ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Δίλλημα προς τους εκπαιδευτικούς έθεσε σήμερα η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων με ανακοίνωση –απάντηση προς την ΟΛΜΕ: «Αν το υπουργείο Παιδείας προχωρήσει στην αξιολόγηση, εκτιμάτε ότι θα είναι καλύτερο να μην αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί από μέλη του εκπαιδευτικού σώματος, αλλά από άλλα εξωεκπαιδευτικά σώματα, πιθανόν και ιδιώτες ;».
Δίλλημα προς τους εκπαιδευτικούς έθεσε σήμερα η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων με ανακοίνωση –απάντηση προς την ΟΛΜΕ: «Αν το υπουργείο Παιδείας προχωρήσει στην αξιολόγηση, εκτιμάτε ότι θα είναι καλύτερο να μην αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί από μέλη του εκπαιδευτικού σώματος, αλλά από άλλα εξωεκπαιδευτικά σώματα, πιθανόν και ιδιώτες ;».
Το ΔΣ της Ενωσης Σχολικών Συμβούλων της οποίας ο πρόεδρος της Παρασκευάς Γιαλούρης και το μέλος Ν. Σαλτερής ως μέλη της Επιτροπής που όρισε ο υπουργός Παιδείας συνέταξαν και κατέθεσαν από την προηγούμενη εβδομάδα στην πολιτική ηγεσία το κείμενο-πρόταση για τις διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών απαντά στην ΟΛΜΕ πως «Είναι ανακριβές ότι η ΠΕΣΣ γνωρίζει τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΠΑ για σύνδεση της αξιολόγησης τόσο με την επίδοση των μαθητών, όσο και με απολύσεις Η ΠΕΣΣ δεν έχει καμία ενημέρωση για τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΠΑ και θα τοποθετηθεί όταν το ΥΠΑΙΘΠΑ δημοσιοποιήσει τις θέσεις του».
Μάλιστα η ΠΕΣΣ διαχωρίζει τη θέση της σημειώνοντας ότι «Τα δύο μέλη του ΔΣ της ΠΕΣΣ στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΥΠΑΙΘΠΑ, ορίσθηκαν από την πολιτική ηγεσία και δεν συμμετέχουν ως εκπρόσωποι της ΠΕΣΣ.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ αντιτίθεται στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Ν.4024/2011 για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα. Ωστόσο, τονίζει, αν δεν διαμορφωθεί ένα διακριτό σύστημα αξιολόγησης για το χώρο της Εκπαίδευσης στη βάση αρχών όπως αυτές που θέσαμε σε διάλογο, τότε όλοι οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται με το σύστημα αξιολόγησης του γενικού δημόσιου τομέα».
Κι ερωτά την ΟΛΜΕ
- Πιστεύετε ότι αυτό θα είναι καλύτερο για τους εκπαιδευτικούς;
-Πιστεύετε ότι κάτω από τις δεδομένες συνθήκες είναι δυνατή η εξαίρεση του τομέα της εκπαίδευσης; -Αν ναι, περιμένουμε να ακούσουμε με ποιες συμμαχίες και πως αυτό θα επιτευχθεί.
Μάλιστα η ΠΕΣΣ διαχωρίζει τη θέση της σημειώνοντας ότι «Τα δύο μέλη του ΔΣ της ΠΕΣΣ στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΥΠΑΙΘΠΑ, ορίσθηκαν από την πολιτική ηγεσία και δεν συμμετέχουν ως εκπρόσωποι της ΠΕΣΣ.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ αντιτίθεται στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Ν.4024/2011 για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα. Ωστόσο, τονίζει, αν δεν διαμορφωθεί ένα διακριτό σύστημα αξιολόγησης για το χώρο της Εκπαίδευσης στη βάση αρχών όπως αυτές που θέσαμε σε διάλογο, τότε όλοι οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται με το σύστημα αξιολόγησης του γενικού δημόσιου τομέα».
Κι ερωτά την ΟΛΜΕ
- Πιστεύετε ότι αυτό θα είναι καλύτερο για τους εκπαιδευτικούς;
-Πιστεύετε ότι κάτω από τις δεδομένες συνθήκες είναι δυνατή η εξαίρεση του τομέα της εκπαίδευσης; -Αν ναι, περιμένουμε να ακούσουμε με ποιες συμμαχίες και πως αυτό θα επιτευχθεί.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΣΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
Αγαπητά μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ με έκπληξη και αίσθημα απογοήτευσης ενημερώθηκε για την από 30/10/2012 ανακοίνωσή σας. Έκπληξη, για το ύφος της (Να αποφασίσουν με ποιους θα πάνε) και απογοήτευση για το είδος της κριτικής που επιφυλάξατε στο πλαίσιο αρχών που θέσαμε προς συζήτηση στο δημόσιο διάλογο, με την 157/30-9-12 ανακοίνωσή μας.
Δυστυχώς, είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε για να αποκαταστήσουμε τις ανακρίβειες και τις αυθαίρετες ερμηνείες της ανακοίνωσής σας, ενημερώνοντας τους συνάδελφους ότι:
- Είναι ανακριβές ότι η ΠΕΣΣ συμμετέχει σε επιτροπές του Υπουργείου για την αξιολόγηση.
Στη ανακοίνωσή μας (157/30-9-12) στην οποία αναφέρεσθε, γράφεται:
«Όπως είναι γνωστό, το ΥΠΑΙΘΠΑ έχει συγκροτήσει επιτροπή για την επεξεργασία και τη διαμόρφωση πρότασης σχετικά με την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Στην επιτροπή αυτή η ΠΕΣΣ δεν συμμετέχει θεσμικά»
Τα δύο μέλη του ΔΣ της ΠΕΣΣ στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΥΠΑΙΘΠΑ, ορίσθηκαν από την πολιτική ηγεσία και δεν συμμετέχουν ως εκπρόσωποι της ΠΕΣΣ.
- Είναι ανακριβές ότι η ΠΕΣΣ γνωρίζει τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΠΑ για σύνδεση της αξιολόγησης τόσο με την επίδοση των μαθητών, όσο και με απολύσεις.
Η ΠΕΣΣ δεν έχει καμία ενημέρωση για τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΠΑ και θα τοποθετηθεί όταν το ΥΠΑΙΘΠΑ δημοσιοποιήσει τις θέσεις του.
Αγαπητά μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ με έκπληξη και αίσθημα απογοήτευσης ενημερώθηκε για την από 30/10/2012 ανακοίνωσή σας. Έκπληξη, για το ύφος της (Να αποφασίσουν με ποιους θα πάνε) και απογοήτευση για το είδος της κριτικής που επιφυλάξατε στο πλαίσιο αρχών που θέσαμε προς συζήτηση στο δημόσιο διάλογο, με την 157/30-9-12 ανακοίνωσή μας.
Δυστυχώς, είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε για να αποκαταστήσουμε τις ανακρίβειες και τις αυθαίρετες ερμηνείες της ανακοίνωσής σας, ενημερώνοντας τους συνάδελφους ότι:
- Είναι ανακριβές ότι η ΠΕΣΣ συμμετέχει σε επιτροπές του Υπουργείου για την αξιολόγηση.
Στη ανακοίνωσή μας (157/30-9-12) στην οποία αναφέρεσθε, γράφεται:
«Όπως είναι γνωστό, το ΥΠΑΙΘΠΑ έχει συγκροτήσει επιτροπή για την επεξεργασία και τη διαμόρφωση πρότασης σχετικά με την αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Στην επιτροπή αυτή η ΠΕΣΣ δεν συμμετέχει θεσμικά»
Τα δύο μέλη του ΔΣ της ΠΕΣΣ στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων του ΥΠΑΙΘΠΑ, ορίσθηκαν από την πολιτική ηγεσία και δεν συμμετέχουν ως εκπρόσωποι της ΠΕΣΣ.
- Είναι ανακριβές ότι η ΠΕΣΣ γνωρίζει τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΠΑ για σύνδεση της αξιολόγησης τόσο με την επίδοση των μαθητών, όσο και με απολύσεις.
Η ΠΕΣΣ δεν έχει καμία ενημέρωση για τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘΠΑ και θα τοποθετηθεί όταν το ΥΠΑΙΘΠΑ δημοσιοποιήσει τις θέσεις του.
Το ΔΣ της ΠΕΣΣ όπως γράφεται και στη συγκεκριμένη ανακοίνωσή μας στην οποία αναφέρεσθε (157/30-9-12) είναι υπέρ της αξιολόγησης. Όχι όμως υπέρ μιας οποιασδήποτε αξιολόγησης, αλλά υπέρ μιας αξιολόγησης που:
• Δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα
• Δεν θα συνδέεται με απολύσεις
• Θα είναι έγκυρη, αξιόπιστη, δίκαιη και αντικειμενική
• Δεν θα οδηγεί σε μισθολογική καθήλωση. Η βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών δεν πρέπει να υπόκειται σε ποσοστώσεις διότι εκτός των άλλων, στην εκπαίδευση υπάρχουν πολλοί επιμέρους κλάδοι με ιδιομορφίες
• Τα κριτήρια και οι δείκτες θα πρέπει να είναι γνωστά εκ των προτέρων στον αξιολογούμενο
• Θα είναι συνδεδεμένη με την επιμόρφωση
• Δεν θα συνδέεται με απολύσεις
• Θα είναι έγκυρη, αξιόπιστη, δίκαιη και αντικειμενική
• Δεν θα οδηγεί σε μισθολογική καθήλωση. Η βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών δεν πρέπει να υπόκειται σε ποσοστώσεις διότι εκτός των άλλων, στην εκπαίδευση υπάρχουν πολλοί επιμέρους κλάδοι με ιδιομορφίες
• Τα κριτήρια και οι δείκτες θα πρέπει να είναι γνωστά εκ των προτέρων στον αξιολογούμενο
• Θα είναι συνδεδεμένη με την επιμόρφωση
Στην ίδια ανακοίνωσή μας μάλιστα, καταλήγαμε:
«Το ΔΣ της ΠΕΣΣ θεωρεί ότι για ένα τόσο κρίσιμο θέμα όπως αυτό της αξιολόγησης, δεν πρέπει να υπάρξουν αιφνιδιασμοί και θα τοποθετηθεί σε ειδικότερα ζητήματα όταν το ΥΠΑΙΘΠΑ δημοσιοποιήσει συγκεκριμένες θέσεις.
Σε κάθε περίπτωση, πριν την οριστικοποίηση των αποφάσεων για την αξιολόγηση, κρίνουμε απαραίτητη την διαβούλευση και τη συναίνεση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, καθώς και της ΠΕΣΣ»
«Το ΔΣ της ΠΕΣΣ θεωρεί ότι για ένα τόσο κρίσιμο θέμα όπως αυτό της αξιολόγησης, δεν πρέπει να υπάρξουν αιφνιδιασμοί και θα τοποθετηθεί σε ειδικότερα ζητήματα όταν το ΥΠΑΙΘΠΑ δημοσιοποιήσει συγκεκριμένες θέσεις.
Σε κάθε περίπτωση, πριν την οριστικοποίηση των αποφάσεων για την αξιολόγηση, κρίνουμε απαραίτητη την διαβούλευση και τη συναίνεση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, καθώς και της ΠΕΣΣ»
Για την αποκατάσταση αυθαίρετων ερμηνειών και παρά τις απόψεις μας για το δημόσιο διάλογο, επιτρέψτε μας να θέσουμε με τη σειρά μας τα ακόλουθα ερωτήματα:
- Με ποια από τις παραπάνω θέσεις του ΔΣ της ΠΕΣΣ διαφωνείτε;
- Το ΔΣ της ΠΕΣΣ αντιτίθεται στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Ν.4024/2011 για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο τομέα. Ωστόσο, αν δεν διαμορφωθεί ένα διακριτό σύστημα αξιολόγησης για το χώρο της Εκπαίδευσης στη βάση αρχών όπως αυτές που θέσαμε σε διάλογο, τότε όλοι οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται με το σύστημα αξιολόγησης του γενικού δημόσιου τομέα. Πιστεύετε ότι αυτό θα είναι καλύτερο για τους εκπαιδευτικούς;
- Πιστεύετε ότι κάτω από τις δεδομένες συνθήκες είναι δυνατή η εξαίρεση του τομέα της εκπαίδευσης; Αν ναι, περιμένουμε να ακούσουμε με ποιες συμμαχίες και πως αυτό θα επιτευχθεί.
- Αν το ΥΠΑΙΘΠΑ προχωρήσει στην αξιολόγηση, εκτιμάτε ότι θα είναι καλύτερο να μην αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί από μέλη του εκπαιδευτικού σώματος, αλλά από άλλα εξωεκπαιδευτικά σώματα, πιθανόν και ιδιώτες ;
- Η ΟΛΜΕ όπως είναι γνωστό, στο 8ο Συνέδριο τάσσεται υπέρ της «αξιολόγησης του διδακτικού έργου», ενώ στο 14ο Συνέδριο δεν τάσσεται κατά της αξιολόγησης, αλλά κατά της «αξιολόγησης-χειραγώγησης»
Που αντιπαρατίθενται οι θέσεις αυτές της ΟΛΜΕ με το πλαίσιο αρχών της ΠΕΣΣ;
Που αντιπαρατίθενται οι θέσεις αυτές της ΟΛΜΕ με το πλαίσιο αρχών της ΠΕΣΣ;
Αγαπητά μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Για τους "ανάλγητους" επιθεωρητές, τους "επιτρόπους" και τα αποτελέσματα των πολιτικών που επικράτησαν τα τελευταία χρόνια, στρέψτε την προσοχή σας μακριά από τους Σχολικούς Συμβούλους. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν "τρίψει" επί πολλά χρόνια κιμωλία στο πίνακα, είναι σαρξ εκ της σαρκός της εκπαίδευσης, την οποία υπηρετούν από μια θέση που δεν τους χαρίστηκε, δεν αποκτήθηκε σε διαδρόμους και προέκυψε μετά από πολυετείς προσπάθειες απόκτησης προσόντων.
Αγαπητά μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Αποφεύγοντας τους εύκολους εντυπωσιασμούς, κρατάμε αυτά που μας ενώνουν και σας καλούμε να συμπορευθούμε στα δύσκολα που έρχονται για όλους.
Αποφεύγοντας τους εύκολους εντυπωσιασμούς, κρατάμε αυτά που μας ενώνουν και σας καλούμε να συμπορευθούμε στα δύσκολα που έρχονται για όλους.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΜΠΑΡΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ