Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ) ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ



Οι "συμβουλές" του ΟΟΣΑ, η Υπουργός Παιδείας και το ωράριο των εκπαιδευτικών


            Στις 2 Αυγούστου στην Αθήνα ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ Angel Gurría («Σύμβουλος της κυβέρνησης μαζί με την ΕΕ και το ΔΝΤ» σύμφωνα με προσφώνηση του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Ε. Βενιζέλου) σε κοινή συνέντευξη Τύπου με υπουργούς της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, παρουσίασε την «Έκθεση» του Οργανισμού για την «ελληνική οικονομία». Ακόμη στα χέρια της υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου κατατέθηκε προς «αξιοποίηση» επιμέρους Έκθεση του ΟΟΣΑ που αφορά στην Ελληνική Εκπαίδευση.
            Στη συνάντηση της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ,Angel Gurría παραδόθηκε στην υπουργό η μελέτη που διεξήγαγε ο ΟΟΣΑ «Καλύτερες Επιδόσεις και Επιτυχείς Μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση, Προτάσεις για την Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα», για την αναβάθμιση της ποιότητας και την καλύτερη αποδοτικότητα της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
             Στη μελέτη που διεξήγαγε ο ΟΟΣΑ για την κατάσταση της Εκπαίδευσης στην Ελλάδα τονίζεται μεταξύ άλλων πως «οι καθηγητές δουλεύουν λιγότερο συγκριτικά με τον μέσο όρο της Ευρώπης» και ότι «το κόστος ανά μαθητή στην Ελλάδα είναι υψηλό. Και αυτό εξαιτίας κυρίως της αναλογίας μαθητών - εκπαιδευτικών αφού ο μέσος όρος στην Ευρώπη είναι 14,4, όταν στην Ελλάδα (στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) είναι 10,1 μαθητές ανά δάσκαλο». Παράλληλα τονίζεται ότι «η Ελλάδα είναι μια από τις ελάχιστες χώρες της Ευρώπης, όπου απουσιάζει ένα σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του έργου τους όπως και αξιόπιστοι δείκτες μέτρησης της αποτελεσματικότητας και της ποιότητας του συστήματος», ενώεντοπίζονται «χαμηλά ποσοστά αποφοίτησης των σπουδαστών και μεγάλες καθυστερήσεις μέχρι την απόκτηση του πτυχίου».
            Αναφέρεται, επίσης, ότι «το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένα από τα πλέον συγκεντρωτικά στην Ευρώπη, την ίδια ώρα που σε άλλες χώρες υπήρξε θεαματική αποκέντρωση» και επισημαίνεται ότι «το μεγάλο στοίχημα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται στην αποκέντρωση».
            Παράλληλα στην έκθεση αναφέρεται ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει προωθήσει σημαντικές μεταρρυθμίσεις στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης αλλά και τη διοικητική δομή του εκπαιδευτικού συστήματος. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον θεσμό του νέου σχολείου και το νόμο - πλαίσιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όπως επισημαίνεται, οι μεταρρυθμίσεις αυτές κινούνται στο πνεύμα των "καλύτερων πρακτικών που έχουν υιοθετηθεί στις χώρες του ΟΟΣΑ".
            Τέλος στην Έκθεση διαπιστώνεται ότι η Ελλάδα εμφανίζεται να υστερεί στο διεθνές πρόγραμμα μαθητικής αξιολόγησης PISA σε σχέση με χώρες που έχουν την ίδια ή και χαμηλότερη οικονομική ανάπτυξη, ενώ την τελευταία δεκαετία χώρες που ξοδεύουν το ίδιο ή και χαμηλότερο ποσό ανά μαθητή, σε σχέση με την Ελλάδα, εμφανίζουν μεγαλύτερη πρόοδο στις μαθητικές επιδόσεις. Αντίθετα, η πρόοδος των Ελλήνων μαθητών κινείται με πιο αργούς ρυθμούς.
            Τι συστήνει ο ΟΟΣΑ ως «φαρμακευτική αγωγή» για την Ελληνική Εκπαίδευση; 
            Στην έκθεση υπάρχουν σαφείς προτροπές προς την Ελλάδα για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών προκειμένου να φτάσει έως το 2015 στα ευρωπαϊκά επίπεδα. Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προτείνουν συγχωνεύσεις τμημάτων και ιδρυμάτων και νέα κριτήρια εισαγωγής για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ.

            Η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου υπογράμμισε πως "έχουμε από πλευράς του ΟΟΣΑ μία πλήρη ακτινογραφία και για τις τρεις βαθμίδες Εκπαίδευσης και ένα σύνολο εξαιρετικά σημαντικών συστάσεων και προτάσεων, τις οποίες πήραμε και παίρνουμε υπ' όψιν σε όλη την προσπάθεια των αλλαγών στην Παιδεία". Αφορούν, όπως είπε, στη λειτουργία της σχολικής μονάδας, στην αποκέντρωση και την αξιολόγησή της και στο νέο μοντέλο λειτουργίας των ανώτατων ιδρυμάτων, το οποίο προωθούμε.


ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΟΟΣΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Ο ANGEL GURRIA
            Ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την οικονομική συνεργασία και ανάπτυξη και με λατινικούς χαρακτήρες OECD),  παλιός γνώριμος του δικομματισμού στο ξήλωμα δικαιωμάτων, είναι ένας διεθνής ιμπεριαλιστικός οργανισμός με 34 κράτη τακτικά μέλη, που δημιουργήθηκε το 1961. Ο ΟΟΣΑ είναι μετεξέλιξη του Οργανισμού Ευρωπαϊκής Οικονομικής Συνεργασίας, που δημιουργήθηκε το 1948 για να ρυθμίσει τα της «ανοικοδόμησης» της Ευρώπης, με βάση το σχέδιο Μάρσαλ. Ποιας Ευρώπης; Της κατεχόμενης δυτικής Ευρώπης. Πρώτος του γενικός γραμματέας ήταν ο R. Marjolin, στέλεχος της ναζιστικής κυβέρνησης του Πεταίν στο Βισύ της Γαλλίας. Σημερινός γ.γ. του ΟΟΣΑ (από το 2006) είναι ο Angel Gurría, μεξικανός, καταστροφέας της Μεξικανικής οικονομίας 20 χρόνια πριν (υπό τις εντολές του Δ.Ν.Τ.) , άνθρωπος του διεθνούς τραπεζικού κυκλώματος και υπουργός Οικονομίας της διαβόητης κυβέρνησης Zedillo. 
            Είναι ο ίδιος Οργανισμός που στην Έκθεσή του για την Ελληνική οικονομία αφού αποδίδει εύσημα και απλόχερη στήριξη στην ελληνική κυβέρνηση για να «αντέξει» τον νέο -και πιο επώδυνο- γύρο μεταρρυθμίσεων, εξίσου γενναιόδωρα εισηγείται 25 χρόνια άγριας λιτότητας, θεωρώντας πως αυτή η πρόταση θα μπορούσε να αποτελέσει διέξοδο από την κρίση χρέους της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα δεν παραλείπει σε ένα άνευ προηγουμένου πολιτικό παραλήρημα να προτείνει την άρση της μονιμότητας για τους νεοπροσληφθέντες στο δημόσιο, την περαιτέρω ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας με ενίσχυση της προσωρινής απασχόληση και των μισθών κάτω από τη σύμβαση, την αύξηση κατά 2 χρόνια του πραγματικούορίου συνταξιοδότησης, την αύξηση της συμμετοχής του ασφαλισμένου στην υγεία καθώς και τη νέα μείωση του αφορολογήτου ορίου καθώς και μια σειρά νέων φοροεισπρακτικών μέτρων! Παράλληλα ο διεθνής οργανισμός εισηγείται ακόμα το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, το οποίο ούτως ή άλλως έχουν δρομολογήσει κυβέρνηση και τρόικα, αλλά και την παράδοση του ελληνικού τραπεζικού συστήματος στα χέρια του ξένου χρηματιστικού κεφαλαίου!
 
ΟΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στοιχειώδη γνώση να έχει κάποιος από την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης και από τις εκπαιδευτικές πολιτικές καταλαβαίνει τι σημαίνουν οι προτροπές αυτές του «αθώου» και «ουδέτερου» αυτού Οργανισμού που χρόνια τώρα πασχίζει να προσαρμόσει την εκπαίδευση και την εργατική δύναμη στις «νέες συνθήκες», κοντολογίς, στην ευελιξία, αποδοτικότητα, ανταγωνιστικότητα, επιχειρηματικότητα, απασχολησιμότητα, κόστος, κλπ, αλλά και να τις αναπτύξει, να τις τυποποιήσει περισσότερο, να τις μετρήσει και να τις ελέγξει, ώστε να διαμορφώσει το σημερινό εργαζόμενο: με εργασιακές προδιαγραφές 19ου αιώνα και παραγωγικές δυνάμεις 21ου αιώνα!
Ωστόσο αυτή είναι η μια πλευρά. Η άλλη πλευρά είναι ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί και παρουσιάζει η εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τις λεγόμενες προτάσεις του υπερεθνικού αυτού οργανισμού. Είναι φανερό ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει πάρει ήδη τις αποφάσεις της για ένα πολύ σημαντικό θέμα οι οποίες αν υλοποιηθούν δίνουν ένα ακόμη συντριπτικό χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις στο χώρο του δημόσιου σχολείου: Πρόκειται για το μηδενισμό των προσλήψεων, τον περιορισμό του αριθμού των σχολικών μονάδων, την αύξηση των μαθητών στο τμήμα και βεβαίως την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Ήδη έχει κάνει τα πρώτα βήματα με τη μείωση των προσλήψεων τα δυο τελευταία χρόνια (από 6-7.000 μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών  το χρόνο, το 2010 επέβαλε 2.850 προσλήψεις και το 2011 μόλις 600 περίπου), με τον περιορισμό των σχολικών μονάδων (με 1000 περίπου σχολεία λιγότερα θα ξεκινήσει η σχολική χρονιά 2011/12 και έπεται συνέχεια τα επόμενα χρόνια) και με την αύξηση του αριθμού στο τμήμα.
Τώρα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εργάζεται μεθοδικά για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών. Κάθε πόλεμος αρχίζει με τα λόγια και το υπουργείο Παιδείας έχει συμπληρώσει πολλά ένσημα στην προσπάθειά του να πείσει την κοινή γνώμη ότι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται εξαιρετικά λίγες ώρες. Τώρα παρουσιάζει με επικοινωνιακή μαεστρία τις «οδηγίες» του ΟΟΣΑ σαν μια αναμφισβήτητη «ιατρική γνωμάτευση» για τη σωτηρία της εκπαίδευσης στη χώρα μας. Αμέσως μετά, στην κατάλληλη συγκυρία, είναι σίγουρο ότι θα προχωρήσει στην «αναμόρφωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών» σαν το επόμενο βήμα της καθιέρωσης από το φθινόπωρο του πλήρους οχταώρου στο στενό δημόσιο τομέα και την απογευματινή λειτουργία υπηρεσιών αιχμής, όπως εφορίες, πολεοδομίες και ασφαλιστικά ταμεία.

ΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΧΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
            Στην προηγούμενη Έκθεσή του (1) για την Ελληνική Οικονομία (Ιούλιος 2009), ο Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (OΟΣA: OECD)  προετοίμασε το έδαφος για την επιβολή μέτρων, ανάμεσα σε άλλα και στην εκπαίδευση, η υλοποίηση των οποίων θα δημιουργήσει  ένα εφιαλτικό μέλλον για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές στη χώρα μας.
            Για την παιδεία ο ΟΟΣΑ αφιέρωσε το 4ο Κεφάλαιο, περίπου τις 30 τελευταίες σελίδες της Έκθεσης. Εισηγούνταν τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων και την επιβολή διδάκτρων για τη φοίτηση στις προπτυχιακές σπουδές των κρατικών πανεπιστημίων (στις μεταπτυχιακές το θεωρεί αυτονόητο), την αξιολόγηση των πανεπιστημίων και την σύνδεση της χρηματοδότησής τους με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, την «αυτονομία» των ΑΕΙ σε θέματα πρόσληψης προσωπικού και επιλογής φοιτητών, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων με βάση τις επιδόσεις των μαθητών,  τον διαχωρισμό των εξετάσεων για το απολυτήριο του Λυκείου από τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ, την εισαγωγή νέων προγραμμάτων διδασκαλίας, την υποχρέωση μονοετούς κατάρτισης πριν το διορισμό των εκπαιδευτικών κλπ.
               
ΟΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΥΡΥΔΙΚΗ (EURYDICE)
          Παράλληλα την ίδια περίοδο η ετήσια έκδοση  «Αριθμοί-κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη – 2009», που εξέδωσε το δίκτυο Eurydice (2), επιχειρεί να επιβάλλει τη «γραμμή» των Βρυξελλών για την εκπαίδευση έτσι ώστε η κάθε χώρα να προσαρμοστεί κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές. Παρ΄ όλη την υπερκατανάλωση εύηχων λέξεων και επιδέξιων λόγων για να θολώσουν τις πραγματικές τους στοχεύσεις, η κατεύθυνση των Βρυξελών είναι φανερή. Στοχεύουν στο βάθεμα του ιδιωτικοποιημένου, πειθαρχημένου, ευέλικτου και αποδοτικού στα κυρίαρχα συμφέροντα σχολείου που θα παράγει  εργατικό δυναμικό φτηνό, χωρίς δικαιώματα, αλλά καταρτισμένο με εκείνες τις χρηστικές δεξιότητες που απαιτεί το κεφάλαιο για αύξηση της κερδοφορίας του.
          Στο εισαγωγικό σημείωμα της έκδοσης αναφέρεται με σαφήνεια ότι «έχοντας ως γνώμονα τη στρατηγική της Λισσαβόνας σύμφωνα με την οποία, η εκπαίδευση χρειάζεται να αποτελέσει τον κινητήριο μοχλό για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Ευρώπης, τα Κράτη-Μέλη προχωρούν σε μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης προκειμένου να επιτύχουν τον συγκεκριμένο στόχο. Υπό αυτό το πρίσμα, η μελέτη των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων καθίσταται επιβεβλημένη, καθώς φέρνει στο φως αφ’ ενός μεν τις καλές πρακτικές που θα πρέπει να υιοθετηθούν αφετέρου δε τις αδυναμίες που θα πρέπει να εξαλειφθούv».
          Έτσι, στην ετήσια έκδοση  «Αριθμοί-κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη – 2009», ουσιαστικά και τυπικά καταγράφεται ο βαθμός προσαρμογής των κρατών - μελών στα παρακάτω μέτρα-στόχους που έχει εδώ και χρόνια θέσει η ΕΕ: Αυξημένη αυτονομία των σχολών σε συνδυασμό με αύξηση της εξωτερικής αξιολόγησης, δίδακτρα (οι σπουδαστές καλούνται να  συμβάλλουν στη χρηματοδότηση του κόστους των σπουδών τους όπως ήδη γίνεται σε 16 χώρες), δημιουργία μηχανισμών χρηματοδότησης από διαφοροποιημένες πηγές, αυστηρότερες διαδικασίες επιλογής  για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και περιορισμός του αριθμού των εισακτέων, αποκέντρωση της εκπαίδευσης με διαφοροποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, του περιεχομένου της γνώσης που λαμβάνουν οι μαθητές,  γενίκευση και αύξηση των τροφείων στην προσχολική αγωγή, σπάσιμο των σπουδών των Ανώτατων σχολών.

Ο ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ “PISA”
Αν όμως οι παραπάνω συνταγές του Ο.Ο.Σ.Α και της Ε.Ε. στοχεύουν στις «δομές και τις υποδομές» του εκπαιδευτικού συστήματος, ο γνωστός διεθνής διαγωνισμός PISA (3) στοχεύει στο «περιεχόμενο» της εκπαίδευσης. Χέρι – χέρι ο διεθνής διαγωνισμός PISA επιχειρεί με όχημα τα πορίσματά του (μέσα από τον έλεγχο των αναγνωστικών, μαθηματικών και φυσικών ικανοτήτων των μαθητών) να προσανατολίσει την σχολική εκπαίδευση σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Στην πράξη οι στόχοι του προωθούν αντί της γνώσης τη δεξιότητα. Για να πάει καλά μια χώρα στο διαγωνισμό πρέπει οι μαθητές της να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, ενώ στις Φυσικές επιστήμες να μην έχουν εμβαθύνει στο γιατί αλλά στο πώς. Έτσι, το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει, προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, να τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.
Όπως γίνεται κατανοητό η κατάταξη της χώρας μας στις τελευταίες θέσεις χρησιμοποιείται ως τεκμήριο από όποιον θέλει είτε να κατακρίνει την εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων είτε να κατακεραυνώσει συνολικά τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία της εκπαίδευσης (δασκάλους, καθηγητές, γονείς, μαθητές) για την πλημμελή άσκηση των καθηκόντων τους.

ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΜΕΝΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΕΡΑ
Είναι φανερό ότι ο κυρίαρχος σχεδιασμός της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης στοχεύει ευθέως στη διατύπωση νέας πρότασης για το μοντέλο του σχολείου και του μαθητή / εκπαιδευτικού. Το σχολείο των «εκπαιδεύσιμων» στην κοινωνία των «απασχολήσιμων» είναι αδύνατο να λειτουργήσει αν δεν μεταλλαχθούν τα «υποκείμενά» του. Από τη μια το φτηνό, ιδιωτικοποιημένο και «αποδοτικό» σχολείο χρειάζεται υποταγμένους και άβουλους εκπαιδευτικούς, χειραγωγημένους, με σχέσεις εργασίας τις οποίες καθορίζει η ανασφάλεια, οι εξετάσεις και το ρουσφέτι. Από την άλλη, η κυρίαρχη μορφωτική προτεραιότητα της νεοφιλελεύθερης αναδιάρθρωσης για τη διαμόρφωση - αξιοποίηση των εργαζομένων, στηρίζεται σε ένα είδος γενικής μόρφωσης το οποίο δεν καλλιεργεί και δεν αναπτύσσει την συνθετική - αναλυτική σκέψη, δεν δίνει τις βάσεις για την ερμηνεία της κοινωνίας και του κόσμου.

Αλλά ας δούμε αναλυτικά
          Τόσο στην Έκθεση του ΟΟΣΑ “Greece - Economic Surveys – 2009” όσο και στην Έκδοση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ««Αριθμοί-κλειδιά της εκπαίδευσης στην Ευρώπη – 2009» τονίζεται η ανάγκη να αυξηθούν οι πηγές χρηματοδότησης πέρα από τη δημόσια χρηματοδότηση. Και για τους δυο οργανισμούς τα δίδακτρα είναι μια ευρέως διαδεδομένη μορφή ιδιωτικής συμμετοχής που έχει εγκριθεί σε 16 χώρες. Στην Έκθεση της Ευρυδίκης επισημαίνεται ότι μέχρι στιγμής τα δίδακτρα στις προπτυχιακές σπουδές έχουν υιοθετηθεί ως βασικός μοχλός ιδιωτικής χρηματοδότησης σε 16 κράτη και ότι το ύψος τους ποικίλλει, από τα 1.060 ευρώ ετησίως στην Ισπανία, τα 1.496 ευρώ στην Ολλανδία, στα 3.869 στην Αγγλία και τα 8.601 στη Λετονία.
          Στη χώρα μας μέχρι σήμερα δίδακτρα υπάρχουν μόνο στα περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα και η κυρίαρχη τάση είναι η επέκτασή τους σε όλο το εύρος των μεταπτυχιακών σπουδών. Ωστόσο, η απουσία φοιτητικής μέριμνας, επιβαρύνει εδώ και αρκετά χρόνια ένα μεγάλο μέρος των προπτυχιακών φοιτητών κυρίως αυτούς που σπουδάζουν εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας (πάνω από 100.000 συνολικά. Το κόστος σε αυτές τις περιπτώσεις κυμαίνεται από 6-10.000 ευρώ ετησίως για την κυρίως κάλυψη της στέγης και της σίτισης καθώς η κρατική φοιτητική μέριμνα καλύπτει μόνο το 10% περίπου των αναγκών.
          Το ζητούμενο για τη μορφωτική αντίληψη της νεοφιλελεύθερης αναδιάρθρωσης δεν είναι η σύνθεση των γνώσεων, η κατανόηση της κοινωνίας και του κόσμου, πολύ περισσότερο δεν είναι η ανάπτυξη δυνατοτήτων για την αλλαγή της κοινωνίας. Tο εκπαιδευτικό σύστημα, στο πλαίσιο αυτό, ενδιαφέρεται να δώσει στον κάθε μαθητή όχι παιδεία, αλλά "θραύσματα γνώσης", ένα "κουτί πρώτων βοηθειών", "βασικές δεξιότητες" με τις οποίες θα μπορεί να πλοηγηθεί στην αγορά εργασίας.  Όμως, η εκπαίδευση των δεξιοτήτων και ο κατακερματισμός της γνώσης παίζει και ένα σημαντικό ιδεολογικό ρόλο. O εργαζόμενος εκτός από δεξιότητες πρέπει να είναι και πειθήνιος σε ό,τι υπαγορεύει η εργοδοσία και η κυρίαρχη ιδεολογία.

 ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

                1.  Η Έκθεση “Greece - Economic Surveys – 2009” που παρουσιάστηκε στο Παρίσι τον Ιούλιο του 2009 είναι 156 σελίδες και αγγίζει όλες τις πτυχές της οικονομικής ζωής. Μπορεί να την διαβάσει κανείς στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://oberon.sourceoecd.org/upload/1009151etemp.pdf 
                2. Σύμφωνα με τις διακηρύξεις του «το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ (www.Eurydice.org) είναι το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για την Εκπαίδευση. Αποστολή του Δικτύου είναι η μελέτη και παρακολούθηση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η συλλογή και ηλεκτρονική διαχείριση των πληροφοριών και η διάδοση των αποτελεσμάτων. Εκπονεί συγκριτικές μελέτες για τα εκπαιδευτικά συστήματα και για θέματα κοινού ενδιαφέροντος σε κοινοτικό επίπεδο, αναπτύσσει χρήσιμους δείκτες για τους αρμόδιους για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής και διαχειρίζεται μια μεγάλη βάση δεδομένων για τα εκπαιδευτικά συστήματα» (Αριθμοί-Κλειδιά για την Εκπαίδευση 2009 - Ελληνική Μονάδα του Δικτύου "Ευρυδίκη")
Στο δίκτυο Eurydice περιλαμβάνονται οι 31 χώρες που συμμετέχουν στο κοινοτικό πρόγραμμα δια βίου εκπαίδευσης και κατάρτισης (τα κράτη μέλη της ΕΕ, τα κράτη μέλη του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου και η Τουρκία). Ο συντονισμός και η διαχείρισή του αναλαμβάνονται από τον Εκτελεστικό Οργανισμό Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Θεμάτων και Πολιτισμού που εδρεύει στις Βρυξέλλες, ο οποίος συντάσσει τις εκδόσεις του και χειρίζεται τις βάσεις δεδομένων του.
                3. Ο όρος PISA είναι το ακρωνύμιο στην Αγγλική γλώσσα του Διεθνούς Προγράμματος Αξιολόγησης των Μαθητών  ("Programme for International Student Assessment"). Το πρόγραμμα PISA είναι πρόγραμμα του ΟΟΣΑ (συμμετέχουν περίπου 60 χώρες από όλο τον κόσμο) το οποίο, σύμφωνα με τις διακηρύξεις του οργανισμού «διερευνά την ικανότητα δεκαπεντάχρονων μαθητών να χρησιμοποιούν γνώσεις και δεξιότητες σε βασικά γνωστικά πεδία, όπως στην κατανόηση κειμένου, στα μαθηματικά, στις φυσικές επιστήμες. Επιπλέον διερευνά την ικανότητα των μαθητών να αναλύουν, να επιχειρηματολογούν αλλά και να εκφράζονται αποτελεσματικά, όταν μελετούν, ερμηνεύουν και επιλύουν προβλήματα της καθημερινής ζωής».
                Η  επίσημη έναρξη του στα μέσα της δεκαετίας του 1990 έγινε το 1997. Κάθε κύκλος έρευνας του Προγράμματος PISA έχει τρεις φάσεις. Η πρώτη φάση του Α’ κύκλου έρευνας πραγματοποιήθηκε το 2000, η δεύτερη φάση το 2003 και η τρίτη φάση το 2006. Η έναρξη του Β’ κύκλου έγινε το 2009 και είναι η πρώτη φάση του Β’ κύκλου. Οι επόμενες φάσεις του ίδιου κύκλου θα γίνουν το 2012 και το 2015.
                Το Πρόγραμμα PISA χρηματοδοτείται αποκλειστικά από τις άμεσες εισφορές των χωρών που συμμετέχουν, μέσω του Υπουργείου Παιδείας της κάθε χώρας.

Read more

Οι απολύσεις των ΔΥ θα γίνουν μετά τις μειώσεις των μισθών….



Όπου έχει μπει το ΔΝΤ, ένα από τα πρώτα μέτρα που έχει ληφθεί ήταν η απόλυση εκατοντάδων χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων. Όπως όμως έχουν αντιληφθεί οι πάντες, από την αρχή της έλευσης του ΔΝΤ στην Ελλάδα, το ΠΑΣΟΚ έχει καταβάλει τεράστιες προσπάθειες για να αποφύγει τις απολύσεις των δημοσίων υπαλλήλων και μάλιστα τέτοιου αριθμού που θα μείωνε δραστικά το μισθολογικό κόστος του δημοσίου. Παρά τις απαιτήσεις της τρόικας για απολύσεις πολλών χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων, το ΠΑΣΟΚ απέφευγε μέχρι τώρα  τις απολύσεις υποσχόμενο ότι θα βρει, ως αντιστάθμισμα, τρόπους αύξησης των δημοσίων εσόδων. 
Όμως όχι μόνο δεν αυξήθηκαν τα έσοδα, παρά την εξοντωτική φορολογία, αλλά ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν νέοι οργανισμοί κ.λ.π. (41 τον αριθμό) και αυξήθηκαν οι δημόσιες δαπάνες. Επομένως το δημόσιο έλλειμμα… είναι αδύνατο να μειωθεί και η ανάγκη για όλο και περισσότερα δανεικά αυξάνεται οδηγώντας την Ελλάδα μόνιμα στην υποδούλωση, στην εξάρτηση και στην διάλυση.
Γίνεται πλέον αντιληπτό, ακόμα και από  τους σκληροτράχηλους επαγγελματίες Έλληνες σοσιαλιστές ότι η διατήρηση του κρατικοδίαιτου σοσιαλιστικού καθεστώτος τους με δανεικά άρχισε να δυσκολεύει επικίνδυνα. Εξάλλου το ΔΝΤ, βλέποντας την απροθυμία της κυβέρνησης για περιορισμό του Δημοσίου, εκδήλωσε την επιθυμία αποχώρησης. 
Αντιλαμβάνονται λοιπόν όλοι στο ΠΑΣΟΚ, ότι ήρθε η δύσκολη ώρα των απολύσεων των δημοσίων υπαλλήλων. Η δύσκολη ώρα να περιορίσουν την εκλογική τους πελατεία και το καθεστώς τους.
Πότε θα γίνει αυτό;;
Εκτιμούμε πως θα γίνει αφού πρώτα μειωθούν οι μισθοί όλων των δημοσίων υπαλλήλων, όπως το είχαμε πιθανολογήσει και παλιότερα, ώστε να επιτευχθεί διπλό όφελος. Αφενός να υπάρξει όφελος από τις απολύσεις και αφετέρου να υπάρξει όφελος από τις μειώσεις των μισθών εκείνων που θα απομείνουν, χωρίς μάλιστα να διανοηθούν να διαμαρτυρηθούν, αν δεν θέλουν να χάσουν τη δουλειά τους.
Read more

Eπιδρομή και συλλήψεις στα γραφεία S&P και Moody's στην Ιταλία

ImageΣτις σοβαρές χώρες, όταν θίγεται η ίδια η κρατική υπόσταση δεν κραυγάζουν ότι "Απωλέσαμε την εθνική μας κυριαρχία", αλλά δρούν ενεργητικά για να μην υπάρξει καμία αμφισβήτηση επ'αυτού: Έφοδο στα γραφεία των οίκων αξιολόγησης Standard and Poor’s και Moody’s στη Ρώμη πραγματοποίησαν οι ιταλικές Αρχές μετά τις καταγγελίες που υποβλήθηκαν σε καταναλωτικές οργανώσεις για την αναταραχή στις χρηματοπιστωτικές αγορές.
Όπως ανέφερε εισαγγελέας μιλώντας σε τηλεοπτικό δίκτυο, οι πρόσφατες εκθέσεις των οίκων και οι αξιολογήσεις τους συνιστούν αποτυχημένες εκτιμήσεις σχετικά με την οικονομία της χώρας.
Οι δικαστικές Αρχές ανέφεραν ακόμη ότι κατέσχεσαν έγγραφα. Ακόμη, ερευνώνται οι δραστηριότητες τριών στελεχών της S&P και ενός από τη Moody’s.

Τις καταγγελίες είχαν διατυπώσει στα αρμόδια όργανα καταναλωτές που υποστήριξαν ότι οι αρνητικές και απαισιόδοξες εκτιμήσεις των οίκων προκάλεσαν την μεγάλη μείωση της τιμής των μετοχών.

«Έχουν χάσει κάθε αξιοπιστία», δήλωσε για τους οίκους επικεφαλής καταναλωτικής οργάνωσης

Από την πλευρά της η S&P μιλά για αβάσιμες κατηγορίες, ενώ η Moody’s επισημαίνει ότι συνεργάζεται με τις Αρχές.
Η Ιταλία έχει βρεθεί τις τελευταίες εβδομάδες και ιδιαίτερα τις τελευταίες ημέρες στο επίκεντρο κερδοσκοπικών πιέσεων που έχουν οδηγήσει στα ύψη τα επιτόκια δανεισμού, ενώ έχουν καταβαραθρώσει το Χρηματιστήριο του Μιλάνου.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το πείραμα είναι ενδιαφέρον. Πρώτοι φορά οι διεθνείς οίκοι βρίσκονται ενώπιον μιας τέτοιας άμεσης αντίδρασης...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Read more

Δεν θα ξαναπούμε τίποτε για την πισίνα του κ.Παπακωνσταντίνου


Παπακωνσταντίνου: «Αν ξαναπείτε για την πισίνα μου, θα καταφύγω στη δικαιοσύνη!» Δεν πρόκειται να πούμε για την πισίνα σου κ. Παπακωνσταντίνου, αφού δε μας επιτρέπεις να πούμε για την πισίνα σου. Αρκετά ασχοληθήκαμε με την πισίνα σου, έχουμε κι άλλα προβλήματα πέρα από την πισίνα σου… Κάνεις λάθος αν νομίζεις ότι το μόνο που μας απασχολεί είναι η πισίνα σου, δικό σου είναι το πρόβλημα, δικιά σου και η πισίνα σου…

Ρε, δεν πας στο διάολο κι εσύ και η πισίνα σου….

ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ
http://taxalia.blogspot.com/2011/08/blog-post_06.html
Read more

Χωρίς καθηγητές, χωρίς βιβλία τα σχολεία το Σεπτέμβριο

Read more

Προβλήματα στις κρίσεις των διευθυντών σχολείων



Της Στελίνας Μαργαριτίδου

Σωρεία προβλημάτων καθώς και ενστάσεων έχει προκαλέσει η διαδικασία επιλογής των νέων διευθυντών σχολικών μονάδων που άρχισε στις αρχές του καλοκαιριού το υπουργείο Παιδείας.
Οι διαμαρτυρίες που κατατίθενται υψώνονται... βουνά στα αρμόδια γραφεία του υπουργείου, ενώ ένας υποψήφιος διευθυντής έχει προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια καταγγέλλοντας "σειρά παραβάσεων, παρατυπιών και παρανομιών κατά τη διαδικασία της συνέντευξης από τα μέλη του συμβουλίου επιλογής". Σε δημοτικό σχολείο της Σαντορίνης ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων έβαλε λουκέτο διαμαρτυρόμενος για την "άδικη απόφαση του συμβουλίου επιλογής διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Κυκλάδων, με την οποία δεν ανανεώθηκε η θητεία τού μέχρι πρότινος διευθυντή".
Πέρα από τα ευτράπελα, όμως, που αναδεικνύονται τις τελευταίες ημέρες, όλοι παραδέχονται πως η διαδικασία επιλογής διευθυντών κυριολεκτικά στήθηκε στο παρά πέντε και με ιδιαίτερη προχειρότητα για ένα τόσο δύσκολο και ποικιλόμορφο εγχείρημα.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, επανεξετάζονται και διασταυρώνονται οι τίτλοι όλων των μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών των υποψήφιων διευθυντών. Σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να εξεταστούν 132 μεταπτυχιακά και 42 τίτλοι διδακτορικών διατριβών, γεγονός που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και σίγουρα περισσότερο χρόνο. Με αυτές τις καθυστερήσεις όμως και ενώ βαίνουμε προς τα μέσα του Αυγούστου, είναι τελικά αμφίβολο κατά πόσο η διαδικασία τοποθετήσεων νέων διευθυντών σχολικών μονάδων θα ολοκληρωθεί πριν από τις αρχές Σεπτεμβρίου, που ανοίγουν τα σχολεία.
"Η όλη διαδικασία είναι σωστή. Θα έπρεπε όμως να είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Τουλάχιστον θα μπορούσε να παραταθεί η θητεία των διευθυντών μέχρι το τέλος του χρόνου και αμέσως μετά να ξεκινήσει η διαδικασία των κρίσεων", επισημαίνει ο Κώστας Ανθόπουλος, διευθυντής του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, αιρετός στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, 4/8/2011
Read more

Ταξίδι στο χρόνο

Δεν έχει εισαχθεί τίτλος

Ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο με την βοήθεια των πρωτοσέλιδων τίτλων έγκυρων εφημερίδων για να καταλάβουμε ότι άλλα έλεγε πριν, και άλλα λεει τώρα ο κ. Γ. Παπανδρέου
 Σε όλες τις εικόνες πατάτε για μεγέθυνση

21 Φεβρουαρίου 2007




Άρπα - κόλλαη μεταρρύθμιση στην Παιδεία. Για πυροτέχνημα μιλάει ο Γιώργος.

Σήμερα η μεταρρύθμιση είναι ... θεόπνευστη !


15 Μαρτίου 2008





Δίνονται αυξήσεις  3,3 %αλλά είναι ψαλίδι και σκληρή πολιτική. Σήμερα  οι περικοπές και οι μειώσεις είναι αναγκαίες.


27 Μαρτίου 2008





Μπλόκο στο νέο ασφαλιστικόΠρόταση δυσπιστίας καταθέτει ο Γιώργος και μιλάει για ξεπούλημα και υπονόμευση των συντάξεων.

Σήμερα ξέρετε τι κάνει ...



8 Ιουνίου 2006



Geoffrey ζητάει επέκταση χωρικών υδάτων και προσφυγή στη Χάγη με μόνο ζήτημα την υφαλοκρηπίδα.

Τι 
έκανε τελικά ξέρετε ;


28 Ιουλίου 2006




Οι αυξήσεις  σε κινητά και τσιγάρα ήταν ΦΟΡΟ-ΑΜΟΚ. Σήμερα είναι εθνική ανάγκη ..


27 Δεκεμβρίου 2006




Ο περιορισμός του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, τότε ήταν τρικ
Σήμερα είναι σωτήρια παρέμβασητου Γιώργου και της κυβέρνησής του.

Πηγή: korinthix.blogspot.com
http://www.parapolitika.gr/ArticleDetails/tabid/63/ArticleID/218300/Default.aspx
Read more

Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Γιαούρτωσαν τον Πρετεντέρη στην Αντίπαρο


Γιαούρτωσαν τον Πρετεντέρη στην Αντίπαρο
Τη βόλτα του στα σοκάκια της Αντιπάρου έκανε αμέριμνος τα ξημερώματα ο γνωστός δημοσιογράφος, Γιάννης Πρετεντέρης.
 Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του BriefingNews στις 02:15 σήμερα μια νεαρή τουρίστρια – της οποίας το αίμα μάλλον «έβραζε» από αγανάκτηση – μόλις τον εντόπισε μέσα στο πλήθος, χωρίς να διστάσει, αφού προμηθεύτηκε γιαουρτάκι και αυγουλάκι… του τα πέταξε…
 
Ο κ. Πρετεντέρης, χωρίς να αντιδράσει, αφού άκουσε και τον σχετικό «εξάψαλμο» τα μάζεψε και έφυγε. Αυτόπτες μάρτυρες μας είπαν ότι δεν έβγαλε ούτε «κιχ».
Read more

ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ «ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΤΣΑΤΣΟΥ» ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ των ΑΙΩΝΩΝ…ΑΝΟΙΧΤΟ…!!!





Ο ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ ΒΡΗΚΕ ΤΟΝ ΒΕΝΙΖΕΛΟ και ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΩΣ ΝΕΑ… ΑΦΕΝΤΙΚΑ και ΠΡΟΣΤΑΤΕΣ…!!!
ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ «ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΤΣΑΤΣΟΥ» ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ των ΑΙΩΝΩΝ…ΑΝΟΙΧΤΟ…!!!

Πρώτα χυδαιολογούσε από το Τ/Α για τον Βενιζέλο και καταφερόταν με μένος εναντίον των Τραπεζών, λέγοντας ότι κέρδιζαν είς βάρος του Ελληνικού λαού.!
Τώρα --και αφού τη μία μέρα είναι με τον Σαμαρά την άλλη με το Πασοκ, ψηφίζει το Μνημόνιο, γίνεται ένθερμος υποστηρικτής (με δηλώσεις του στην Δημόσια τηλεόραση 10-3-2010) του Δ.Ν.Τ. και πάντα «πρόθυμος» σε όλες τις δύσκολες στιγμές της Κυβέρνησης να την στηρίξει— επειδή έχει ανάγκη την Κυβερνητική κοινοβουλευτική πλειοψηφία* , βρήκε προστασία στον Βενιζέλο…!!!
Καταφέρεται δήθεν κατά της Κυβερνητικής πολιτικής, όμως από την άλλη «γλύφει» εμετικά τον Βενιζέλο και τον προτείνει, --όπως χθές —ακόμη και για Πρωθυπουργό…
Μάλιστα για να στηρίξει το αφεντικό του, πού απενοχοποίσε τον εαυτόντου πού κατά παράβαση του χρηματοδότησε την Proton Bank και τον Λαυρεντιάδη πού κατηγορούνται για απάτη --ως γνήσιος «πολιτικός τσάτσος—πήρε και το… μέρος των Τραπεζών λέγοντας ουσιαστικά ότι:
«Αν καταρρεύσει η Τράπεζα (Ακόμη και αν διαπράττει απάτη), πρέπει να την προστατεύσουμε διότι θα καταρρεύσει το Τραπεζικό σύστημα…!!!
Τις κωλοτούμπες και αρλούμπες Καρατζαφέρη μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ στις φωτο και τα κείμενα από την Ελευθεροτυπία.
Υ.Γ.*
Γιατί έχει ο Καρατζαφέρης ανάγκη την Κυβερνητική πλειοψηφία και την «νομική κάλυψη» και συνηγορία του Βενιζέλου θα το μάθετε σε ένα μήνα…
Read more

Μόλις ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών οι ταξιτζήδες ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους! -ΤΥΧΑΙΟ;




Μετά από μαραθώνια συνεδρίαση οι ταξιτζήδες έληξαν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους!
Με ψήφους 13 υπέρ της αναστολής και 6 κατά, οι ιδιοκτήτες ταξί αποφάσισαν ότι δεν θα συνεχίσουν την απεργία τους,η οποία κράτησε για περισσότερες από 3 εβδομάδες και ταλαιπώρησε κόσμο και κοσμάκη ενώ προκάλεσε έμφραγμα στον τουρισμό.
Η απεργία των ταξιτζήδων έληξε χωρίς να κερδίσουν τίποτα,πλην της υπόσχεσης των περιφερειαρχών ότι δεν θα υπογράψουν νέες άδειες ταξί μέχρι να οριστικοποιηθεί το νομοσχέδιο Ραγκούση!

Ομως όλες αυτές τις μέρες που έκαναν άνω κάτω τη χώρα στη Βουλή συζητούσαν το πολυνομοσχέδιο του Βενιζέλου που συμπτωματικά υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής μία μέρα πριν!

Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών αφορά συνταξιοδοτικά θέματα, την προώθηση του τουρισμού (καταλύματα και περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης), φορολογικές διατάξεις, την ρύθμιση της αγοράς των παιγνίων, καθώς και θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών (μισθώματα, ανάκτηση παρανόμων κρατικών ενισχύσεων, ελεγκτικές εταιρείες εντοπισμού περιουσιακών στοιχείων κλπ).Στο νομοσχέδιο συμπεριελήφθησαν και οι τροπολογίες, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν η πολυσέλιδη που αφορά τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις φορέων του Δημοσίου και η τροπολογία περικοπής των επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων.Ενα νομοσχέδιο σκούπα,που σαρώνει δημόσιο και ιδιωτικό τομέα κι όμως υπερψηφίστηκε χωρίς ν' ανοίξει ρουθούνι και χωρίς ο κόσμος να μάθει τι μαγείρεψαν οι "επαΐοντες" πίσω από την πλάτη του.

Αυτή τη σύμπτωση και πόσο ΤΥΧΑΙΑ ήταν ας την κρίνει ο καθένας μόνος του!
Εμείς απλά θα ξαναγράψουμε πως οι ταξιτζήδες χρησιμοποιήθηκαν για τον αποπροσανατολισμό του κόσμου  κι ο Ραγκούσης μόνο τρελός δεν ήταν που άνοιξε το θέμα τους στην καρδιά του καλοκαιριού.
Μπροστά στην πρεμούρα τους να περάσει το πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου δεν λογάριασαν ούτε τις επιπτώσεις της απεργίας  των ταξί στον Ελληνικό τουρισμό.
Read more

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2011-2012.

ΔΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2011-2012:

http://e-aitisi.sch.gr/
Read more

Α.ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ «… το γιοφύρι της Άρτας»


Α.ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ «… το γιοφύρι της Άρτας»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Η διαδικασία της επιλογής των Διευθυντών και των Σχολικών Συμβούλων μοιάζει φέτος «με το γιοφύρι της Άρτας». Κάθε μέρα αλλάζουν οι εγκύκλιοι της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης κατά το δοκούν, και ενώ ολοκληρώνεται η μία διαδικασία την ημέρα, το βράδυ ανατρέπεται από άλλη εγκύκλιο».
Τα παραπάνω τονίζει με σημερινή δήλωση ο τομεάρχης παιδείας της ΝΔ Α. Σπηλιωτόπουλος και σημειώνει:«Ο εμπαιγμός, η παλινωδία και η στόχευση να επιτευχθεί συγκεκριμένο αποτέλεσμα της εξυπηρέτησης των «ημετέρων», δεν έχει τέλος σχετικά με την επιλογή των Διευθυντών των σχολείων Α΄βαθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης.
Αιφνιδιαστικά, χθες το βράδυ, επειδή δεν τους έβγαινε, άλλαξαν την εγκύκλιο για τις δηλώσεις επιλογής των Διευθυντών σχολικών μονάδων και αφού έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Διευθυντών από τα Συμβούλια Επιλογής.
Είναι εμφανές ότι δεν ξέρουν πλέον τι υπογράφουν στο Υπουργείο Παιδείας.
Η διαδικασία της επιλογής των Διευθυντών και των Σχολικών Συμβούλων μοιάζει φέτος «με το γιοφύρι της Άρτας». Κάθε μέρα αλλάζουν οι εγκύκλιοι της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης κατά το δοκούν, και ενώ ολοκληρώνεται η μία διαδικασία την ημέρα, το βράδυ ανατρέπεται από άλλη εγκύκλιο.
Πολύ φοβούμαστε ότι, με τέτοιες απαράδεκτες λογικές, σε συνδυασμό με την αναστάτωση και το αλαλούμ που έχουν προκληθεί, θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια στη διάλυση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».
Read more

Και Σύμβουλοι της υπ. Παιδείας υποψήφιοι Σχολικοί Σύμβουλοι


Και Σύμβουλοι της υπ. Παιδείας υποψήφιοι Σχολικοί Σύμβουλοι
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Το esos  διαβάζοντας των αξιολογικό πίνακα των σχολικών Συμβούλων διαπίστωσε ότι Σύμβουλοι της υπουργού Παιδεία είναι και υποψήφιοι Σχολικοί Σύμβουλοι.
Για λόγους ευθιξίας και δεοντολογίας θα έπρεπε τουλάχιστον τα  στελέχη της υπουργού Παιδείας να επιλέξουν ή θα είναι σύμβουλοί της ή θα παραμείνουν στη διαδικασία να επιλεγούν Σχολικοί Σύμβουλοι.
Το esos δεν αμφισβητεί το αδιάβλητο της διαδικασίας , αλλά όταν είσαι Σύμβουλος υπουργού οι κρίνοντες μπορεί να επηρεαστούν ακούγοντας και μόνο την ιδιότητα του Συμβούλου της υπουργού.
Read more

ΝΕΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ....ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΜΕΧΡΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ! ΜΕΧΡΙ ΑΥΡΙΟ ΔΕ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ!! ΙΣΩΣ ΕΡΘΕΙ ΝΕΑ!!

Read more

Δίχως τέλος το κυβερνητικό αλαλούμ στις επιλογές Διευθυντών Σχολικών Μονάδων



Πρωτοφανή, τραγικά γεγονότα συμβαίνουν στην εκπαίδευση που υποβαθμίζουν τη νοημοσύνη των εκπαιδευτικών.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αφού:
*      πρώτα «έστησε» συμβούλια με κομματικούς «φίλους», προκειμένου να εκτελέσουν τις εντολές της.
*      αυταρχικά και παράνομα απέκλεισε τους υποψηφίους σχολικούς συμβούλους από το δημοκρατικό τους δικαίωμα, να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών σχολικών μονάδων.
*      τιμώρησε τους συναδέλφους που ασχολούνται με τα κοινά (συνδικαλιστικές και εκλεγμένους στους ΟΤΑ)  να καταλάβουν θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων.
*      καρατόμησε τους «μη αρεστούς» και ενώ αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, με νέα εγκύκλιο του αλλάζει τους όρους επιλογής, γεγονός πρωτοφανές και προκλητικό που κρύβει σκοπιμότητες προς όφελος των «ημετέρων».
Η Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε. καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για την προχειρότητα, σκοπιμότητα, αλαζονεία και τον αυταρχισμό που τη διακρίνει σε όλη τη θητεία της και ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, με αποκορύφωμα τις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών σχολικών μονάδων και Σχολικών Συμβούλων).
Την καλούμε να σταματήσει τις προκλητικές, παράνομες, παρεμβάσεις της, που προσβάλλουν τον εκπαιδευτικό κόσμο και καταστρατηγούν αρχές και θίγουν τα ιδανικά της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της ισονομίας.
Την καλούμε την ύστατη αυτή στιγμή, να επιδείξει στοιχειώδη σοβαρότητα και να πάρει πίσω τις παράνομες «εγκυκλίους της ντροπής», να δώσει τέλος στο ανοσιούργημα, που η ίδια δημιούργησε και να σεβαστεί τις αρχές της ισονομίας και της αξιοκρατίας που κατ’ εξακολούθηση καταπατά.
Τέλος καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ και το σύνολο των συναδέλφων, να καταγγείλουν την αντιδημοκρατική και αντιδεοντολογική συμπεριφορά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και τους αιρετούς του Κλάδου να μη νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους, όλες αυτές τις παράνομες ενέργειες και να απέχουν από τη διαδικασία, μη αναγνωρίζοντας τις επιλογές της ντροπής και του κομματισμού.

Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Ο Πρόεδρος

Ο Γενικός Γραμματέας



Κόκκινος Χαράλαμπος

Ανδρουλάκης Μάνος
Read more