Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

“FLY LOW HIT HARD” Χαμηλές πτήσεις με A-7E Corsair της ΠΑ


A-7Large

Ένα εντυπωσιακό βίντεο που κόβει την ανάσα απεικονίζει την εκπαίδευση των ελλήνων χειριστών σε χαμηλές πτήσεις και μαρτυράει ταυτόχρονα την αξιοπιστία του A-7E Corsair II, το οποίο συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην ΠΑ, παρά τις αντιθέτου φήμες περί πρόωρης απόσυρσης από την ενεργό υπηρεσία.

Τα 42 περίπου βομβαρδιστικά A-7E/TA-7C που πετάνε με την 336 Μοίρα «Όλυμπος» με έδρα την 116ΠΜ στον Άραξο, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των πτητικών επιχειρήσεων συνυπάρχοντας με τα 30 προηγμένα F-16C/D Block 52+ Advanced της 335Μ «Τίγρης».

Καλύπτοντας το ρόλο της προωθημένης εκπαίδευσης σε μαχητικά, αποτελεί μια πολύτιμη πλατφόρμα εξοικείωσης νέων χειριστών καλύπτοντας με αξιώσεις το κρίσιμο κενό σε αυτή την κατηγορία αεροσκαφών που αποσκοπεί στην απόκτηση εμπειρίας προτού οι νέου χειριστές προχωρήσουν σε πιο προηγμένους τύπους μαχητικών.

Ταυτόχρονα όμως διατηρούν πλήρως τις ικανότητες τους ως βομβαρδιστικά αεροσκάφη κάνοντας καλύτερα αυτό που σχεδιάστηκαν πριν από 40 χρόνια.

Να πετάνε χαμηλά με άνεση και να χτυπάνε σκληρά τους στόχους τους καθώς εξακολουθούν να διαθέτουν επιχειρησιακή αυτονομία που σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει τα 1.000νμ με μετάβαση στο στόχο και επιστροφή ενώ μπορούν να μεταφέρουν ποικιλία οπλικού φορτίου μέχρι και 6 τόνους.

Η αξία των παλαίμαχων αυτών μαχητικών δεν μειώθηκε με το πέρασμα του χρόνου αλλά αντιθέτως επανέρχεται επιτακτικά καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστήριξης με αξιώσεις, καλύπτοντας μια κρίσιμη απαίτηση που δεν είναι εγγυημένο ότι θα μπορεί να έχουν την πολυτέλεια να αναλάβουν ικανότερα μαχητικά που σε περίοδο επιχειρήσεων θα φέρουν ειδικά όπλα εναντίον στόχων υψηλής αξίας.

Αυτό άλλωστε έχει φανεί και σε επιχειρήσεις της αμερικανικής Αεροπορίας όπου τα ανάλογης με το Α-7 ηλικίας Α-10 προσφέρουν πολύτιμες υπηρεσίες σε χερσαίες επιχειρήσεις, έχοντας βέβαια υποστεί ανάλογο εκσυγχρονισμό.

Μάλιστα τα Α-7 υπερέχουν από άλλα σύγχρονα μαχητικά σε χαμηλή πτήση καθώς η σχεδίαση τους επιτρέπει την άνετη μετάβαση χωρίς τις αναταράξεις που ταλαιπωρουν τα πληρώματα των σύγχρονων μαχητικών σε αποστολές κρούσης.

Κάτι που για όσους γνωρίζουν είναι ιδαίτερα σημαντική παράμετρος στις αεροπορικές επιχειρήσεις.

Με δεδομένους τους περιορισμούς σε προμήθεια νέων αεροσκαφών για πολλά ακόμη χρόνια, η συμβολή του A-7E στην ελληνική αμυντική προσπάθεια αποκτά νέα διάσταση καλύπτοντας με αξιώσεις κρίσιμους ρόλους στους οποίους άλλωστε έχει πλήρως ικανοποιητικές επιδόσεις (κρούση/ LIFT) ενώ η σημαντική παράμετρος του κόστους περιορίζεται από το γεγονός ότι πρόκειται για μονοκινητήριο υποηχητικό αεροσκάφος (άρα και ιδιαίτερα οικονομικό σε σχέση με άλλους τύπους) με υψηλό απόθεμα ανταλλακτικών από τα A-7H που απέσυρε παλαιότερα η ΠΑ.

Κάτι που άλλωστε επιβεβαιώνουν οι έλληνες χειριστές, καθώς έχουν αναπτύξει ειδικές τεχνικές που κρύβουν δυσάρεστες εκπλήξεις στον εχθρό, εκμεταλλευόμενοι τις ικανότητες πιο προηγμένων μαχητικών άλλων Μοιρών, προκειμένου να επιβιώσουν στο σύγχρονο πεδίο μάχης και να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους!