Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Η Μετεκπαίδευση στο στόχαστρο…

ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409
FAX: 210 3442287                                                              Αθήνα, 06/12/2010


Η Μετεκπαίδευση στο στόχαστρο…

Η Μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών Π.Ε. αποτελεί ένα θεσμό με μεγάλη και ουσιαστική προσφορά στην εκπαίδευση.
Είναι ένας θεσμός που λειτουργεί από το 1922 έως σήμερα με διάφορες μορφές. Συγκεκριμένα με το Ν. 285/1922 η μετεκπαίδευση λειτούργησε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών έως το 1964. Από το 1964 έως το 1967 λειτούργησε προσαρτημένη στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Με το Ν.Δ. 1922/1972 ιδρύθηκε το «Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης» και λειτούργησε έως το 1996.
Με το Ν. 2327/95 η μετεκπαίδευση ανατέθηκε στα Παιδαγωγικά Τμήματα και λειτουργεί έως και σήμερα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Ρέθυμνο, Ρόδο και Αλεξανδρούπολη. Σ’ αυτά τα τμήματα φοιτούν περίπου 1.500 συνάδελφοι.
Πάγιο αίτημα του Συνδικαλιστικού Κινήματος ήταν η αναβάθμιση της μετεκπαίδευσης και ως προς το επίπεδο σπουδών και ως προς τον χορηγούμενο τίτλο.
Με έκπληξη διαπιστώνω πως φέτος δεν έχει ακόμη εκδοθεί η προκήρυξη εξετάσεων επιλογής δασκάλων και νηπιαγωγών για φοίτηση στα Διδασκαλεία Δημοτικής Εκπαίδευσης. Αν λάβουμε υπόψη μας ότι το 2009 η προκήρυξη δημοσιοποιήθηκε στις 17/11/2009 και η υποβολή αιτήσεων είχε οριστεί έως τις 18/12/2009, εύλογα τίθενται ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα αυτής της καθυστέρησης.
Ελπίζω πως σε καμιά περίπτωση δεν οφείλεται σε σκέψεις για κατάργηση αυτού του σημαντικού θεσμού της εκπαίδευσης.
Ελπίζω οι φήμες που κυκλοφορούν στους διαδρόμους του Υπουργείου να μην έχουν βάση.
Είναι αδιανόητο ιδιαίτερα σήμερα που η πατρίδα μας αντιμετωπίζει μια μεγάλη οικονομική κρίση, αντί να επενδύουμε στην εκπαίδευση να την αποδυναμώνουμε.
Είναι απίστευτο κάποιοι να θυσιάσουν ένα θεσμό 90 σχεδόν χρόνων υποβαθμίζοντας τον ή, στην χειρότερη περίπτωση, καταργώντας τον στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων.
Η πολιτική ηγεσία δεν πρέπει να ξεχνά πως ο εκπαιδευτικός είναι ο θεμελιώδης παράγοντας για ποιοτική εκπαίδευση. Ο εκπαιδευτικός αποτελεί την κινητήριο μηχανή του εκπαιδευτικού συστήματος,
Επομένως, όλοι θα περιμέναμε έναν προγραμματισμό για πλήρη παιδαγωγική και επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, για πολυεπίπεδη επιμόρφωση, για μετεκπαίδευση και μεταπτυχιακές σπουδές υψηλού επιπέδου ώστε οι εκπαιδευτικοί να προσεγγίζουν δημιουργικά και δυναμικά τα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, τις νέες διδακτικές μεθόδους και την αποτελεσματική χρήση των νέων τεχνολογιών για πλήρη ανταπόκριση στις απαιτήσεις του σημερινού σχολείου της νέας εποχής.
Ο υπερήφανος κλάδος των εκπαιδευτικών δεν θα επιτρέψει την υποβάθμιση ή την κατάργηση της μετεκπαίδευσης ούτε τη λήψη άλλων μέτρων που υποβαθμίζουν την εκπαίδευση, στοχοποιούν και απαξιώνουν τον εκπαιδευτικό.
Είναι υποχρέωση του Υπουργείου άμεσα να δημοσιοποιήσει την προκήρυξη του διαγωνισμού των εκπαιδευτικών για την εισαγωγή τους στα διδασκαλεία και να ξεκινήσει ένα διάλογο για την αναβάθμιση της Μετεκπαίδευσης.

Πάντα στη διάθεσή σας

Παληγιάννης Βασίλης