Σάββατο 24 Αυγούστου 2013

Σοκ και δέος για καθηγητές-μαθητές - Με 16.000 λιγότερους καθηγητές θα μπουν στις αίθουσες οι μαθητές. Πυρά στο νομοσχέδιο για το «νέο» Λύκειο. Τη_Δευτέρα συζήτηση στη Βουλή


Με μείον 16.000 εκπαιδευτικούς και με πρόγραμμα στα «χαρτιά» 
καλούνται να λειτουργήσουν τα Γυμνάσια-Λύκεια φέτος
ΕΡΕΥΝΑ, Του Χρήστου Κάτσικα

Με 16.000 καθηγητές λιγότερους και με προγράμματα σπουδών, τα οποία ακόμη δεν έχουν ψηφιστεί, ξεκινάει σε λίγες εβδομάδες η πιο «καυτή» σχολική χρονιά για τους 650.000 μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης(Γυμνάσια, Λύκεια, Επαγγελματική Εκπαίδευση).
Την ίδια ώρα, χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρίσκονται στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, καθώς άλλοι καλούνται να κάνουν μέχρι την Παρασκευή 23 Αυγούστου αίτηση μετάταξή τους σε άλλη εκπαιδευτική βαθμίδα ή σε διοικητική θέση, ενώ άλλοι δεν γνωρίζουν σε ποιο σχολείο θα διδάσκουν τη σχολική χρονιά που κάνει το ντεμπούτο της σε λίγες μέρες.

Σε σχέση με τη σχολική χρονιά που πέρασε (2012/13), οι καθηγητές που καλούνται να λειτουργήσουν τη νέα σχολική χρονιά (2013/14) τις περίπου 3.500 σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Λύκεια, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ) θα είναι μειωμένοι κατά περίπου 16.000! Πρόκειται για μια πρωτοφανή και επικίνδυνη κατάσταση, η οποία θα έχει σοβαρές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία των εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών.

Αφανίζουν κλάδους καθηγητών

Ηδη στα μέσα του καλοκαιριού, το υπουργείο Παιδείας απομάκρυνε από τις σχολικές αίθουσες 2.500 καθηγητές επαγγελματικών μαθημάτων. Παράλληλα τις μέρες αυτές καλεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς να κάνουν αίτηση αναγκαστικής μετάταξης, με στόχο να μεταφέρει 5.000 εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία και σε διοικητικές δουλειές μακριά από τις σχολικές αίθουσες.

Στους παραπάνω εκπαιδευτικούς έρχονται να προστεθούν, ως έλλειμμα βεβαίως, περίπου 5.000 αναπληρωτές καθηγητές, οι οποίοι χρόνια τώρα και μέχρι πέρσι κάλυπταν κενά σε όλη την Ελλάδα, αλλά τη νέα σχολική χρονιά δεν πρόκειται να...
επαναπροσληφθούν.

Επίσης, με βάση τα στοιχεία, περίπου 3.500 καθηγητές έχουν κάνει αίτηση συνταξιοδότησης και δεν θα βρίσκονται μέσα στις σχολικές τάξεις τον Σεπτέμβριο.

Την ίδια ώρα, με την τακτική των διαπιστωτικών πράξεων και εν μέσω θέρους, βαφτίζει ουσιαστικά πλεονάζοντες ολόκληρους κλάδους κατά περιφέρεια, αφού καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν σ’ αυτούς να κάνουν τελικά αίτηση οικειοθελούς αποδοχής του ορισμού τους ως πλεονάζοντες και υποχρεωτικής μετάταξής τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή σε διοικητικές θέσεις του υπουργείου Παιδείας.

Πρόκειται για μια τακτική τρομοκράτησης του συνόλου των εκπαιδευτικών και εμπέδωσης της αντίληψης ότι όλοι βρίσκονται υπό καθεστώς ομηρείας. Προφανώς, το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να ανοίξει τον δρόμο για την κατασκευή νέων «δεξαμενών» τροφοδότησης των 12.500 διαθεσιμοτήτων–απολύσεων μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου και των άλλων 12.500 μέχρι το τέλος του 2013.

Το υπουργείο Παιδείας προχωρά σε υποχρεωτικές μετατάξεις εκπαιδευτικών πριν γίνουν οι αποσπάσεις, πριν ακόμη καλυφθούν οι ανάγκες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χωρίς να έχει συστήσει νέες οργανικές θέσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ή στις διοικητικές υπηρεσίες. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση οι θέσεις αφορούν κατά κύριο λόγο τα ολοήμερα δημοτικά με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), που είναι ενταγμένο στα ΕΣΠΑ, με ημερομηνία λήξης 31/12/2015 και χρηματοδότηση 107 εκατ. ευρώ.

Ο αριθμός των πλεοναζόντων, επίσης, που έχει ανακοινώσει το υπουργείο ήδη υπερβαίνει τον αριθμό των λεγόμενων «κενών» θέσεων, χωρίς να δεσμεύεται για την τύχη όσων εκπαιδευτικών δεν μεταταχθούν (περίπου 1.300). Τουναντίον, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης με δήλωσή του στην εφημερίδα «Greek Herald Tribune», ξεκαθαρίζει την πρόθεση της κυβέρνησης να θέσει σε διαθεσιμότητα και να προχωρήσει και σε απολύσεις όσων «περισσέψουν».

Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και το ίδιο και οι προθέσεις του κυβερνητικού επιτελείου. Από την επεξεργασία των στοιχείων προκύπτει ότι την 1.1.2010 ο αριθμός των υπηρετούντων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ανερχόταν σε 102.360 (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι), ενώ την 1.1.2013 σε 86.842, άρα είχαμε μείωση της τάξης του 15,2%. Λαμβάνοντας υπόψη τις προθέσεις για μείωση κατά 150.000 των δημοσίων υπαλλήλων μέχρι το 2015, το εκπαιδευτικό προσωπικό σχεδιάζεται να μειωθεί κατά περίπου 20.000. Που σημαίνει ότι την εξαετία 1.1.2010 έως 1.1.2016 ο αριθμός του εκπαιδευτικού προσωπικού της δευτεροβάθμιας θα φθάσει τις 67.000, δηλαδή 35.000 μείον, που σημαίνει ότι επιχειρούν να εξαφανίσουν από το εκπαιδευτικό τοπίο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πάνω από το 1/3 του προσωπικού που υπηρετούσε πριν από τρία χρόνια.

Συνθήκες απομόρφωσης

Η διαδικασία που έχει επιλεγεί δεν είναι «νοικοκύρεμα», όπως θέλει να την παρουσιάσει η κυβέρνηση, την οποία συμφέρει να μιλά για έναν «ανορθολογισμό» στην κατανομή του προσωπικού, τη στιγμή που υπάρχουν τεράστια κενά, που μόνο με διορισμούς θα μπορούσαν να καλυφθούν πραγματικά. Πρόκειται για χτύπημα στο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία και, βεβαίως, στο μορφωτικό δικαίωμα εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών. Γιατί είναι σίγουρο ότι θα υπάρχουν χιλιάδες κενά που θα κάνουν μήνες να καλυφθούν, χιλιάδες καθηγητές που θα αλλάζουν σχολεία σαν να είναι πουκάμισα και συγχωνεύσεις εκατοντάδων τμημάτων σε όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Γίνεται σαφές ότι η μείωση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων έχει σαν στόχευση τον ίδιο τον μαθητικό πληθυσμό, καθώς και τις εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες που έχουν τα παιδιά τους στη δημόσια σχολική εκπαίδευση. Στα παγωμένα σχολεία, τα παραφορτωμένα με μαθητές και με τρομοκρατημένους εκπαιδευτικούς, κάνοντας «χημεία» με τα νέα προγράμματα του Γενικού και Τεχνολογικού Λυκείου, θα βαθαίνει η εκπαίδευση της αμάθειας.

Την ίδια ώρα, οι «οβιδιακές» αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης –κι ενώ αφυδατώνουν και ξεγυμνώνουν το σχολείο από απαραίτητες γνώσεις- εντέχνως ρίχνουν χιλιάδες εκπαιδευτικούς στη δεξαμενή των πλεοναζόντων που έχει κατασκευάσει το υπουργείο Παιδείας.

Ολόκληροι κλάδοι μαθημάτων μειώνονται ή εξαφανίζονται ως διά μαγείας, με έναν τρόπο που φανερώνει ότι το υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί το ωρολόγιο πρόγραμμα ως εργαλείο για την κατάργηση οργανικών θέσεων και την παραγωγή «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών, που στη συνέχεια θα τεθούν σε διαθεσιμότητα. Η επιχείρηση αυτή είναι ηλίου φαεινότερον ότι υπηρετεί έναν στόχο: την έξωση από το Γενικό Λύκειο μεγάλου μέρους του μαθητικού πληθυσμού και τον εξαναγκασμό του στην πρώιμη φτηνή κατάρτιση και μαθητεία-απλήρωτη εργασία.

Αν το 2011/12 το υπουργείο Παιδείας «κατάφερε» να λειτουργήσει τα σχολεία με φωτοτυπίες αντί για βιβλία και το 2012/13 «κατάφερε» να έχει για μήνες σχολεία χωρίς καθηγητές, καταγράφοντας χιλιάδες κενές ώρες, είναι σίγουρο ότι η νέα χρονιά θα έχει νέα «ποιοτικά» χαρακτηριστικά στις συνθήκες απομόρφωσης των εκατοντάδων χιλιάδων μαθητών.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Πυρά στη διαβούλευση για το «νέο» Λύκειο

Εν μέσω αντιδράσεων συζητείται τη Δευτέρα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το σχέδιο νόμου και στο τέλος της εβδομάδας αναμένεται να ψηφιστεί από την ολομέλεια της Βουλής

Του Γιάννη Μπασκάκη

Ολοκληρώθηκε χθες η διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης για το νέο νομοσχέδιο που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, σχετικά με την αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και το Νέο Λύκειο. Τη Δευτέρα μπαίνει προς συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και αναμένεται να ψηφιστεί από την ολομέλεια ώς το τέλος της εβδομάδας, εν μέσω αντιδράσεων.

Τις 10 μέρες που το νομοσχέδιο είχε αναρτηθεί σε ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές διατύπωσαν στον δημόσιο διαδικτυακό διάλογο τις ενστάσεις τους, στέλνοντας συνολικά πάνω από 3.800 σχόλια.

Παρέμβαση πανεπιστημιακών

Το θέμα που κυριάρχησε ήταν η υποβάθμιση του μαθήματος της Πληροφορικής, το οποίο παύει να είναι υποχρεωτικό και γίνεται πλέον μάθημα επιλογής.
Δεύτερο σημείο τριβής ήταν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς οι ώρες διδασκαλίας της μειώνονται από δύο σε μία στη Β’ Λυκείου. Η δημόσια συζήτηση κινήθηκε και γύρω από το θέμα των Επαγγελματικών Λυκείων, όπως επίσης και της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Εν τω μεταξύ, παρέμβαση έκαναν 95 καθηγητές Πανεπιστημίου, οι οποίοι με επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας, Κων. Αρβανιτόπουλο, δηλώνουν την αντίθεσή τους στην υποβάθμιση της διδασκαλίας της Πληροφορικής ως γνωστικού αντικειμένου στο Γενικό Λύκειο, καθώς και με το ότι οι μαθητές που ενδιαφέρονται να εισαχθούν σε Τμήματα Πληροφορικής και Τμήματα Πολυτεχνείου (όπως Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Η/Υ κ.λπ.) θα διδάσκονται και θα εξετάζονται πανελλαδικά στη Χημεία. «Η εγκατάλειψη της διδασκαλίας μαθημάτων Πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο δεν συνάδει με τη σύγχρονη τάση παγκόσμια για καλλιέργεια δεξιοτήτων υπολογιστικής/αλγοριθμικής σκέψης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ενώ αποτελεί οπισθοδρόμηση σε εποχές όπου δεν ήταν κατανοητός ο ρόλος της Πληροφορικής (και των ψηφιακών τεχνολογιών γενικότερα) στην τεχνολογική ανάπτυξη μιας χώρας.

Ακόμη, η προετοιμασία των μαθητών που επιλέγουν τεχνολογικού προσανατολισμού σπουδές (όπως σε Τμήματα Πληροφορικής, Πολυτεχνείου κ.λπ.) στη Χημεία (!) αποτελεί παρανόηση του είδους της εκπαίδευσης που παρέχουν τα τμήματα αυτά και των προαπαιτούμενων γνώσεων των μαθητών. Τέλος, δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί η σημαντική προσπάθεια να αξιοποιούνται οι ψηφιακές τεχνολογίες ως εργαλεία καινοτόμου διδασκαλίας όλων των μαθημάτων», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας την επιστολή τους, παραθέτουν συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με τη διδασκαλία της Πληροφορικής και στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου. Προτείνουν επίσης οι μαθητές που επιλέγουν τεχνολογικού προσανατολισμού σπουδές, για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να εξετάζονται πανελλαδικά στο μάθημα «Αλγοριθμική». Οι προτάσεις τους αυτές αφορούν και τους μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου.

==========================
http://stoxasmos-politikh.blogspot.gr/2013/08/16000.html