Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Κεντρικό θέμα στο Spiegel online τα επεισόδια στη Θεσσαλονίκη

foties.jpg
Ενώ επαναφέρει στην εντυπη έκδοσή του τα σενάρια για χρεοκοπία στην Ελλάδα έχει τώρα κεντρικό θέμα στην online εκδοσή του τα επεισόδια στη Θεσσαλονίκη
παπατζήδες
http://olympia.gr/2011/09/10/%ce%ba%ce%b5%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%ce%b8%ce%ad%ce%bc%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf-spiegel-online-%cf%84%ce%b1-%ce%b5%cf%80%ce%b5%ce%b9%cf%83%cf%8c%ce%b4%ce%b9%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%b7/
Read more

Εργασιακά δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.-ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ

Αρ. Πρωτ:71                                                                Αθήνα  31/08/2009
                                                                                          Προς
                                                                    Τα Δ.Σ. των  Συλλόγων Εκπ/κών Π.Ε.

Θέμα : Εργασιακά δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Συνάδελφοι,
Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επικαιροποιεί την περσινή απόφασή του (αρ.πρωτ. 1384/18-10-08) για τα εργασιακά δικαιώματα των εκ/κών και σας καλεί να ενημερώσετε γι'αυτό τους συναδέλφους των σχολείων σας. Συγκεκριμένα:

1. Ωράριο Εκπαιδευτικών
  • Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2470/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 -Ι5 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω).
  • Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.
  • Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ' ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο( όχι όμως διδακτικό) (π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων.
  • Οι εγκύκλιοι της Διεύθυνσης Σπουδών που αναφέρονται σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/85. Οι συνάδελφοι καλούνται, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας. Ιδιαίτερα αρνητικοί πρέπει να είναι, όταν τους ζητείται να καλύπτουν ώρες εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που δεν έχουν καν τοποθετηθεί στα σχολεία (π.χ. Αγγλικών, Φυσικής Αγωγής) τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν αδιόριστοι. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ τους παρέχει πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη γι' αυτό.
  • Σε περίπτωση μακροχρόνιας απουσίας εκπαιδευτικού ειδικότητας είναι φανερό ότι πρέπει άμεσα να έρχεται στο σχολείο αναπληρωτής και σε καμία περίπτωση να μην αναλαμβάνουν με υπερωρία οι συνάδελφοι. Η ΔΟΕ σ' αυτές τις περιπτώσεις ζητά την αναμόρφωση του προγράμματος έως ότου έρθει αναπληρωτής. Το ίδιο ζητάμε και για την περίπτωση του καταργημένου προγράμματος «ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ». Επίσης, σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης από το ΠΥΣΠΕ, τότε καλύπτεται ο συνάδελφος με στάσεις εργασίας.
  • Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Για τις περιπτώσεις ολιγοήμερης απουσίας εκπαιδευτικού να αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων για την αναπλήρωση. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο. Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού τους, και αν συμβεί αυτό, να ζητούν γραπτή εντολή, ώστε να μπορούν να διεκδικήσουν υπερωρία. Βέβαια και στην περίπτωση της γραπτής εντολής από το ΠΥΣΠΕ (και μόνο) ο συνάδελφος μπορεί να κάνει στάση εργασίας για την οποία καλύπτεται από τη ΔΟΕ και από το Σύλλογο εκπαιδευτικών.
  • Οι στάσεις εργασίας σε «υποχρεωτική» υπερωρία, αφού δεν εντάσσονται ούτε στο υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο ούτε και στο εργασιακό ωράριο, δεν περικόπτονται από το μισθό του εκπαιδευτικού.
2. Υποχρεωτικές υπερωρίες
Ο μόνος υπεύθυνος για την ανάθεση υπερωριών (σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου) είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων. Σε άλλη περίπτωση μόνο με σύμφωνη γνώμη του ΠΥΣΠΕ μπορούν να ανατεθούν υπερωρίες εγγράφως και οριζόμενες συγκεκριμένα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είναι αντίθετο με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών και καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αναθέτουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε συναδέλφους. Καλούμε, επίσης, και τους αιρετούς των ΠΥΣΠΕ να μη συνηγορούν, σε καμιά περίπτωση, σε ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών.
Αν παρ' όλα αυτά ο Δ/ντής Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του ΠΥΣΠΕ, αναθέσει υποχρεωτικές υπερωρίες το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει συνεχείς στάσεις εργασίας για τη συνδικαλιστική κάλυψη των συναδέλφων.
3. Ολοήμερο Σχολείο
            Το Δ. Σ. της ΔΟΕ θεωρεί αυτονόητο τον υπολογισμό των ωρών σίτισης του ολοήμερου σχολείου στο διδακτικό ωράριο όλων των συναδέλφων που εργάζονται στα ολοήμερα, όπως συμβαίνει, και στα πιλοτικά, καθώς επίσης και το χωρισμό των τμημάτων, με βάση τις ηλικιακές ανάγκες των μαθητών και με ανώτερο όριο τους 25 μαθητές ανά τμήμα.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού από το Ολοήμερο Σχολείο θεωρεί απαραίτητο να καλύπτεται άμεσα η θέση από αναπληρωτή. Σε άλλη περίπτωση να γίνεται αναμόρφωση του προγράμματος.
4. Νηπιαγωγεία
Το θέμα των νηπιαγωγείων και των νηπιαγωγών και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη πίεση του Υπουργείου Παιδείας να θεσπίσει ¨πρωινή ζώνη¨, συνιστά ωμή παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Οι συναδέλφισσες νηπιαγωγοί θα πρέπει να εφαρμόσουν το πάγιο ωρολόγιο πρόγραμμα για τα Νηπιαγωγεία και να μην αποδεχθούν την καταστρατήγηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και την αύξηση του ωραρίου τους. Με απόφασή του το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τους καλύπτει κηρύσσοντας συνεχείς στάσεις εργασίας στην περίπτωση επιβολής αύξησης του ωραρίου τους από τη διοίκηση (πρωινή ζώνη 07:00 - 08:00, επιμήκυνση ωραρίου στα κλασικά και ολοήμερα τμήματα).
Για το ζήτημα των νηπιαγωγείων και των εργασιακών προβλημάτων των νηπιαγωγών το Δ. Σ. της ΔΟΕ έχει τοποθετηθεί αναλυτικά με σχετικές του αποφάσεις την περσινή χρονιά. Αυτό που πρέπει να γίνει όμως κατανοητό, είναι ότι τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών μας αφορούν όλους γιατί οποιαδήποτε μεταβολή σε αυτά θα μεταβάλλει γενικότερα και προς το χειρότερο τις εργασιακές κατακτήσεις όλων μας.
5. Η κατανομή των τάξεων γίνεται από το Σύλλογο Διδασκόντων του κάθε σχολείου (Ν.1566/85) και καμία παρέμβαση δεν μπορεί γίνει γι'αυτό ή για την υποχρεωτική επιβολή υλοποίησης προγραμμάτων από τα στελέχη Διοίκησης ή καθοδήγησης της εκπαίδευσης (Προϊσταμένους - Σχολ. Συμβούλους). Καλούμε τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων να  επιμένουν στις αποφάσεις τους. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. παρέχει γι αυτό πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη στους συναδέλφους.
6. Για όλα τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν στο σχολείο ο Σύλλογος Διδασκόντων οφείλει να συνεδριάζει και να τοποθετείται δημόσια για αυτά.

Read more

Θέμα : Εργασιακά δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.



ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
  
Αρ. Πρωτ:1211                                           Αθήνα 2/9/2010 
                                                                                                    Προς
                                                                    Τα Δ.Σ. των  Συλλόγων Εκπ/κών Π.Ε.
Θέμα : Εργασιακά δικαιώματα Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Συνάδελφοι,
Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., επικαιροποιεί την περσινή απόφασή του (αρ.πρωτ. 71/31-08-09) για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και σας καλεί να ενημερώσετε γι' αυτό τους συναδέλφους των σχολείων σας. Συγκεκριμένα:
1.  Ωράριο Εκπαιδευτικών
  • Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι απαραβίαστο και καθορίζεται από το Ν. 2517/97. (24 ώρες για όσους έχουν ως 10 χρόνια υπηρεσίας, 23 ώρες από 10 -Ι5 χρόνια, 22 ώρες από 15-20 χρόνια και 21 ώρες από 20 και πάνω).
  • Ο Ν. 1566/85 κάνει σαφή διάκριση μεταξύ εργασιακού και διδακτικού ωραρίου, ορίζοντας με σαφήνεια ότι οποιαδήποτε απασχόληση στην τάξη εντάσσεται σε διδακτικό ωράριο. Κατά συνέπεια σε καμία περίπτωση δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου.
  • Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού προσωπικού, ιδιαίτερα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς είτε κατά τη διάρκειά της, οι σύλλογοι διδασκόντων οφείλουν να διαμορφώσουν μεταβατικά προγράμματα που θα εκτείνονται όσο επιτρέπει το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που βρίσκονται στο σχολείο (π.χ. αν λείπει ειδικότητα θα σχολάνε στο 5ωρο κλπ). Το ίδιο θα συμβεί και στα 800 σχολεία με νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα, όπου οι σύλλογοι διδασκόντων σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να προχωρήσουν σε πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος με 7ωρα σε όλες τις τάξεις εφόσον λείπουν εκπαιδευτικοί. Σε περίπτωση «πιέσεων» από τη διοίκηση θα πρέπει οι συνάδελφοι του σχολείου να επιμένουν στη μη παραβίαση του διδακτικού τους ωραρίου και να ενημερώνονται αμέσως ο σύλλογος και η ΔΟΕ.
  • Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ' ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (όχι όμως διδακτικό) (άρθρο 13 παρ.8 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων, κλπ τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι παράνομη.
  • Οι εγκύκλιοι της Διεύθυνσης Σπουδών που αναφέρονται σε «απασχόληση» των μαθητών είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με το Ν. 1566/85. Οι συνάδελφοι καλούνται, εφόσον συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο, να αρνούνται την προφορική ανάθεση υποχρεωτικής υπερωρίας. Ιδιαίτερα αρνητικοί πρέπει να είναι, όταν τους ζητείται να καλύπτουν ώρες εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που δεν έχουν καν τοποθετηθεί στα σχολεία (π.χ. Αγγλικών, Φυσικής Αγωγής) τη στιγμή που χιλιάδες εκπαιδευτικοί παραμένουν αδιόριστοι.
  • Σε περίπτωση μακροχρόνιας απουσίας εκπαιδευτικού ειδικότητας είναι φανερό ότι πρέπει άμεσα να έρχεται στο σχολείο αναπληρωτής και σε καμία περίπτωση να μην αναλαμβάνουν με υπερωρία οι συνάδελφοι. Η ΔΟΕ σ' αυτές τις περιπτώσεις ζητά την αναμόρφωση του προγράμματος έως ότου έρθει αναπληρωτής. Το ίδιο ζητάμε και για την περίπτωση του καταργημένου προγράμματος «ΚΑΛΛΙΠΑΤΕΙΡΑ». Επίσης, σε οποιαδήποτε περίπτωση υποχρεωτικής ανάθεσης από το ΠΥΣΠΕ, τότε καλύπτεται ο συνάδελφος με στάσεις εργασίας.
  • Κανείς δεν υποχρεούται στα κενά του να «απασχολεί» με οποιοδήποτε τρόπο τμήματα, πέραν του υποχρεωτικού του διδακτικού ωραρίου. Για τις περιπτώσεις ολιγοήμερης απουσίας (μία ως δύο μέρες) εκπαιδευτικού να αποφασίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων για την αναπλήρωση , με τρόπο τέτοιο που να μην ανατίθεται καμία διδακτική ώρα πέραν του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου σε κανένα συνάδελφο. Κάθε απασχόληση σε τμήμα θεωρείται διδακτικό ωράριο.
  • Οι συνάδελφοι να μην εφαρμόζουν καμιά προφορική εντολή για κάλυψη ωραρίου πέραν του διδακτικού τους, και αν συμβεί αυτό, να ζητούν γραπτή εντολή, ώστε να μπορούν να προσβάλουν τη συγκεκριμένη παράνομη ανάθεση με κάθε τρόπο (συνδικαλιστικό, νομικό) και να μην την εφαρμόσουν. Βέβαια και στην περίπτωση της γραπτής εντολής από το ΠΥΣΠΕ (και μόνο) ο συνάδελφος μπορεί να κάνει στάση εργασίας για την οποία καλύπτεται από τη ΔΟΕ και από το Σύλλογο εκπαιδευτικών.
  • Οι στάσεις εργασίας σε «υποχρεωτική» υπερωρία, αφού δεν εντάσσονται στο υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο, δεν περικόπτονται από το μισθό του εκπαιδευτικού. «...Εξυπακούεται δε ότι αν οι στάσεις εργασίας γίνονται μέσα στο κανονικό διδακτικό ωράριο θα αφαιρεθούν αντίστοιχες αποδοχές από τοι κανονικό αυτό ωράριο. Αν οι στάσεις εργασίας γίνονται κατά το χρόνο του υπερωριακού διδακτικού ωραρίου είναι προφανές πως δε θα αφαιρεθούν αποδοχές του κανονικού ωραρίου, που αυτό έτσι κι αλλιώς προσφέρθηκε, απλώς δε θα πληρωθούν οι αποδοχές που θα έπαιρνε ο εκπαιδευτικός από την υπερωριακή εργασία», Γ. Δραγασάκης, Ωράριο Διδασκαλίας και Στάσεις Εργασίας, Αθήνα 25-6-2004, ΔΟΕ αρ. πρωτ. 1164, 28-6-04.
2.  Υποχρεωτικές υπερωρίες
Ο μόνος υπεύθυνος για την ανάθεση υπερωριών (σε εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου) είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων. Σε άλλη περίπτωση μόνο με σύμφωνη γνώμη του ΠΥΣΠΕ μπορούν να ανατεθούν υπερωρίες εγγράφως και οριζόμενες συγκεκριμένα.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είναι αντίθετο με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών και καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην αναθέτουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε συναδέλφους. Καλούμε, επίσης, και τους αιρετούς των ΠΥΣΠΕ να μη συνηγορούν, σε καμιά περίπτωση, σε ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών.
Αν παρ' όλα αυτά ο Δ/ντής Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του ΠΥΣΠΕ, αναθέσει υποχρεωτικές υπερωρίες το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει συνεχείς στάσεις εργασίας για τη συνδικαλιστική κάλυψη των συναδέλφων.
3.  Ολοήμερο Σχολείο
            Το Δ. Σ. της ΔΟΕ θεωρεί αυτονόητο τον υπολογισμό των ωρών σίτισης του ολοήμερου σχολείου στο διδακτικό ωράριο όλων των συναδέλφων που εργάζονται στα ολοήμερα, όπως συμβαίνει, και στα πιλοτικά, καθώς επίσης και το χωρισμό των τμημάτων, με βάση τις ηλικιακές ανάγκες των μαθητών και με ανώτερο όριο τους 25 μαθητές ανά τμήμα.
Το Δ.Σ. της ΔΟΕ σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού από το Ολοήμερο Σχολείο θεωρεί απαραίτητο να καλύπτεται άμεσα η θέση από αναπληρωτή. Σε άλλη περίπτωση να γίνεται αναμόρφωση του προγράμματος.
4. Νόμος 3848/2010
H ΔΟΕ έχει εκφράσει την αντίθεσή της και ζητά την κατάργηση του Ν.3848/2010. Καλεί τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν:
- Τη  συμμετοχή σε πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
- Να αναλάβουν υποχρεωτικές υπερωρίες.
- Να συναινέσουν σε αύξηση των μαθητών άνω των 25 ανά τμήμα
- Τις συμπτύξεις τμημάτων, τις παράνομες μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία
5.  Νηπιαγωγεία
Το θέμα των νηπιαγωγείων και των νηπιαγωγών και τα προβλήματα που προκύπτουν από τη πίεση του Υπουργείου Παιδείας να θεσπίσει ¨πρωινή ζώνη¨, συνιστά ωμή παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Οι συναδέλφισσες νηπιαγωγοί θα πρέπει να εφαρμόσουν το πάγιο ωρολόγιο πρόγραμμα για τα Νηπιαγωγεία και να μην αποδεχθούν την καταστρατήγηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και την αύξηση του ωραρίου τους. Με απόφασή του το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τους καλύπτει κηρύσσοντας συνεχείς στάσεις εργασίας στην περίπτωση επιβολής αύξησης του ωραρίου τους από τη διοίκηση (πρωινή ζώνη 07:00 - 08:00, επιμήκυνση ωραρίου στα κλασικά και ολοήμερα τμήματα).
Δεν αποδεχόμαστε τη μη εγγραφή των προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία και διεκδικούμε μαζί με τους γονείς τη δημιουργία επιπλέον τμημάτων ώστε να ΜΗΝ ΦΥΓΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ - νήπιο και προνήπιο - από το δημόσιο νηπιαγωγείο.
Σε περίπτωση απουσίας νηπιαγωγού, αν δεν αναπληρωθεί, δεν ενοποιούνται τα τμήματα αν ο αριθμός των νηπίων υπερβαίνει τα 25. Ενημερώνεται άμεσα ο τοπικός Σύλλογος προκειμένου να παρέμβει.
Για το ζήτημα των νηπιαγωγείων και των εργασιακών προβλημάτων των νηπιαγωγών το Δ. Σ. της ΔΟΕ έχει τοποθετηθεί αναλυτικά με σχετικές του αποφάσεις στο παρελθόν. Αυτό που πρέπει να γίνει όμως κατανοητό, είναι ότι τα εργασιακά δικαιώματα των νηπιαγωγών μας αφορούν όλους γιατί οποιαδήποτε μεταβολή σε αυτά θα μεταβάλλει γενικότερα και προς το χειρότερο τις εργασιακές κατακτήσεις όλων μας.
6Κατανομή τάξεων
Η κατανομή των τάξεων γίνεται από το Σύλλογο Διδασκόντων του κάθε σχολείου και όχι από το Διευθυντή (Ν.1566/85). Καμία παρέμβαση δεν μπορεί γίνει γι' αυτό ή για την υποχρεωτική επιβολή υλοποίησης προγραμμάτων από τα στελέχη Διοίκησης ή καθοδήγησης της εκπαίδευσης (Προϊσταμένους - Σχολ. Συμβούλους). Καλούμε τους συναδέλφους και τους Συλλόγους Διδασκόντων να επιμένουν στις αποφάσεις τους.
7.  Σύλλογοι διδασκόντων
Για όλα τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα που προκύπτουν στο σχολείο ο Σύλλογος Διδασκόντων οφείλει να συνεδριάζει και να τοποθετείται δημόσια για αυτά. Όλοι οι συνάδελφοι συμμετέχουν ισότιμα στο σύλλογο διδασκόντων.
8.  Αριθμός μαθητών
Ο αριθμός μαθητών με βάση την «κανονιστική» Υ.Α. αριθμ. Φ.3/898/97652/Γ1  για τον αριθμό μαθητών ανά Τάξη ή Τμήμα Τάξης στο Δημοτικό Σχολείο και την Υ.Α. αριθμ. Φ.3/898/97657/Γ1 για τον αριθμό νηπίων ανά Τμήμα στα Νηπιαγωγεία που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 1507 τεύχος β' 13 Οκτωβρίου 2006, είναι 25,  όχι 25 συν 10%.Το Δ.Σ. της ΔΟΕ καλεί τους συλλόγους διδασκόντων και τους εκπαιδευτικούς να αρνούνται τη δημιουργία τμημάτων άνω των 25 μαθητών και καλύπτει συνδικαλιστικά την άρνησή τους να αναλάβουν τμήμα άνω των 25 μαθητών.)
Σταθερή επιδίωξή μας είναι η  μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα 1:20 στα δημοτικά και 1:15 στα  νηπιαγωγεία.
Επίσης επισημαίνουμε ότι οι σύλλογοι διδασκόντων πρέπει να αναδεικνύουν τις πρόσθετες μαθησιακές ανάγκες όπου υπάρχουν και να διαμορφώσουν τον αριθμό των τμημάτων με μικρότερο από 25 μαθητές σε περιπτώσεις με μεγάλο αριθμό αλλοδαπών μαθητών, είτε μαθητών με σοβαρά κοινωνικά προβλήματα και μεγάλες μαθησιακές δυσκολίες, αξιοποιώντας τις σχετικές εγκυκλίους που το προβλέπουν και να διεκδικούν επιπλέον εκπαιδευτικούς. 
9.  Μετακίνηση συναδέλφου
Δεν εφαρμόζουμε καμία μετακίνηση συναδέλφου σε άλλη σχολική μονάδα με προφορική εντολή και χωρίς γραπτή απόφαση ΠΥΣΠΕ ή του Δ/ντή εκπαίδευσης. Οι προφορικές εντολές είναι αυθαίρετες και δε συνιστούν υπηρεσιακή υποχρέωση για τον εκπαιδευτικό. Ενημερώνουμε αμέσως το σύλλογό μας, σε αντίστοιχο ζήτημα.
10.  Εφημερία ωρομίσθιων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου
Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί αμείβονται με ωριαία αποζημίωση, με βάση τις ώρες που διδάσκουν και μόνο γι' αυτές. Ως εκ τούτου η ανάθεση εφημερίας δεν προκύπτει από πουθενά και καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να μην αναθέτουν εφημερία στους ωρομίσθιους συναδέλφους.
Υπενθυμίζουμε ότι με βάση την εγκύκλιο Φ.361/162/73512/Δ1 23 Ιουνίου 2010 οι ώρες και οι ημέρες απεργίας των ωρομίσθιων συναδέλφων υπολογίζονται στην προϋπηρεσία. Καλούμε τους συναδέλφους να τις περιλαμβάνουν στις καταστάσεις προϋπηρεσίας.
Σε κάθε περίπτωση αυθαίρετης ή παράτυπης εντολής προϊσταμένου, συμβούλου ή διευθυντή ΝΑ ΖΗΤΕΙΤΑΙ Η ΕΝΤΟΛΗ ΕΓΓΡΑΦΩΣ  ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ Ο ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ
Για όλα τα παραπάνω το Δ.Σ. της ΔΟΕ παρέχει στους συναδέλφους πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη.

Read more

Προς μια νέα ΔΟΕ

Οποιοσδήποτε ενεργός πολίτης, εργαζόμενος, συνταξιούχος, επιχειρηματίας, επιτηδευματίας ή υπάλληλος αντιλαμβάνεται πλέον ότι ο κύκλος της λεγόμενης «μεταπολίτευσης» έχει κλείσει.
Η αποκατάσταση της δημοκρατίας, η ανάδειξη των συλλογικών διαδικασιών, η ένταξη στην ΕΟΚ και στην ΕΕ αποτελούν επιτεύγματα αυτής.
Ταυτόχρονα όμως υπήρξαν παθογένειες στη λειτουργία του κράτους, στην οικονομική δραστηριότητα, στη διαφάνεια.
Στα πλαίσια αυτά και το συνδικαλιστικό κίνημα είχε τις κατακτήσεις του, είχε και τις δυσλειτουργίες του.
Ανέδειξε τη σημασία του εργαζόμενου στην ανάπτυξη του τόπου, έβαλε ως επίκεντρό του τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.
Tαυτόχρονα όμως λειτούργησε ανασχετικά σε πολλές μεταρρυθμιστικές προσπάθειες και φυσικά η διαφθορά δεν το άφησε ανεπηρέαστο.
Εκτιμούμε λοιπόν συνυπολογογίζοντας το κλίμα απαρέσκειας και αμφισβήτησης των πάντων ότι έχει φτάσει η στιγμή ο συνδικαλισμός να αναγεννηθεί.
Ήρθε η ώρα να επαναπροσδιοριστούν οι αρχές και οι αξίες που τον διέπουν, μακριά από ιδεοληψίες και δογματισμούς.
Ήρθε η ώρα η ΔΟΕ να επανακαθορίσει το ρόλο της.
Ήρθε η ώρα της επανεκκίνησης του συνδικαλιστικού κινήματος.
Μελετώντας την ιστορία του συνδικαλισμού και της ΔΟΕ συγκεκριμένα, παρατηρούμε πως πέρασε από διάφορα στάδια, ανάλογα με τις πολιτικές συνθήκες που επικρατούσαν.
Ειδικά στα χρόνια της μεταπολίτευσης υιοθέτησε μια στάση τέτοια εν είδει καθαρά πολιτικού οργανισμού.
Έπαιξε δηλαδή το ρόλο μιας κλαδικού χαρακτήρα αντιπολίτευσης, χωρίς όμως αυτό να εδράζεται σε συγκεκριμένο πολιτικό πλαίσιο, παρά μόνο στην κατεύθυνση της διασφάλισης των λεγόμενων «κεκτημένων».
Υπήρξε δηλαδή κατά την ταπεινή μου άποψη βαθιά συντηρητική.
Εκτίμησή μου όμως είναι ότι οι συνδικαλιστικοί φορείς, ειδικά του κλάδου των εκπαιδευτικών, οφείλουν να λειτουργούν ως ζώντες πολιτικοί οργανισμοί, με σχέδιο, πρόταση και τεκμηριωμένες απόψεις για το μέλλον της εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων και για τη διαμόρφωση του κοινωνικοοικονομικού status των μελών τους.
Οφείλουν να λειτουργούν ως Σύλλογοι Επιστημόνων, ως επιμελητήρια.
Επίσης η ΔΟΕ (και η ΟΛΜΕ) συγκεκριμένα, από τη στιγμή που εκπροσωπούν πάνω από 180.000 εργαζόμενους, πρέπει να προσεγγίσει ζητήματα λειτουργίας της στο πλαίσιο της ελεύθερης οικονομίας.
Να προσπαθήσει δηλαδή μέσα στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται τόσο εντός της Πατρίδας μας όσο και πανευρωπαϊκά να εξασφαλίσει για τα μέλη της παροχές τέτοιες που θα δίνουν το δικαίωμα και στον εκπαιδευτικό να αντιληφθεί ότι πράγματι έχει σημασία να είσαι μέλος σ’ένα πρωτοβάθμιο, δευτεροβάθμιο ή και τριτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο.
Στα ως άνω πλαίσια προτείνουμε η ΔΟΕ συγκεκριμένα, κρατώντας το μέχρι στιγμής «αγωνιστικό-διεκδικητικό», κλασικό θα έλεγα χαρακτήρα της, να εμπλουτίσει τη λειτουργία της με τα παρακάτω:
<!--[if !supportLists]-->1. <!--[endif]-->Να αναβαθμίσει τον επιστημονικό της λόγο. Μετά την διαφαινόμενη κι αναγκαία, κατά την άποψή μας, κατάργηση του ΙΠΕΜ-ΔΟΕ, του οποίου ο ρόλος απαξιώθηκε καθότι α) το μεταχειρίστηκαν οι προβεβλημένοι συνδικαλιστές ως εργαλείο παροχής εκπαιδευτικών απαλλαγών σε ημέτερους, χωρίς αξιολόγηση των προσωπικοτήτων και της δυνατότητας προσφοράς τους και β) τα αντικείμενα με τα οποία καταπιάστηκε, πλην εξαιρέσεων, ήταν άνευ σημασίας και σκοπό είχαν μόνο την «πλαισίωση» των βιογραφικών κάποιων πανεπιστημιακών και λοιπών παρατρεχάμενών τους, προτείνουμε :
την ίδρυση ινστιτούτου διδασκαλικής επιστημονικής τεκμηρίωσης, με ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, το οποίο να λειτουργεί γνωμοδοτικά κι αυτόνομα ανά περίπτωση από το ΔΣ της ΔΟΕ. Η στελέχωσή του να γίνεται από κατάλογο ενδιαφερομένων-εθελοντών ενεργών εκπαιδευτικών, χωρίς επιμίσθιο ή οποιαδήποτε άλλη παροχή παρά μόνο για τα έξοδα κίνησης και την υλικοτεχνική υποδομή. Αυτά σε πρώτη φάση θα τα καλύπτει η ΔΟΕ, μειώνοντας δικές της άσκοπες δαπάνες (πχ αμοιβές νομικού συμβούλου, «επιστημονικών συνεργατών» κτλ) κι εν συνεχεία το ινστιτούτο αυτοτελώς αναπτύσσοντας δικά του έσοδα από τις επιστημονικές δραστηριότητές του στο πλαίσιο ερευνών.
<!--[if !supportLists]-->2. <!--[endif]-->Η ΔΟΕ να μετεξελιχθεί σε επιστημονικό επιμελητήριο εκπαιδευτικών, εν είδει Δικηγορικού ή Ιατρικού Συλλόγου. Να θεωρείται προαπαιτούμενο για να μπορέσει κάποιος να εργαστεί στην εκπαίδευση (δημόσια και ιδιωτική) το να γίνει κάποιος μέλος της και να χορηγεί πιστοποίηση προς τούτο. Σε συνεργασία δε με πανεπιστήμια κι άλλους επιστημονικούς φορείς να καθοριστεί η διαδικασία ένταξης στα μητρώα του «επιμελητηρίου εκπαιδευτικών».
<!--[if !supportLists]-->3. <!--[endif]--> Η ΔΟΕ ν’αναλάβει πρωτοβουλίες, ώστε με την «κάρτα εκπαιδευτικού» τα μέλη της να τυγχάνουν εκπτώσεις, προσφορές κτλ σε ο,τιδήποτε καλούμαστε να πληρώσουμε και υπάρχει ανταγωνιστικό πλαίσιο οικονομικής λειτουργίας (πχ λογαριασμοί τηλεφώνων, σουπερμάρκετ, βενζινάδικα, τραπεζικές συναλλαγές κτλ). Επίσης ν’αλλάξει η κατεύθυνση αξιοποίησης των αποθεματικών της, ξεφεύγοντας από πολυέξοδες κι άνευ ουσίας πχ «συλλογικές διαδικασίες», παραστάσεις κι αμοιβές μελών ΔΣ και αντιπροσώπων. Να προβεί πχ στην αγορά εκτάσεων για την ίδρυση οικοδομικού συνεταιρισμού εκπαιδευτικών, συνεργασία με παιδικές κατασκηνώσεις κτλ.
Όλα τα παραπάνω μπορεί σε κάποιους συναδέλφους να φαίνονται περίεργα ή καινοφανή.
Δεν υπάρχει όμως επίσης αμφιβολία ότι ΟΛΟΙ μας λίγο ή πολύ τα έχουμε έστω φευγαλέα σκεφτεί.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για να συντελεστούν τα ως άνω απαιτούνται καταστατικές διαδικασίες, νομοθετικές ρυθμίσεις και βασικά αλλαγή νοοτροπίας από αυτούς που διαφεντεύουν τον κλάδο χρόνια τώρα.
Εννοείται ότι κανείς δε διεκδικεί το αλάθητο, ούτε πόσω μάλλον εμείς. Γι’αυτό άλλωστε το ως άνω κείμενο δημοσιοποιείται και ζητάμε από τον οποιοδήποτε το επιθυμεί να το συμπληρώσει, να το αναιρέσει, να αντιπροτείνει.
Πιστεύουμε όμως ακράδαντα ότι η κατεύθυνση του συνδικαλισμού και ειδικά της ΔΟΕ πρέπει ν’αλλάξει. Η ανάγκη της ουσιαστικής αναβάθμισης του ρόλου των συλλογικών διαδικασιών, της επιστημονικότητας του κλάδου και της συνοχής του μέσω της ανάπτυξης αμφίδρομων δράσεων είναι τώρα πιο αναγκαία παρά ποτέ.
Ήρθε η ώρα να εμπλουτίσουμε τη λειτουργία του συνδικάτου, ν’ανοίξουμε νέους δρόμους στον εκπαιδευτικό και στην εκπαίδευση, να καταδείξουμε στην κοινωνία ότι ο Έλληνας εκπαιδευτικός παύει να είναι ζήτουλας, μίζερος και κακομοίρης.
Να καταδείξουμε αντίθετα ότι πρωτοστατεί σ΄όλο το φάσμα των κοινωνικών δραστηριοτήτων δείχνοντας το δρόμο της εξέλιξης, της ανάπτυξης και πάνω απ’όλα της εξαφανισμένης αλλά τόσο αναγκαίας σοβαρότητας στην αντιμετώπιση της κρίσης, πού’ναι κυρίως κρίση αξιών και νοοτροπιών και μετά οικονομική.
Ήρθε η ώρα της επανεκκίνησης του συνδικαλιστικού κινήματος.
Ήρθε η ώρα για τη νέα ΔΟΕ, τη μετα-μεταπολιτευτική.
Το χρωστάμε στους εαυτούς μας, στα παιδιά μας, στην ελληνική κοινωνία
Read more

ΒΙΝΤΕΟ: Επεισόδια στη Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη
ΒΙΝΤΕΟ: Επεισόδια στη Θεσσαλονίκη Δείτε πλάνα που μετέδωσε πριν λίγο το δελτίο ειδήσεων του ALPHA από τα επεισόδια στη Θεσσαλονίκη.
http://www.tsantiri.gr/koinonia-kinimata/vinteo-episodia-sti-thessaloniki.html
Read more

Χωρίς ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και δάσκαλους τα Ειδικά Σχολεία

Σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους αναμένεται να αντιμετωπίσουν τα ειδικά σχολεία στα Χανιά.
Όπως δήλωσε στο Flashnews.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χανίων κ. Φώτης Ποντικάκης στο 3ο Ειδικό σχολείο, λείπουν συνολικά 5 δάσκαλοι, 3 από την πρωινή και 2 από την απογευματινή βάρδια, ενώ αρκετές είναι οι ελλείψεις και στο βοηθητικό προσωπικό.

Πρακτικά αυτό σημαίνει όπως σημειώνει ο κ. Ποντικάκης οτι θα είναι αρκετά επικίνδυνο να κάνουν μάθημα μόλις δύο δάσκαλοι σε 19 παιδιά, ενώ απαιτείται ένας δάσκαλος ανά 5 μαθητές.

Ελλείψεις σε βοηθητικό προσωπικό υπάρχουν και στο 1ο Ειδικό Σχολείο.

Παράλληλα πρόβλημα υπάρχει και στη μεταφορά των μαθητών, καθώς ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί, το πως θα γίνεται αυτή αφού το υπουργείο Παιδείας δεν έχει εγκρίνει τα απαιτούμενα κονδύλια, προς το δήμο Χανίων που πλέον έχει την συγκεκριμένη ευθύνη.

Συνέπεια της κατάστασης αυτής είναι το να μην μπορούν αρκετοί μαθητές να πάνε στο σχολείο τους αφού πολλοί γονείς δεν έχουν σε καθημερινή βάση αυτή τη δυνατότητα.

newsit.gr

http://amanpoiare.blogspot.com/
Read more

Δεκάδες χιλιάδες κόσμου περικυκλώνουν το Βελλίδειο!

Με χιλιάδες αστυνομικούς και ασφαλίτες να τον προστατεύουν, 3 ελικόπτερα έτοιμα να τον φυγαδεύσουν, ο ΓΑΠ θα μιλήσει στις 20:00 για να δικαιολογήσει το ξεπούλημα της χώρας και την εξαθλιώση της πλειοψηφείας των Ελλήνων.
Χιλιάδες αγανακτισμένοι σε δεκάδες σημεία της Θεσσαλονίκης, το κίνημα Δεν Πληρώνω, οι Μοτοσυκλετιστές, οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ , η ΓΣΕΕ/ΑΔΕΔΥ, το ΠΑΜΕ , οι Αναρχικοί, οι Φοιτητές , οι φίλαθλοι του Ηρακλή...
και πολύς απλός κόσμος βρίσκεται στους δρόμους σε όλη την Θεσσαλονίκη και κατευθύνονται όλοι προς το Βελλίδειο.
Φαίνεται ο Jeffry έχει πάρει εντολή να ολοκληρώσει το "έργο" του πάση θυσία!
Δεν εξηγείται αλλιώς το πάθος του στο να σώσει την Ελλάδα, καταστρέφοντας όμως παράλληλα 10.000.000 Έλληνες!

http://tro-ma-ktiko.blogspot.com/2011/09/blog-post_9736.html?spref=fb
Read more

Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών: Η απύθμενη ανευθυνότητα και αναλγησία της πολιτικής ηγεσίας, του αιρετού Βασίλη Παληγιάννη





ΠΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΑΙΡΕΤΟΣ ΚΥΣΠΕ
ΤΗΛ. 6974 750409                                                                         
FAX: 210 3442287                                   Αθήνα, 09/09/2011
Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών:
Η απύθμενη ανευθυνότητα και  αναλγησία της πολιτικής ηγεσίας
Η πρόσληψη αναπληρωτών σε περιοχές που δεν ικανοποιήθηκαν αιτήσεις αποσπάσεων συναδέλφων με ένα, δύο και τρία παιδιά, με πολλά χρόνια υπηρεσίας, με προβλήματα υγείας, με υποχρεώνουν να καταγγείλω την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ως ανάλγητη, ανεύθυνη και προκλητική.
Είναι δυνατόν να μην αντιλαμβάνεται η ηγεσία του Υπουργείου μας πως πολιτικές που τιμωρούν τους εκπαιδευτικούς είναι εις βάρος της εκπαίδευσης;
Είναι δυνατόν να μην αντιλαμβάνεται η πολιτική ηγεσία πως με τις αποφάσεις της διαλύει οικογένειες;
Ας αναλάβει επιτέλους την ευθύνη των αποφάσεών της και ας μας απαντήσει γιατί δεν ικανοποιήθηκαν οι αιτήσεις απόσπασης συναδέλφων σε περιοχές που προσέλαβε αναπληρωτές.
Ήθελε να τιμωρήσει τους εκπαιδευτικούς γιατί ζήτησαν με την αίτησή τους να είναι κοντά στην οικογένειά τους;
Τι θα πει παράδειγμα στην τρίτεκνη μητέρα που δεν ικανοποιήθηκε η απόσπαση της στη Λάρισα και που σήμερα υποχρεωτικά υπηρετεί εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από την οικογένειά της, αφού το πρόσχημα της έλλειψης κενών καταρρίφθηκε με την πρόσληψη δεκάδων αναπληρωτών;
Οι λέξεις «αναλγησία» και «ανευθυνότητα» δεν καλύπτουν τις επιπτώσεις των αποφάσεων της.
Ο θυμός, η οργή, η αγανάκτηση και οι διαμαρτυρίες των συναδέλφων απόλυτα δικαιολογημένες.
Είναι χρέος της πολιτικής ηγεσίας να συμβάλλει στην άμεση πραγματοποίηση της β΄ φάσης των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ για να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις απόσπασης με βάση τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης.
Οι τραγελαφικές καταστάσεις που βιώνουμε, οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, η κατάργηση της Μετεκπαίδευσης, οι καταργήσεις ολοήμερων τμημάτων, οι ελλείψεις βιβλίων, οι ελλείψεις πόρων για τη λειτουργία των σχολείων, οι μηδενικοί διορισμοί, οι ελάχιστες μεταθέσεις και αποσπάσεις ας αποτελέσουν πεδίο προβληματισμού για να σταματήσει ο κατήφορος της υποβάθμισης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
Πάντα στη διάθεσή σας
  Παληγιάννης Βασίλης
Read more

Λες και σε άλλες χώρες είναι Παράδεισος. Οι Ελληνες φταίνε για όλα!

netakias.wordpress.com
Ανεβάζω πάλι το άνωθι βίντεο γιατί…
Οι Ελληνες φταίνε για όλα…Οι Ελληνες κι ο Καραμανλής…
Στο Βίντεο, γραφειοκράτες της Αλλοδαπής!
Με τέτοια πλύση εγκεφάλου, μόνο κίτρινο αστέρι στο πέτο, δεν μας έχουν ράψει ακόμη….
ΥΓ – Είμαι εργάτης αποθήκης κι όχι Δ.Υ., έχω λουστεί την γραφειοκρατία και την αναλγησία της δημόσιας Υγείας, αλλά φασίστας δεν γίνομαι. Θέλω να τιμωρούνται οι επίορκοι κι όχι συλλήβδην όλοι…
http://olympia.gr/2011/09/10/%ce%bb%ce%b5%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%ce%b5-%ce%ac%ce%bb%ce%bb%ce%b5%cf%82-%cf%87%cf%8e%cf%81%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ac%ce%b4%ce%b5%ce%b9%cf%83%ce%bf/
Read more

Τα 3 εναλλακτικά σενάρια για την Ελλάδα...

1. Επιθετικό haircut 50% με 60% στα ομόλογα με κεφαλαιακή ενίσχυση τραπεζών 
2. Δημιουργία νέου ευρώ υποτιμημένο 30% για τις αδύναμες χώρες 
3. Έξοδος από το ευρώ και επαναφορά της δραχμής 
Τρία φαίνεται ότι είναι τα εναλλακτικά σενάρια για την μαστιζόμενη από την χειρότερη κρίση στην ιστορία της ελληνική οικονομία.


Σενάριο πρώτο – Πιθανότητα επιβεβαίωσης 75%

Να υπάρξει ένα επιθετικό haircut στα ομόλογα 50% με 60% με ταυτόχρονη κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών.
Να σημειωθεί ότι έως τώρα το haircut 21% δεν είναι επαρκές να αντιμετωπίσει το δισεπίλυτο ελληνικό πρόβλημα όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι το ελληνικό χρέος πρέπει να υποστεί ένα haircut 50% με 60%.
Αυτό συνεπάγεται για τις ελληνικές τράπεζες...
επιπλέον 10 δις ευρώ κεφαλαιακές απώλειες.
Ήδη έχουν καταγράφει 4,8 δις ευρώ κεφαλαιακές ζημίες άρα σωρευτικά 15 δις ευρώ κεφαλαιακές ζημίες.
Σε αυτή την περίπτωση οι τράπεζες υποχρεωτικά θα στραφούν στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας με στόχο να καλύψουν τις κεφαλαιακές τους ανάγκες οι οποίες θα αυξηθούν και λόγω της Blackrock.
Οι τράπεζες θα χρειαστούν μετά βεβαιότητας το ΤΧΣ αν υπάρξει και νέο haircut.
Το σενάριο αυτό έχει πιθανότητα επιβεβαίωσης 70%. Με βάση αυτό το σενάριο το βάρος το επωμίζονται οι επενδυτές και έμμεσα οι φορολογούμενοι μέσω των χρημάτων του ΤΧΣ.
Η λύση αυτή πρέπει να συνοδευτεί με σημαντικά νέα μέτρα από την κυβέρνηση ειδικά στην διαχείριση των δημόσιων οικονομικών.

Σενάριο δεύτερο – πιθανότητα επιβεβαίωσης 20%
Ήδη σε ευρωπαϊκούς κύκλους έχει εξεταστεί μια λύση που επιτρέπει σε καταχρεωμένες χώρες όπως η Ελλάδα να παραμείνει στο ευρώ αλλά σε ένα δεύτερο ευρώ β΄ κατηγορίας.
Σε αυτό το ευρώ οι χώρες που θα ενταχθούν θα έχουν την δυνατότητα υποτίμησης έως 20% με 30%.
Η εξέλιξη αυτή όμως ενέχει τεράστιους κινδύνους για το ευρώ και την συνοχή της ΕΕ.
Μια τέτοια λύση μπορεί να διατηρεί την Ελλάδα στο ευρώ αλλά σε κάθε περίπτωση η Ευρώπη των δύο ταχυτήτων θα είναι γεγονός.
Το πολιτικό ρίσκο είναι τεράστιο.
Πιθανότητα επιβεβαίωσης 20%

Σενάριο τρίτο- πιθανότητα επιβεβαίωσης 5%
Η Ελλάδα βγαίνει για 3-4 χρόνια από την ζώνη του ευρώ και επανέρχεται στην δραχμή.
Το σενάριο αυτό στηρίζεται στην λογική ότι η Ευρώπη καθηλώνεται από τις αδύναμες χώρες. Οι αδύναμοι κρίκοι πρέπει να φύγουν ώστε η Ευρώπη να πάει μπροστά.
Το σενάριο αυτό έχει το πλεονέκτημα το βραχυχρόνιο πλεονέκτημα ότι με την μεγάλη υποτίμηση η Ελλάδα θα μπορέσει να διαχειριστεί το χρέος της.
Όμως θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την μεσοπρόθεσμη πορεία της χώρας.
Η έλευση της δραχμής θα αποτελέσει ένα ιστορικό λάθος άνευ προηγουμένου που θα μας στιγματίσει στο μέλλον ανεξίτηλα.
Η επιστροφή στην δραχμή είναι 100000000% λάθος χωρίς καμία αμφιβολία.

Πέτρος Λεωτσάκος
www.bankingnews.gr 

http://citypress-gr.blogspot.com/2011/09/3_10.html
Read more

Η SOFTEX έστω και αργά εκδικείται την... Αννούλα.!!




Η SOFTEX έστω και αργά εκδικείται την... Αννούλα

Θυμάσαι Αννούλα μια Παρασκευή πριν μερικά χρόνια που ξεπούλησες τη SOFTEX και τους εργαζόμενους και τη Δευτέρα βρέθηκες Επίτροπος στην Ε.Ε;
Φυσικά θα έμαθες πια ήταν η κατάληξή της, οι αγοραστές επενδυτές έκλεισαν το εργοστάσιο στη Δράμα, που έδινε το χαρτί για τα σχολικά βιβλία, απέλυσαν το προσωπικα των 1200 εγαζομένων της Δράμας, έκλεισαν το εργοστάσιο και η Δράμα πήρε την "κάτω βόλτα" της ανεργίας, και από τότε δεν μπορεί να σηκώσει...Δρκεφάλι.
Οι αγοραστές (;) της "Λεοντίου Συμβάσεως", δεν επένδυσαν ούτε ένα ευρώ, η εταιρεία υπολειτουργεί - μόνο στον βοτανικό - και η Ελλάδα δεν έχει πια καμιά χαρτοβιομηχανία.
Τώρα βγαίνεις και φωνάζεις ότι μίλησες γραπτά και προφορικά με τους αρμόδιους, λες και είσαι ένας υπαλληλάκος, αλλά αυτοί σε άδειασαν και ξέμεινες από χαρτί για τα σχολικά βιβλία.
Κάποτε η SOFTEX έδινε για χρόνια το χαρτί για τα σχολικά βιβλία και όλα ήταν εντάξει και φτηνό καλό χαρτί και δουλειά για εκατοντάδες εργαζόμενους.
Τώρα ψάχνεις για χαρτί σε άλλες χώρες καλύτερες από τη δική σου που θα μας κοστίσει χρυσό.
Βλέπεις η SOFTEX έστω και αργά σε εκδικείται.

Υ.Γ. Που σκέψη όμως να παραιτηθείς.

http://georgekaragiannis.blogspot.com/2011/09/softex.html
Read more

Εγκαίνια χωρίς τον πρωθυπουργό.!!!!!


Εγκαίνια χωρίς τον πρωθυπουργό
ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΕΣ ΣΤΗ ΔΕΘ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Δύο πρωτιές Παπανδρέου ενόψει ΔΕΘ. Δεν θα κάνει τα εγκαίνια κι ούτε θα παραστεί το πρωί του Σαββάτου στον αγιασμό, ενώ θα δώσει την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στην αποθήκη Γ' του Α' προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κι όχι στο «Βελλίδειο» συνεδριακό κέντρο.

Ο φόβος λαϊκής αντίδρασης, καθώς υπήρχε σχετική πληροφόρηση των αρχών ασφαλείας, οδήγησε τον πρωθυπουργό στην απόφαση να αποφύγει, όσο το δυνατόν, την έκθεσή του σε χώρους που δεν θα μπορούσαν εύκολα να αστυνομευθούν. Ετσι:....

http://georgekaragiannis.blogspot.com/2011/09/blog-post_7948.html
Read more

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Όταν η διάλυση συναντά τον κομματισμό… με θύμα την Εκπαίδευση

Η κατάσταση στα Γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης χαρακτηρίζεται με επιείκεια «τραγελαφική».
Τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για κατάργηση των Γραφείων Εκπαίδευσης μέχρι τις 31/7/2011 και για «άμεσες μεταρρυθμιστικές προθέσεις» την άνοιξη του ίδιου έτους διαδέχτηκαν οι θερινές ανακοινώσεις για παράταση της λειτουργίας των Γραφείων και πιθανή(;) κατάργησή τους μέσα σε διάστημα δύο (2) μηνών από την ψήφιση του νόμου για την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων εξωτερικού.(δηλ. «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι»)
Στο μεσοδιάστημα η υποστελέχωση των γραφείων χτύπησε «κόκκινο» καθώς δεν έγιναν αποσπάσεις εκπαιδευτικών στα Γραφεία Εκπαίδευσης και πολλοί από τους μόνιμους διοικητικούς υπαλλήλους συνταξιοδοτήθηκαν χωρίς να αναπληρωθούν.
Ταυτόχρονα, αποδείχτηκε ότι ο κομματισμός και η αναξιοκρατία βασιλεύει. «Ώθησαν» σε έξοδο τους υπάρχοντες προϊσταμένους Γραφείων και στη θέση τους όρισαν αναπληρωτές «αρεστούς»(!) στην κυβερνητική νομενκλατούρα.
Η διοικητική «παράλυση» των Γραφείων Εκπαίδευσης είναι κάτι παραπάνω από εμφανής στις πρώτες κιόλας ημέρες της σχολικής χρονιάς. Υπολειτουργούν, αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τους συναδέλφους και οι αναπληρωτές προϊστάμενοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
Είμαστε μάρτυρες ενός ακόμα μεταρρυθμιστικού «επιτεύγματος» της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.
Η διάλυση συνάντησε τον κομματισμό με θύμα την εκπαίδευση...

Για τη Δ.Α.Κ.Ε./Π.Ε.
Ο Πρόεδρος

Ο Γενικός Γραμματέας



Κόκκινος Χαράλαμπος

Ανδρουλάκης Μάνος

Read more

Η Διαμαντοπούλου στο παρά πέντε θυμήθηκε τα περυσινά βιβλία…

Την Δευτέρα αρχίζει η νέα σχολική χρονιά.
Σήμερα 3 μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων και μετά την απίστευτη “πατάτα” με την διανομή των βιβλίων..
Οι φωστήρες του υπουργείου, “ξαναχτύπησαν”…
Απίστευτο και όμως Ελληνικό…
Το υπουργείο Παιδείας στο παρά πέντε

ανακάλυψε και θυμήθηκε να αξιοποιήσει τα περυσινά βιβλία…
Αυτό προσπαθεί να το πετύχει κατά κύριο λόγο με δυο τρόπους:

 - Αξιοποίηση και συστηματική χρήση όλων των βιβλίων, των βοηθημάτων και του πρόσθετου διδακτικού υλικού, που υπάρχουν ως περίσσευμα από τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και από βιβλία που επεστράφησαν είτε με
  -  Ανάδειξη της πρωτοβουλίας για την επαναχρησιμοποίηση των σχολικών βιβλίων. Η αντίληψη του «σέβομαι το σχολικό βιβλίο, αξιοποιώ το δημόσιο αγαθό, ενισχύω τον εθελοντισμό και την περιβαλλοντική αγωγή εξοικονομώντας πόρους», σήμερα μετατρέπεται πλέον σε ανάγκη για «Μαθητική Αλληλεγγύη – με τα βιβλία μου βοηθώ τον συμμαθητή μου». Έτσι, οι μαθητές καλούνται μέσα από μία σχολική καμπάνια να προσκομίσουν τα βιβλία της προηγούμενης χρονιάς για να υποστηρίξουν τους συμμαθητές των άλλων τάξεων. 
Διαβάστε όλη την πρόταση του υπουργείου ΕΔΩ
Read more

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΠΕ ΚΟΖΑΝΗΣ 9-09-2011, ΚΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΝΗΠ/ΓΩΝ ΤΟΥ ΠΥΣΠΕ ΚΟΖΑΝΗΣ

ΤΖΙΩΡΑ ΣΟΦΙΑ
 ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΠΕ ν. ΚΟΖΑΝΗΣ
 ΤΗΛ:6936562768
 mail : tziorasof@yahoo.gr

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΥΣΠΕ ΚΟΖΑΝΗΣ ΚΑΙ  ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ :
 ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ:

ΤΣΙΟΤΣΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ 11ο Δ.Σ. ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ 4ο Ν/ΓΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Δ.Σ. Χ. ΜΕΓΔΑΝΗΣ
ΚΑΡΑΝΙΚΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ 11ο Ν/ΓΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΣΗΨΗ ΕΛΕΝΗ 8ο Δ.Σ. ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
ΦΟΥΣΤΕΡΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ ΤΡΥΦΩΝ 1ο ΒΕΡΜΙΟΥ

ΠΕ11
ΔΗΜΑΡΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ Δ.Σ. ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ
ΤΣΙΩΝΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 4οΔ.Σ. ΣΕΡΒΙΩΝ
ΒΟΥΖΑΣ                  Δ.Σ. ΑΚΡΙΝΗΣ

ΠΕ60
ΠΑΜΜΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 4ο  ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ
ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΙΑ 3ο ΣΑΤΙΣΤΑΣ
ΚΟΚΚΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ  ΓΑΛΑΤΙΝΗ
ΝΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΣΒΕΣΤΟΠΕΤΡΑ
ΓΑΚΗ ΜΑΡΙΑ 2ο Ν/ΓΕΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ


  ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ Δ/ΝΤΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ν. ΚΟΖΑΝΗΣ
ΣΑΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΩ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ 18 ΚΕΝΑ ΠΕ70 , 13 ΚΕΝΑ ΠΕ60,30     ΚΕΝΑ  ΠΕ71, 2 ΚΕΝΑ ΠΕ71 (BRAILE) KAI 7 ΚΕΝΑ ΠΕ61.
ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΕ06 ΚΑΙ ΠΕ11.

ΤΟ ΠΥΣΠΕ ΘΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ, 12-09-2011 ΚΑΙ ΩΡΑ 17.00 ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ 11 ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ 7 ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΣ.



ΚΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΩΝ 9/9
ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ1
ΑΚΡΙΝΗΣ1
5ο ΚΟΖΑΝΗΣ2
ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΥ1
ΕΡΑΤΥΡΑΣ1
2ο ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ2
ΝΕΑΠΟΛΗΣ1
3ο ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ1
ΓΑΛΑΤΙΝΗΣ4
ΤΣΟΤΥΛΙΟΥ1
ΔΡΕΠΑΝΟΥ1
1ο ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ1
13ο ΚΟΖΑΝΗΣ1
18
ΚΕΝΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 9/9
ΚΟΙΛΑΔΑΣ1
ΠΕΤΡΑΝΩΝ1
12ο ΠΤΟΛ/ΔΑΣ2
5ο ΠΤΟΛ/ΔΑΣ1
ΕΛΑΤΗΣ1
4ο ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ1
4ο ΚΟΖΑΝΗΣ1
ΠΛΑΤΑΝ/ΜΑΤΟΣ1
ΠΟΝΤΟΚΩΜΗΣ1
ΦΟΥΦΑ1
12ο ΚΟΖΑΝΗΣ1
ΠΡΟΑΣΤΙΟ1
13


Πάντα στη διάθεσή σας
Τζιώρα Σοφία
Read more