Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2011

«Λουκέτο» σε 60 σχολεία της Αθήνας



Σχολικά συγκροτήματα-μαμουθ τύπου Γκράβας σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας
Αντιδρούν γονείς και εκπαιδευτικοί για την ταλαιπωρία από τις μετακινήσεις των μαθητών, και αγωνιούν για την ασφάλειά τους

Nα γεµίσει η Ελλάδα… Γκράβες, σχολικά συγκροτήµατα-µαµούθ, όπου «θα χάνει η µάνα το παιδί»
, αλλά θα εξοικονοµηθούν... τεράστιοι πόροι από τις κοινές υποδοµές και τη συγκέντρωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας. Ασφαλείς πληροφορίες του «Ε.Τ.» αναφέρουν ότι έχει δρομολογηθεί για να εγκαινιαστεί από την ερχόµενη σχολική χρονιά το «σκληρό σενάριο» συγχωνεύσεων σχολικών µονάδων, το οποίο προβλέπει «κατεδαφίσεις» σχολείων σε ολόκληρη την επικράτεια. Το σχέδιο είναι σαρωτικό καθώς δεν εξαιρεί ούτε το κέντρο της Αθήνας ούτε καν τις ακριβές περιοχές των βορείων προαστίων.

Στην ακτίνα από του Παπάγου µέχρι την Πεντέλη δεν θα µείνει «ρουθούνι» από σχολεία µε λιγότερους από 130 µαθητές, ενώ στο κέντρο της Αθήνας σχεδιάζεται η κατάργηση 60 σχολικών µονάδων της Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, επί συνόλου περίπου 500 Γυµνασίων και Λυκείων. Χθες για πρώτη φορά το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωση, την οποία εξέδωσε µε αφορµή την πανελλαδική κινητοποίηση της ΟΛΜΕ εναντίον των συγχωνεύσεων, οµολόγησε ότι «δροµολογεί τη δηµιουργία Σχολικών Κέντρων και Πολυδύναµων Σχολικών Μονάδων», όροι που παραπέµπουν στην αντίστοιχη επέµβαση που είχε επιχειρήσει στον τοµέα του ο τέως υπουργός Δηµόσιας Τάξης, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος εξαφάνισε τα αστυνοµικά τµήµατα από τις γειτονιές και προχώρησε στην ίδρυση των περιβόητων για την αποτυχία τους πολυδύναµων αστυνοµικών κέντρων.

Τα σχέδια για τις συγχωνεύσεις σχολείων στις διάφορες περιοχές της χώρας ετοιµάζονται εν κρυπτώ σε συνεργασία του επιτελείου του υπουργείου Παιδείας µε τους διορισµένους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης και τους «φρέσκους» επικεφαλής των κατά τόπους εκπαιδευτικών διευθύνσεων, οι οποίοι τοποθετήθηκαν πρόσφατα. Στοιχεία αυτού του σχεδιασµού διαρρέουν στις τοπικές κοινωνίες προκαλώντας αναβρασµό. Γονείς που επικοινωνούν µε τον «Ε.Τ» εκφράζουν την αγωνία τους όχι µόνο για την ταλαιπωρία που συνεπάγονται οι καθηµερινές µετακινήσεις των µαθητών και των ίδιων σε πιο µακρινές σχολικές µονάδες, αλλά κυρίως για την ασφάλεια των παιδιών τους. Όλες οι σχετικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι στα µεγάλα σχολικά συγκροτήµατα αυξάνεται δραµατικά η παραβατικότητα. Η κοινή πείρα δείχνει ότι τα συγκροτήµατα τύπου Γκράβας είναι η «χαρά των εµπόρων» που βρίσκουν συγκεντρωµένη και ανυπεράσπιστη πελατεία.

Τον κατευνασµό των τοπικών κοινωνιών, τόσο στους δήµους των µεγάλων αστικών κέντρων όσο και στην περιφέρεια, οι οποίες βρίσκονται σε αναταραχή καθώς βοµβαρδίζονται µε φήµες για κατάργηση των σχολικών µονάδων της περιοχής τους, επιχείρησε χθες το υπουργείο Παιδείας. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε µε αφορµή την κινητοποίηση της ΟΛΜΕ διαβεβαιώνει την ελληνική κοινωνία ότι οι συγχωνεύσεις θα γίνουν «µε αυστηρώς παιδαγωγικά κριτήρια υπηρετώντας το µαθητή και την εκπαιδευτική κοινότητα». Την ίδια ώρα τα Δ.Σ. των τοπικών ενώσεων των καθηγητών µαζί µε εκπροσώπους συλλόγων γονέων οργάνωσαν συγκεντρώσεις και παραστάσεις διαµαρτυρίας σε όλες τις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας και τα γραφεία εκπαίδευσης στα νησιά που δεν έχουν περιφερειακές διευθύνσεις. Προς διευκόλυνση των καθηγητών η ΟΛΜΕ είχε κηρύξει δίωρη στάση εργασίας. Η οργάνωση της κινητοποίησης ήταν γνωστή από σχετικές ανακοινώσεις της Οµοσπονδίας πριν από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, ως εκ τούτου η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας φρόντισε να αφήσει άδειες τις υπηρεσίες που θα επισκέπτονταν οι διαδηλωτές επιλέγοντας να συγκαλέσει την ίδια ηµέρα σύσκεψη µε τους περιφερειακούς διευθυντές στο Μαρούσι. Σε επιστολή της προς την υπουργό Παιδείας η συνδικαλιστική ηγεσία των καθηγητών αµφισβητεί τις επίσηµες δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας σύµφωνα µε τις οποίες «οι συγχωνεύσεις θα γίνουν µε παιδαγωγικά κριτήρια» και ζητεί να µην αυξηθεί πάνω από 25 ο µέγιστος αριθµός µαθητών ανά τµήµα. Η θέση των καθηγητών είναι ότι «η κατάργηση µιας σχολικής µονάδας έχει αρνητικές κοινωνικές συνέπειες. Με δεδοµένο ότι αρκετοί από τους κατοίκους θα µετακινηθούν προκειµένου να προσφέρουν στα παιδιά τους την καλύτερη δυνατή µόρφωση, το αποτέλεσµα θα είναι ο µαρασµός των τοπικών κοινωνιών, όπως έχει συµβεί κατά το πρόσφατο παρελθόν µε την ερήµωση χωριών, των οποίων τα σχολεία καταργήθηκαν».

Οι εξαιρέσεις… της Άννας

ΣΥΜΦΩΝΑ µε τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας οι βασικοί παιδαγωγικοί στόχοι του νέου οργανωτικού σχεδιασµού είναι να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τάξη, στα δηµοτικά σχολεία, καθώς και ικανός αριθµός µαθητών ανά τάξη.

Τα οφέλη που προκύπτουν, αναφέρει, είναι ότι µε τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η οργάνωση των Πολυδύναµων Σχολικών Κέντρων σε Ολοήµερα Σχολεία, υποστηρίζεται η λειτουργία τµηµάτων ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και υλοποιούνται επαρκέστερα και αρτιότερα καινοτόµες δράσεις και πρωτοποριακά προγράµµατα διδασκαλίας. Κατά το υπουργείο «στη διαδικασία συνενώσεων προσµετρώνται τα δηµογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθµός µείωσης των µαθητών), η χιλιοµετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε µαθητής (όχι παραπάνω από 10 χιλιόµετρα ή µετακίνηση µισής ώρας σε συνάρτηση µε το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της κάθε περιοχής), καθώς και οι κτιριακές υποδοµές (εγκαταστάσεις, εξοπλισµός κ.ά.) στο σχολείο µετακίνησης.

(Ε.Τ. 15/01/2011 - ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΩΛΗ)http://staratalogia.blogspot.com/2011/01/60.html