Η δαιμονόπληκτη Ρεπούση "ξαναχτύπησε"
ΠΥΡΑΥΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΝΩΣΤΗ “ΚΥΡΙΑ ΣΥΝΩΣΤΙΣΜΟΥ”: «Ἡ σύγχρονη ἐκπαίδευση δὲν πιστεύει πιὰ στὴν θρησκευτικὴ κατήχηση».
Ἡ Ρεπούση ζητᾶ νὰ καταργηθεῖ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν
ΕΙΣ. ΣΧ. «ΧΡ. ΒΙΒΛΙΟΓΡ.»: Εἶναι ἀνούσια καὶ ἄχαρη ἡ ἐνασχόληση μὲ τὶς ἐργολαβικὲς εἰσηγήσεις κάθε τόσο τῆς κυρίας. Πάντως κάνει ἕνα σοβαρὸ ἐπιστημονικὸ λάθος. Εἰσηγεῖται τὴν ἐκδίωξη τῶν Θρησκευτικῶν ἀπὸ τὸ Λύκειο μὲ τὸ ἐπιχείρημα ὅτι «ἡ σύγχρονη ἐκπαίδευση δὲν πιστεύει πιὰ στὴν θρησκευτικὴ κατήχηση» καὶ πὼς αὐτὸ γίνεται εἰς βάρος τῶν φυσικῶν Ἐπιστημῶν: «Ὑποβαθμίζονται οἱ Φυσικὲς Ἐπιστῆμες καὶ ἡ Βιολογία». Οἱ Φυσικὲς Ἐπιστῆμες ὅμως διδάσκουν πὼς τὸ ὁποιοδήποτε κενὸ στὴν φύση καλύπτεται ἀμέσως. Τὸ κενὸ τῶν Θρησκευτικῶν ποιά ὡραία πανθρησκειακὴ διδασκαλία θὰ τὸ καλύψει;
. Μάλιστα δὲν παραλείπει νὰ ἐκφράσει καὶ τὶς εἰρωνικὲς εὐαισθησίες της γιὰ τὴν χριστιανικὴ διαπαιδαγώγηση: «δὲν νομίζω ὅτι ὅσο περισσότερη ὀρθόδοξη κατήχηση κάνουν τὰ παιδιὰ στὰ σχολεῖα τόσο καλύτεροι χριστιανοὶ θὰ γίνουν». Τόσο τὴν μάρανε!
. Σὲ διαφορετικὴ περίπτωση, προτείνει νὰ ἀλλάξει ἡ ὕλη τοῦ συγκεκριμένου μαθήματος καὶ ἀπὸ Θρησκευτικὰ νὰ γίνει «θρησκειολογία ὅπως ἦταν σὲ παλαιότερα σχέδια ἐπὶ ὑπουργίας τῆς Ἄννας Διαμαντοπούλου»
. Νὰ γίνει προαιρετικὴ ἡ διδασκαλία τῶν θρησκευτικῶν στὰ ἑλληνικὰ σχολεῖα καὶ νὰ σταματήσει ἡ «ὀρθόδοξη κατήχηση» τῶν μαθητῶν ζητᾶ ἡ βουλευτὴς τῆς ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση. Σὲ διαφορετικὴ περίπτωση, προτείνει νὰ ἀλλάξει ἡ ὕλη τοῦ συγκεκριμένου μαθήματος καὶ ἀπὸ Θρησκευτικὰ νὰ γίνει «θρησκειολογία ὅπως ἦταν σὲ παλαιότερα σχέδια ἐπὶ ὑπουργίας τῆς Ἄννας Διαμαντοπούλου».
. Ἡ νέα «παρέμβαση» τῆς βουλευτοῦ, ποὺ ἀναμένεται νὰ προκαλέσει σφοδρὲς ἀντιδράσεις, ἔγινε στὴν ἐπιτροπὴ Μορφωτικῶν Ὑποθέσεων τῆς Βουλῆς κατὰ τὴν συζήτηση τοῦ νομοσχεδίου γιὰ τὴν δομὴ τῶν νέων Γενικῶν καὶ Τεχνικῶν Λυκείων.
. Πιὸ ἀναλυτικά, ἡ κυρία Ρεπούση ὑποστήριξε ὅτι ἡ ἔννοια τοῦ σύγχρονου Λυκείου δὲν συνάδει μὲ τὴν διδασκαλία τῶν θρησκευτικῶν. Συγκεκριμένα ἀνέφερε πὼς «στὴν Β´ καὶ Γ´ τῶν Ἐπαγγελματικῶν Λυκείων δὲν ὑπάρχει ἡ ἱστορία. Αὐτοὶ θὰ γίνουν πολίτες τοῦ κράτους. Καὶ διδάσκονται ἱστορία μόνο στὴν Α´ Λυκείου. Ἀντίθετα, διδάσκονται τὰ Θρησκευτικὰ καὶ ἀναρωτιέμαι: γιατί ἐνῶ θέλετε νὰ κάνετε ἕνα νέο σύγχρονο Λύκειο, ἐπιμένετε στὴν ἀντίληψή σας γιὰ τὰ Θρησκευτικὰ ποὺ δὲν εἶναι κἂν θρησκειολογία, ὅπως ἦταν σὲ παλαιότερα σχέδια ἐπὶ τῆς ὑπουργίας τῆς Ἄννας Διαμαντοπούλου;».
. Ὑποστήριξε πὼς «Ὅλη ἡ σύγχρονη ἐκπαίδευση δὲν πιστεύει πιὰ στὴν θρησκευτικὴ κατήχηση, παρὰ τὴν ἐπαφὴ τῶν παιδιῶν μὲ τὶς θρησκεῖες μέσα ἀπὸ ἕνα μάθημα ἱστορικό, κοινωνιολογικό, γιὰ τὸ ρόλο ποὺ ἔπαιξαν οἱ θρησκεῖες στὴν πορεία τῆς ἀνθρωπότητας, καὶ δέχομαι ὅτι ἔπαιξαν πάρα πολὺ σημαντικὸ ρόλο. Τὰ θρησκευτικὰ μὲ τὴν ἔννοια τῆς ὀρθόδοξης κατήχησης, κατὰ τὴν γνώμη μας, δὲν ἔχουν θέση στὸ σύγχρονο Λύκειο. Ἐσεῖς ὄχι μόνο δὲν τὰ κάνετε προαιρετικὰ ἢ δὲν τὰ ἀλλάζετε, ἀλλὰ ἐπιμένετε σὲ μία κυρίαρχη θέση ἡ ὁποία ἀποτυπώνεται καὶ στὸ πρόγραμμα Σπουδῶν τοῦ Ἐπαγγελματικοῦ Λυκείου, ἀλλὰ καὶ στὰ ὑποχρεωτικὰ μαθήματα ποὺ δίνουν ἐξετάσεις τὰ παιδιὰ γιὰ νὰ πάρουν τὸ ἀπολυτήριό τους. Ἐξ ἄλλου δὲν νομίζω ὅτι ὅσο περισσότερη ὀρθόδοξη κατήχηση κάνουν τὰ παιδιὰ στὰ σχολεῖα τόσο καλύτεροι χριστιανοὶ θὰ γίνουν. Ἀντίθετα ὑποβαθμίζονται οἱ Φυσικὲς Ἐπιστῆμες καὶ ἡ Βιολογία ποὺ εἶναι βασικὴ ἐπιστήμη καὶ δὲν ξέρω πῶς μποροῦν σὲ μία σειρὰ ἀπὸ εἰδικότητες νὰ ἀπουσιάζει ἡ Βιολογία ἢ νὰ ὑποβαθμίζονται οἱ Φυσικὲς Ἐπιστῆμες».
Χρῆστος Μπόκας 04/09/13
Σχόλιο: Αι σιχτίρ μωρή!