Καταγγελία Δ.Σ. Πρεσπών για τους (5) αναπληρωτές!
Το ολοήμερο εξατάξιο Δημοτικό σχολείο Αγίου Γερμανού Πρεσπών
βρίσκεται στη δυσπρόσιτη και παραμεθόρια περιοχή των Πρεσπών Φλωρίνης
στα σύνορα με Αλβανία και ΠΓΔΜ. Στο σχολείο φοιτούν 57 παιδιά, τα οποία
συγκεντρώνονται καθημερινά από τα γύρω χωριά του Δήμου Πρεσπών. Η
διασφάλιση των συνθηκών που θα εγγυηθούν ικανοποιητικό επίπεδο παιδείας,
καθώς και η επαρκής και έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μας μονάδων
είναι για όλους τους γονείς, οι οποίοι είναι άπαντες ενεργά μέλη του
συλλόγου, στόχος πρωτίστης σημασίας.
Από την αρχή του σχολικού
έτους και μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου, υπηρέτησαν για μία έως δύο
εβδομάδες -πράγμα που συνηθίζεται κάθε χρόνο βέβαια- διάφοροι δάσκαλοι
αναπληρωτές, αποσπασμένοι κλπ. Η κατάσταση των διδασκόντων
οριστικοποιήθηκε αρχές Οκτωβρίου με συμμετοχή μόνιμων, αποσπασμένων και
αναπληρωτών δασκάλων τόσο στο Δημοτικό, όσο και στο ολοήμερο σχολείο.
Βεβαίως κενά υπάρχουν ακόμα, αλλά η κατάσταση μέχρι σήμερα ήταν σε
ικανοποιητικό επίπεδο. Με βάση αυτά τα δεδομένα ο Σύλλογος βρήκε
χορηγούς ιδιώτες για να οργανώσει εδώ στη Πρέσπα και σε συνεργασία με
τους εκπαιδευτικούς που απομακρύνονται, θεατρική ομάδα, προγράμματα
ανταλλαγής των παιδιών με σχολεία του εξωτερικού, θεματικά εργαστήρια.
Σήμερα
κοινοποιήθηκε/ανακοινώθηκε στο σχολείο μας απόφαση της Περιφερειακής
Δ/νσης Α/μιας Β/μιας εκπ/σης Δυτικής Μακεδονίας σύμφωνα με την οποία
πέντε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί από το νόμο Φλώρινας διατίθενται στο
νομό Κοζάνης. Εκ των πέντε οι τρείς υπηρετούν στο Δημοτικό Σχολείο Αγ.
Γερμανού και μία δασκάλα υπηρετεί στο σχολείο της Κρυσταλλοπηγής που και
αυτό ανήκει στο Δήμο Πρεσπών. Δηλαδή από τους πέντε επιλεχθέντες του
Νομού Φλώρινας οι 3 προέρχονται από το Δημοτικό σχολείο Αγ. Γερμανού και
οι 4 από τον Δήμο Πρεσπών. Η επιλογή έγινε από απλά τυπικά κριτήρια,
όπως ο πρόσφατος νόμος ορίζει, χωρίς να ληφθούν υ’πόψιν οι επιπτώσεις
στη λειτουργία της σχολικής μονάδας από την διάθεση των εκπαιδευτικών
και βεβαίως δεν ελήφθησαν καθόλου υ’πόψιν ούτε οι επιπτώσεις στα παιδιά,
ούτε η αναστάτωση των εκπαιδευτικών από αυτές τις συνεχείς
μετακινήσεις. Ας σημειωθεί ότι κανείς από τους εν λόγω εκπαιδευτικούς
δεν επιθυμεί να φύγει από το σχολείο των Πρεσπών και κανείς δεν ζήτησε
μετάθεση, αλλά αντιθέτως όλοι οργάνωσαν εγκαίρως και παρ’όλες τις
αντίξοες συνθήκες της διαμονής του εδώ. Ας σημειωθεί επίσης ότι μετά από
όλα αυτά ο Σύλλογος εκτίθεται σε χορηγούς και υποστηρικτές όλων αυτών
των Δραστηριοτήτων. Είναι δε προφανές ότι το να βρίσκεις οικονομικούς
υποστηρικτές για σχολείο 53 μαθητών στην άκρη της χώρας καθώς και
εκπαιδευτικούς που βοηθούν και στηρίζουν τέτοιες προσπάθειες δεν είναι
από τα ευκολότερα πράγματα.
Γνωρίζουμε ότι η πρόσφατη νομοθεσία
απαιτεί να καλυφθούν τα κενά με συγκεκριμένο τρόπο, αλλά σας
επισημαίνουμε ότι εν μέσω της σχολικής χρονιά αυτό αποτελεί πλήγμα για
την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας. Το σχολείο μας αποδυναμώνεται
από βασικά στελέχη, ενώ για άλλη μία φορά δημιουργείται παιδαγωγικό
πρόβλημα στα παιδιά μας. Αναφερόμαστε έντονα σε αυτό διότι δεν είναι η
πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια που αντιμετωπίζουμε αυτές τις συνεχείς
αλλαγές, αλλά είναι η πρώτη φορά που αυτές γίνονται τόσο αργά τώρα πια
που τα παιδιά έχουν γνωριστεί και αγαπήσει τους δασκάλους τους. Τα
παιδιά πλέον αναρωτιούνται « τι κάναμε και φεύγουν οι δάσκαλοί μας ?»
και « γιατί φταίμε και μας παίρνουν τους δάσκαλούς μας? »
Αν η
Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Φλώρινας είχε επαρκές προσωπικό και
μπορούσε να καλύψει τις θέσεις με αποσπάσεις ας το έκανε εγκαίρως από
την αρχή της σχολικής χρονιάς. Το γεγονός ότι η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας
ζήτησε αναπληρωτές σημαίνει ότι δεν επαρκούν οι υπάρχοντες δάσκαλοι άρα
πως διατίθενται οι δάσκαλοι στο νομό Φλώρινας σε άλλο νομό? Αν δεν
μπορούσε να γίνει καλός προγραμματισμός και υπήρχε πιθανότητα να φύγουν
γιατί αυτοί οι δάσκαλοι τοποθετήθηκαν σε τάξεις και όχι δε σε
«δευτερεύουσες θέσεις» στα γραφεί ή στο ολοήμερο? Πως χαρακτηρίζονται
πλεονάζοντες δάσκαλοι που έχουν ήδη αναλάβει τάξεις του εξατάξιου αφού
είναι απασχολημένοι με συγκεκριμένο αντικείμενο συνεχώς? Ποιος ορίζει
ότι προτεραιότητα στη μετάθεση έχει ο ήδη ορισμένος σε τάξη δάσκαλος και
όχι αυτός που τώρα αποσπάται? Γιατί δεν καλύπτουν οι αποσπασμένοι τις
νέες θέσεις και διαταράσσεται η λειτουργία του σχολείου μας.
Δεν
γνωρίζουμε προφανώς ποιος λόγος υπήρξε για αυτή την προβληματική πορεία,
αλλά σίγουρα δεν φταίμε ούτε εμείς ούτε τα παιδιά μας. Θα
κατανοούσαμε κάποιος εκ των δασκάλων να διατεθεί σε άλλη θέση, αλλά όλοι
μαζί και οι τρεις ταυτοχρόνως απλά και μόνο με κριτήρια τη μοριοδότησή
τους. Το να απομακρυνθούν οι υπάρχοντες δάσκαλοι και να αντικατασταθούν
από άλλους δασκάλους, των οποίων η διάρκεια παραμονής θα μας είναι πάλι
άγνωστη το θεωρούμε απαράδεκτο και ασύμβατο με τις αρχές της σωστής
οργάνωσης και προγραμματισμού.
Εμείς οι γονείς της περιοχής των
Πρεσπών είμαστε αποφασισμένοι να παρέχουμε όσο το δυνατόν σωστή
παιδεία στα παιδιά μας υποστηρίζοντας τις ανάγκες των εκπαιδευτικών και
του σχολείου αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μείνουμε απαθείς
όταν βλέπουμε το σχολείο μας να γίνεται κένρο διερχομένων. Ήδη μέχρι
σήμερα υπάρχουν τάξεις που έχουν αλλάξει 4 δασκάλους!!!
Μπορεί
για τις αρμόδιες αρχές μέσα Οκτωβρίου να θεωρείται αρχή της σχολικής
χρονιάς, οπότε και η δυσλειτουργία να αντιμετωπίζεται με ελαστικότητα.
Λυπούμαστε,
αλλά για τα παιδιά μα και για μας θέλουμε Κάθε Μέρα του σχολείου να
είναι ακόμα μια Μεγάλη και Ωραία Μέρα της Ζωής μας.
Πηγή: koutipandoras.gr