑ τα απαιτούμενα για το μάθημα της Φυσικής εργαλεία και υλικά, με projector και διαδραστικό (interactive) πίνακα, με ειδικά δοχεία ανακύκλωσης χαρτιού, γυαλιού, πλαστικών μπουκαλιών και πάσης φύσεως ηλεκτρικών λαμπτήρων στο προαύλιο αλλά και στην είσοδο του σχολείου (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στην Πορτογαλία, η ανακύκλωση εφαρμόζεται στην πράξη από το… Νηπιαγωγείο), με… εστιατόριο, όπου οι μαθητές και οι δάσκαλοι τρώνε καθημερινά αυστηρά διαιτολογικά καθορισμένο υγιεινό φαγητό. Επίσης, είδαμε ένα υπερσύγχρονο και ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΟ κυλικείο με μεγάλη ποικιλία υγιεινών για τα παιδιά τροφών, μαθητές να κυκλοφορούν με netbook συνδεδεμένα με το ασύρματο Internet του σχολείου και ένα γραφείο διδασκόντων στο οποίο, κυριολεκτικά, ντρέπεται να μπει κανείς μέσα, από τη λειτουργικότητά του, την άρτια και μοντέρνα υλικοτεχνική και υπερσύγχρονη τεχνολογική υποδομή του. Είδαμε, ακόμα, καλαίσθητες αίθουσες διδασκαλίας, καθεμία από τις οποίες διέθετε δικό της projector, μεγάλους, άνετους και ασφαλείς διαδρόμους και… ειδική αίθουσα ξεκούρασης (!!!) των μαθητών. Τέλος, μάθαμε ότι τα μαθήματα κάθε πρωί ξεκινούν στις 09:00 και τελειώνουν στις… 17:40, ότι οι μαθητές πηγαίνουν στο σπίτι τους πλήρως προετοιμασμένοι για την επόμενη ημέρα, ότι οι δάσκαλοι υπόκεινται σε τακτική αυστηρή αξιολόγηση από Επιθεωρητές του Υπουργείου Παιδείας της Πορτογαλίας.
Φυσικά, κάθε απόπειρα σύγκρισης με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, είναι, κυριολεκτικά, για γέλια (ή, μήπως, για κλάματα;). Και φυσικά, αποδεικνύεται για μια φορά ακόμα ότι, όταν εμείς πάμε προς το (υποτιθέμενο) «Νέο Σχολείο», οι Ευρωπαίοι εταίροι μας… έρχονται και, ήδη, συζητούν για το νέο «Νέο Σχολείο»!!! Μέχρι, λοιπόν, κυρία Διαμαντοπούλου, να συμβαδίσουμε τους Ευρωπαίους εταίρους μας στο θέμα της Παιδείας, φοβάμαι ότι αδιαλείπτως θα «σερβιριζόμαστε»… από τους εκάστοτε εν τέλει όντες (κυβερνώντες) ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΥΨΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ… ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, όπως, καλή ώρα, συμβαίνει και τώρα, θα μηρυκάζουμε σουηδικά, φινλανδικά και άλλα ευρωπαϊκά μοντέλα εκπαίδευσης, αντί να παράγουμε εμείς οι ίδιοι το μοντέλο εκπαίδευσης που πραγματικά αξίζει για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τη χώρα μας, ως πάλαι ποτέ φορέα της Παιδείας και λίκνο του Πολιτισμού.
Με εκτίμηση,
Χρυσοβαλάντης Δημητρόπουλος
Δάσκαλος – Δημοτικός Σύμβουλος Βώλακος
http://pyrgos-news.blogspot.com/2010/06/blog-post_6782.html