Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

Καστανίδης εναντίον Σημίτη....


Σκληρή απάντηση του Υπουργού Δικαιοσύνης, Χάρη Καστανίδη στον πρώην Πρωθυπουργό, Κώστα Σημίτη πριν από λίγο από το βήμα της Βουλής για την υπόθεση της Siemens. 

«Δεν έχω μιλήσει 15 χρόνια τώρα για την παραίτηση μου το 1997, αλλά τώρα αισθάνομαι βαριά ευθύνη να μιλήσω όπως....
πιστεύω. Μετά την χθεσινή ανακοίνωση του πρώην Πρωθυπουργού, ένιωσα ότι μπορώ να αποδεσμευτώ από την ηθική μου υποχρέωσή να μην δημοσιοποιήσω την αλληλογραφία εκείνης της περιόδου», είπε ο κ. Καστανίδης, ο οποίος αναφέρθηκε αναλυτικά στην αλληλογραφία που είχε ο ίδιος με τον πρώην Πρωθυπουργό την περίοδο υπογραφής των προγραμματικών συμφωνιών του Δημοσίου με τη γερμανική εταιρεία Siemens. 

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο Υπουργός Δικαιοσύνης, ήδη από το 1996, και μετά από πρόταση του κ. Καστανίδη, αποφασίστηκε από τον πρώην Πρωθυπουργό να κατατεθεί νομοσχέδιο που θα προέβλεπε την δημιουργία ανεξάρτητης αρχής, η οποία θα αποφάσιζε για όλες τις προμήθειες του Δημοσίου. «Τότε χάρηκα», είπε ο κ. Καστανίδης, «που έγινε δεκτή η πρόταση μου για να αποκοπεί επιτέλους ο ομφάλιος λώρος μεταξύ πολιτικής και επιχειρηματιών» και συνέχισε, εξηγώντας ότι προχώρησε στη δημιουργία μίας επιτροπής, η οποία προετοίμασε το νομοσχέδιο. 

Τον Ιανουάριο του 1997 όμως, σύμφωνα με τον κ. Καστανίδη, ο τότε Πρωθυπουργός, Κ. Σημίτης έστειλε επιστολή στον Υπουργό Εσωτερικών, με την οποία πρότεινε το θέμα να καθυστερήσει, προκειμένου να γίνει με περισσότερη διαφάνεια και για τον λόγο αυτό, ζήτησε την επεξεργασία του από την επιτροπή θεσμών και διαφάνειας. Λίγους μήνες αργότερα, και όσο ο κ. Καστανίδης απουσίαζε σε ταξίδι στις ΗΠΑ, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε να μην προχωρήσει το εν λόγω νομοσχέδιο, με το οποίο το θέμα των προμηθειών του Δημοσίου θα ανετίθετο σε ανεξάρτητη αρχή. Ο κ. Καστανίδης τότε απέστειλε σειρά επιστολών στον πρώην Πρωθυπουργό, με τις οποίες εξηγούσε τη σημασία ψήφισης του νομοσχεδίου, στις οποίες, όμως, δεν πήρε καμία απάντηση. Το θέμα τελικά έκλεισε με την παραίτηση του κ. Καστανίδη τον Αύγουστο του 1997.

«Δεν είναι τυχαία τα γεγονότα εκείνης της εποχής. Σηματοδοτούν μία κρίσιμη καμπή. Θα ήταν διαφορετικό το μέλλον του τόπου, αν τότε είχαμε δεχτεί μία διαφορετική λειτουργία για τις προμήθειες του Δημοσίου. Δεν το κάναμε και οι συνέπειες ήταν μοιραίες» κατέληξε ο κ. Καστανίδης.

Σε ό, τι αφορά την επιστροφή του στην κυβέρνηση Σημίτη το 2003, ο κ. Καστανίδης είπε: «Επανήλθα έξι χρόνια μετά γιατί ο Πρωθυπουργός μου το ζήτησε μετ’ επιτάσεως, για να βοηθήσω και γιατί έχω αφοσίωση πρώτα στην χώρα μου και μετά στο κόμμα μου».



Πηγή:  http://www.real.gr