Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Κ. Πελέκη: "Η Κυβέρνηση λειτούργησε αμυντικά ή φοβικά, έπρεπε να υποστηρίξει την απόφασή της να αποκτήσει το Ελληνικό Δημόσιο την Λίμνη Βιστωνίδα"

Η Κ. Πελέκη, σε συνέντευξή της στο RealFM, είπε πολλά που έχουμε πει και εμείς εδώ και καιρό και κάτι που δεν τολμάει να πει κανείς πολιτικός: ότι ο Κ. Καραμανλής δεν έπρεπε να φοβηθεί τους νταβατζήδες και τις κραυγές τους, έπρεπε να βγει και να πει ότι δεν υπάρχει σκάνδαλο και να υποστηρίξει την διαχρονική απόφαση . Διαβάστε την ενδιαφέρουσα συνέντευξη:

Περάσατε το κατώφλι της Βουλής για να καταθέσετε για την υπόθεση του Βατοπαιδίου για 3η φορά. Γιατί αποφασίσατε τώρα να τα πείτε έξω από τα δόντια και ας μην φοράτε παντελόνια όπως είπατε.

Αυτά που είπα κυρία Τασουλη στην Προανακριτική Επιτροπή , ήταν αυτά που έλεγα και πίστευα πάντα. Σήμερα όμως, που υπάρχει κάποια απόσταση από τα πράγματα , και ο κόσμος μπορεί να με ακούσει πιο καθαρά , αλλά και εγώ διατυπώνω σαφέστερα τις σκέψεις μου.

Είναι ίσως και η προσωπική φόρτιση…

Φυσικά και έχει παίξει ρόλο και αυτό. Όταν έχουν πέσει πάνω σου τόνοι λάσπης, βλέπεις ότι έχεις καταστραφεί επαγγελματικά και κοινωνικά ότι η οικογένεια σου έχει υποστεί ένα τεράστιο πλήγμα, ο σύζυγος σου έχει οδηγηθεί εκτός πολιτικής χωρίς να έχει καμία απολύτως σχέση ως Υπουργός με την υπόθεση και όλα αυτά επειδή απλώς και μόνο έκανες τη δουλεία σου, είναι δυνατόν να μην υπάρχει προσωπική φόρτιση;

Είπατε και ότι κάποιοι λένε πως «τα πήρατε» και δεν το αντέχετε…

Σαφώς και δεν το ανέχομαι. Όταν έχω καταθέσει από την πρώτη ώρα επίσημες βεβαιώσεις του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Αθηνών που αποδεικνύεται ότι δεν προσπορίστηκα ούτε ένα ευρώ από την υπόθεση αυτή, όταν έχουν ανοίξει πολλές φόρες όλοι οι λογαριασμοί μας, όταν έχει ελεγχθεί το σύνολο της περιουσίας μας από ειδικό κλιμάκιο του Υπουργείου Οικονομικών και παρ όλα αυτά δημιουργείται σκόπιμα και συνειδητά μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα του τύπου «τα πήρες» ασφαλώς δεν το αντέχω.

Κύρια Τασούλη ,μεγαλώνω τέσσερα παιδιά και είναι πολύ σκληρό να διαβάζουν και να ακούνε από τα μέσα , τον τύπο , βουλευτές ότι οι γονείς τους είναι «λαμόγια » από την ώρα μάλιστα που έχουν γίνει όλοι αυτοί οι έλεγχοι . Πραγματικά δεν ξέρω ούτε 'γω πως αντέξαμε σ όλο αυτό το ορυμαγδό που ζούμε δυο χρόνια τώρα κυριολεκτικά χωρίς λόγο και αιτία….

Δηλαδή το Βατοπαίδι για σας δεν ήταν σκάνδαλο κύρια Πελέκη;

Η υπόθεση του Βατοπαιδίου, δεν είναι σκάνδαλο κυρία Τασούλη. Σκανδαλοποιήθηκε όμως από λαθεμένους πολιτικούς χειρισμούς της τότε κυβέρνησης και την πολιτική ατολμία να λεχθούν τα πράγματα με το όνομα τους από την αρχή.

Να λεχθεί δηλαδή ότι ήταν μια κυβερνητική απόφαση, σε συνέχεια αποφάσεων των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ ,που υλοποιήθηκε κεντρικά και για την οποία η κυβέρνηση θα κριθεί πολιτικά.

Πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί στον κόσμο ότι υπογράφονται αποφάσεις από Υπουργούς – απολύτως νόμιμες και σωστές κατά τη γνώμη μου και όταν το θέμα έρχεται στη δημοσιότητα, να λες δεν ξέρω, δεν είδα, δεν άκουσα…

Δεν αφήνεις ένα τέτοιο θέμα να σέρνεται σχεδόν ένα χρόνο για να οδηγηθείς από τα πράγματα σε πολιτικό αδιέξοδο εκ των υστέρων.

Κατηγορείτε τον πρώην Πρωθυπουργό για πολιτική ατολμία;

Λέω ότι αν είχε πει απ την αρχή καθαρά και δυνατά ,ότι αυτή είναι μια πολιτική απόφαση στα πλαίσια της εξουσιοδότησης που έχω από τον Ελληνικό λαό και της ψήφου εμπιστοσύνης που πήρα, δεν θα υπήρχε θέμα Βατοπεδίου. Θεωρώ ότι έτσι θα είχε προστατεύσει τον εαυτό του ,το κόμμα , τους συνεργάτες του και φυσικά όλο το κορμό του κράτους που σήμερα είναι κατηγορούμενοι χωρίς να φταίνε.

Ο Σύζυγος σας πρόσφατα όμως είπε ότι ο Κ. Καραμανλης παραμένει ένα κεφάλαιο για τη ΝΔ και μάλιστα είπε πως σύντομα θα παίξει ρόλο, δεν είναι λίγο αντιφατικά αυτά;

Εγώ δεν είμαι πολιτικός κυρία Τασούλη. Είμαι πολιτικοποιημένη και από παιδί σ αυτή την παράταξη αλλά δεν είμαι πολιτικός. Θέτω τα πράγματα με το δικό μου τρόπο έτσι όπως εγώ τα αντιλαμβάνομαι. Άλλο εγώ , άλλο ο σύζυγος μου.

Θέλετε να πείτε ότι δεν γνώριζε ο ίδιος τι θα πείτε στην Επιτροπή;

Δεν είχα μιλήσει σε κανέναν για το τι θα πω.

Ούτε στο σύζυγο μου ,ούτε στον δικηγόρο μου, ούτε σε κανέναν άλλο.

Δεν ήξερα καν αν θα είχα την ευκαιρία να τα πω. Τα σκεφτόμουν πολύ, τα συζητούσα με πολλούς ανθρώπους ως γεγονότα τα τελευταία χρόνια ,όμως μέχρι τελευταία στιγμή δεν ήξερε κανένας τίποτα .

Ήταν απόλυτα αυθόρμητη κίνηση που προέρχεται από αγανάκτηση για όσα έχουν ειπωθεί τόσο άδικα εναντίον μου και εναντίον του συζύγου μου.

Ο ίδιος εξεπλάγη . Δεν περίμενε με κανέναν τρόπο ότι θα μιλούσα έτσι γιατί ξέρει ότι σαν χαρακτήρας είμαι πολύ υπομονετική και σπανίως ξεφεύγω από τα καλώς ή κακώς εννοούμενα όρια.

Φέρατε όμως τα πάνω κάτω με τις κατηγορίες αυτές και ανοίξατε το θέμα ξανά…

Προβληματισμούς εξέθεσα και σίγουρα όχι κατηγορίες. Είπα φωναχτά αυτό που λέει όλος ο κόσμος. Δεν μπορεί δηλαδή απ όλη αυτή την υπόθεση να πληρώσουν άνθρωποι που εφάρμοσαν νόμους και αποφάσεις και αυτές να έχουν προκύψει από παρθενογένεση. Έτσι θα αποδοθεί η δικαιοσύνη ;

Στην Επιτροπή είπατε βέβαια ότι δεν θεωρείτε ότι υπάρχει ποινικό θέμα. Με δεδομένο όμως ότι ο Κ. Καραμανλής ανέλαβε την πολιτική ευθύνη για την υπόθεση Βατοπαιδίου προεκλογικά, τότε τι είναι εκείνο που σας ώθησε να τον «καταγγείλετε»;

Δεν τον κατήγγειλα.

Κατά την γνώμη μου όμως ,όταν αναλαμβάνω την ευθύνη για κάτι, το φτάνω αυτό στο τέλος. Στηρίζω τους Υπουργούς μου που εξέδωσαν νόμιμες υπουργικές αποφάσεις και αν κάτι πρέπει να διορθωθεί, το διορθώνω.

Η ανάληψη μίας ευθύνης δεν μπορεί να είναι μόνο λεκτική. Χρειάζεται και υποστήριξη. Το Βατοπέδι δεν ήταν απόφαση των γνωμοδοτικών συμβουλίων, των νομικών συμβούλων, του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών της Κ.Ε.Δ ή δική μου.

Όλες οι πράξεις μας στηρίχθηκαν σε υπουργικές αποφάσεις Υπουργών της τότε Κυβερνήσεως. Νομίζω πως αυτό είναι κατανοητό.

Πολιτικό σκάνδαλο δεν μπορεί να ονομαστεί γιατί δεν προκύπτει ότι υπήρξε χρηματισμός οποιουδήποτε προσώπου και είμαι σίγουρη και ότι δεν θα προκύψει.

Θεωρώ ότι οι αποφάσεις εκδόθηκαν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και αυτό περίμενα από τον τότε Πρωθυπουργό να υποστηρίξει καθαρά και με παρρησία από την πρώτη στιγμή.

Είπατε όμως ότι ο πρωθυπουργός έδωσε αυτές τις εντολές. Είχε συμφέρον κατά τη γνώμη σας;

Προσωπικό συμφέρον δεν θα μπορούσε να είχε ο τότε Πρωθυπουργός. Ούτε ως σκέψη δεν έχει περάσει αυτό από το μυαλό μου για αυτόν ούτε για κανένα από τα εμπλεκόμενα πολιτικά πρόσωπα.

Αυτό δε σημαίνει όμως ότι οι ανταλλαγές έγιναν μόνες τους.

Ούτε όλοι εμείς ξυπνήσαμε μια μέρα και είπαμε « λοιπόν τώρα θα κάνουμε ανταλλαγές… ».

Είναι προφανές ότι δόθηκαν εντολές στους καθ ΄ύλην αρμοδίους υπουργούς να υλοποιήσουν αυτήν την πολιτική, δηλαδή να αποκτήσει το Ελληνικό Δημόσιο την Λίμνη Βιστωνίδα.

Οι υπουργοί με τη σειρά τους εξέδωσαν νομίμως τις αντίστοιχες κοινές υπουργικές αποφάσεις, όρισαν τον αρμόδιο κρατικό λειτουργό που θα παρακολουθούσε τις ανταλλαγές και όλοι οι υπόλοιποι μετά ακολούθησαν τις νόμιμες διαδικασίες για να υλοποιήσουν την επιταγή των υπουργικών αποφάσεων .

Αυτό το τόσο απλό θέμα θέτω.

Ότι όλα έγιναν σωστά και η Κυβέρνηση αντί να λειτουργήσει τότε αμυντικά η φοβικά, έπρεπε να υποστηρίξει τις αποφάσεις της.

Ο Καραμανλής πάντως αντέδρασε –μέσω συνεργατών του το ίδιο βράδυ μετά την κατάθεση σας ,λέγοντας ότι ψεύδεστε.

Αν είχε διαβάσει την κατάθεση μου νομίζω ότι δεν θα το έλεγε.

Λυπάμαι αν τον στεναχώρησα ,όμως αν το θέμα είχε εξ αρχής μπει στις σωστές του διαστάσεις απ τον ίδιο ,δεν θα είχε φτάσει η υπόθεση στο σημείο που έφτασε.

Βεβαίως λένε στη ΝΔ ότι υπάρχει το δόγμα «ένοχος ένοχο ου ποιεί» και ακόμα ότι όλα όσα είπατε, τα είπατε διότι έχετε κατά νου να κάνετε χρήση του περίφημου νόμου Καστανιδη. Τι λέτε γι αυτό;

Αν αυτοί που τα λένε ήταν σοβαρότεροι , δε θα είχε φτάσει η παράταξη εδώ που είναι σήμερα .

Εγώ λέω πράγματα που πιστεύω και μου δίνετε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσω ότι αποποιούμαι αυτού του δικαιώματός μου αν υπάρχει. Δεν θα κάνω καμία χρήση αυτής της διάταξης.

Άλλωστε όχι μονό δεν θεωρώ τον εαυτό μου ένοχο ,αλλά πολύ περισσότερο απ αυτό, λέω ότι δεν υπάρχουν ένοχοι ,γιατί δεν υπάρχει σκάνδαλο.

Λένε επίσης ότι τα λέτε αυτά τώρα αφού ο σύζυγός σας είναι πια εκτός ΝΔ. και άρα δεν έχει τίποτα να παζαρέψει.

Ο σύζυγος μου καταρχήν δεν μπορεί να είναι εκτός ΝΔ, διότι η ΝΔ είναι σπίτι του και το έχει αποδείξει διαχρονικά ,ακόμα και τότε που αυτοί που παριστάνουν σήμερα τους Νεοδημοκράτες μας έβριζαν απ τη Βουλή ,τα μπαλκόνια και τις τηλεοράσεις.

Δεν έχει παζαρέψει ποτέ και για τίποτα.

Έχει αναλάβει πλήρως τις ευθύνες του και για τα καλά του και για τα κακά του. Και έχει βάλει πλάτες γι αυτό το κόμμα από παιδί.

Έχει υποστεί δυο απόπειρες δολοφονίας από τρομοκρατικές οργανώσεις και ξέρετε και κάτι άλλο; Ένας άνθρωπος με αντίληψη «λαμόγιου» δεν φέρει σε πέρας ένα διαγωνισμό πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ – αναφέρομαι στην παραχώρηση των λιμένων, χωρίς ούτε καν ένσταση απ τους μειοδότες. Αν η ΝΔ έχει να επικαλεστεί κάτι την τελευταία περίοδο της διακυβέρνησης ,αυτό είναι η παραχώρηση των λιμένων και αυτό οφείλεται στο Βουλγαράκη

Ο σύζυγός σας πάντως ήταν του στενού πρωθυπουργικού περιβάλλοντος τότε και είναι γνωστό ότι είχε εξαιρετική σχέση με τον Θ. Ρουσόπουλο. Μπορείτε να πείτε με το χέρι στην καρδιά ότι είναι άμοιρος ευθυνών;

Ο σύζυγος μου ξέρω ότι εκτιμά πολύ τον Κ. Καραμανλή. Ευθύνη όμως μπορεί να αναζητηθεί για κάποιον, μόνο αν είναι αν είναι καθ΄ ύλην αρμόδιος. Ο σύζυγός μου δεν είχε καμία αρμοδιότητα, δεν γνώριζε το θέμα και δεν είχε την παραμικρή εμπλοκή. Βόλευε όμως πολύ και πολλούς να εμφανιστεί τότε ως εμπλεκόμενος και θεωρηθεί Βατοπεδινός.

Τι εννοείτε;

Για αυτά τα θέματα είναι καλύτερα να μιλήσετε με τον ίδιο .

Ούτε ο Θ. Ρουσόπουλος βέβαια είχε αρμοδιότητα…

Ούτε ο κ. Ρουσόπουλος ήταν αρμόδιος για αυτές καθ΄ εαυτές τις ανταλλαγές. Βεβαίως ως υπεύθυνος τύπου τότε και υπουργός Επικρατείας θεωρώ πως έπρεπε να συμβάλλει στον καλλίτερο χειρισμό του θέματος επικοινωνιακά και ουσιαστικά ,αυτό όμως είναι πολιτική αξιολόγηση και όχι ποινική εμπλοκή.

Σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο πόσο σας έχει πλήξει αυτή η υπόθεση;

Επαγγελματικά, ανεπανόρθωτα . Προσωπικά έπληξε την οικογένεια μου με τρόπο που πραγματικά δεν εύχομαι σε κανένα να βιώσει. Ο σύζυγος μου έχασε τη μητέρα του, που κυριολεκτικά έσκασε από τη στενοχώρια της. Σχεδόν διαλυθήκαμε σαν οικογένεια , υπερβήκαμε τους εαυτούς μας για να σταθούμε όρθιοι , να στηρίξουμε τα παιδιά μας και να αντιμετωπίσουμε αυτή την ασυγκράτητη θύελλα.

Σκέφτεστε να προσφύγετε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;

Θα κάνω ό,τι χρειαστεί για να υπερασπιστώ τον εαυτό μου και τα παιδιά μου γιατί έχω απόλυτα καθαρή τη συνείδηση μου .

http://dexiextrem.blogspot.com/2010/09/blog-post_1702.html